چاپ کد خبر: 36687
27 مهر 1399

راز مسمومیت شیرازی ها بر اثر قهوه برملا شد

فایده و مضرات قهوه چیست؟ - تابناک | TABNAK

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، قهوه دست ساز با کافیین زیاد را عامل مسمومیت تعدادی از شهروندان استان فارس اعلام کرد.

به گزارش اول فارس، عبدالرسول همتی  با اشاره به مسمومیت ناشی از قهوه تعدادی از شهروندان استان فارس در روزهای گذشته، گفت: کافی شاپ‌های عرضه کننده قهوه با کافئین بالا شناسایی و به آنها اخطار تعطیل جدی داده شده است.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم که بعضی از کافی شاپ‌ها و قهوه فروشی‌ها، قهوه‌هایی در اختیار مردم قرار داده بودند که باعث مسمومیت تعدادی از افراد شد هرچند در مرحله نخست چنین بر می آمد که مواد توهم زا و قرص متادون در این قهوه وجود داشته، اما با آزمایش‌ها مشخص شد که چنین چیزی نبوده و وجود متادون در قهوه صحت ندارد.

همتی با بیان اینکه بالا بودن میزان کافئین در این نوع قهوه باعث مسمومیت تعدادی افراد شده است، ادامه داد: با شناسایی این نوع قهوه توانستیم تعدادی از آن‌ها را در سطح شهر شیراز جمع آوری کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد که مصرف کنندگان این قهوه با کافئین بالا، علائم پرخاشگری و پس از آن سردرد، سرگیجه و تهوع و … را بروز داده بودند.

همچنین در این ارنباط  ،محمد جواد مرادیان رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پرشکی فارس نیز  در تشریح آخرین جرئیات آمار مسمومیت با قهوه در استان گفت: تا ۲۶ مهرماه تعداد ۲۵ نفر دچار مسمومیت با قهوه شدند که از این تعداد ۸ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۱۷ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

وی آمار کل مشاوره تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ فارس در خصوص مسمومیت با قهوه را ۱۱ نفر اعلام کرد و از شهروندان خواست حتی‌المقدرو قهوه را از فروشگاه‌های معتبر و مغازه‌هایی که نظارت بهداشتی و صنفی دارند تهیه و خریداری کنند.

رئیس اورژانس استان فارس اظهار کرد: مردم در صورت مواجه شدن با هر گونه مسمومیت و یا علائم سردرد، سرگیجه و تهوع و تشنج سریعا با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

عضو کانال اول فارس در واتساپ شوید

واتساپ 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

علی دوشنبه , ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

لااقل برای رضای خدا وخلق خدا.اسم یاقوطی قهوه ویانشانه های دیگری به مردم نشان میدادید

آخرین اخبار