چاپ کد خبر: 101624
21 دی 1401

راز های ناگفته و تصاویر چشمه هاِی شگفت انگیز آب گرم اونسن در کوهستان های ژاپن

اونسن در فرهنگ لغت ژاپنی به معنای چشمه آب گرم می‌باشد این فضاهای آرامش بخش زیبا که دارای آب هایی حاوی مواد معدنی و عناصر طبیعی گرفته شده از کوه های اطراف است مکانی برای آرامش و تلطیف روح به حساب می‌آیند.

هیچ سفری به تور ژاپن بدون بازدید از چشمه های آب گرم اونسن و غوطه ور شدن درچشمه های آب گرم آن و تجربه لذت بخش آرامشی که این مکان دارد تکمیل نخواهد شد.

اونسن چیست؟

اونسن ها چشمه‌های آب گرم طبیعی‌ای هستند که از فعالیت‌های آتشفشانی در کنار استراحت‌گاه های کوچک ژاپنی به وجود آمدند.

این چشمه های  گرم در فرهنگ های سنتی جهت درمان بسیاری از بیماری ها از جمله

  • درمان اختلالات عصبی
  • بیماری های مفصلی
  • بماری های عصبی
  • اختلال گردش خون

موثر است

ژاپن حدود ۲۳۰۰ اونسن مختلف دارد که از زمان باستان در حال فعالیتند و تعدادی از بهترین آنها در ریوکان که مهمان خانه های ژاپنی هستند واقع شده اند. همچنین مجموعه مدرن این چشمه های آب گرم در سال ۱۹۳۶ تاسیس شده اند، دسترسی به این چشمه های آب گرم در ژاپن به راحتی از طریق قطارهای سریع و سیر و بسیاری وسایل حمل و نقل عمومی دیگر امکان پذیر است.

در این لیست قصد داریم چند ورد از بهترین اونسون های ژاپن را به شما معرفی کنیم

زمان مناسب استفاده از حمام اونسن چقدر است

اونسن ها به دلیل آب گرمی که دارند خاصیت درمانی زیادی دارند اما چیزی که به شدت توصیه میشود آن است که نباید در استفاده از این چشمه ها زیاده روی کرد و نهایت استفاده از این حمام های آب گرم باید ۱۵ دقیقه باشد

خواص درمانی چشمه های آب گرم اونسن

آب های گرم اونسن دارای تعداد زیادی عناصر طبیعی مانند بی کربنات سدیم و کلسیم است که هنگام حمام کردن جذب بدن می شوند و از این طریق این مواد معدنی به افزایش جریان خون و میزان اکسیژن در خون کمک کرده و باعث درمان بسیاری از بیماری ها میشود.

اونسن ها به دوسته مختلف دارای آب طلایی یا کنیس و آب نقره ای یا گینسن تقسیم می‌گردد که اونسن های دارای آب نقره ای مناسب برای تسکین دردهای مفصلی و عضلانی و آب های طلایی برای درمان بیماری های پوستی و لطافت بخشیدن به پوست و مشکلات عضلانی موثر است

تجربه حمام در این چشمه های آب گرم به قدری بینظیر است که هر ساله بسیاری از افراد از مکان های مختلف تنها برای تجربه این حس بینظیر به ژاپن سفر مینمایند.

تفاوت بین اونسن و سنتو چیست؟

اونسو و سنتو هردو چشمه های آب گرم هستند که در ژاپن واقع شده اند با این تفاوت که اونسن ها چشمه هایی هستند که با  آب چشمه‌های آتشفشانی طبیعی پر شده‌اند و حاوی  مواد معدنی غنی هستند اما سنتو چشمه های آب گرم معمولی هستند که از آبهای طبیعی کوه ها گرفته نشده اند و به صورت مصنوعی ساخته شده اند.

با طاهاگشت همراه باشید تا شما را با چندی از بهترین اونسن ها در تورژاپن اشنا نماییم

کوساتسو اونسن Kusatsu Onsen

راز های ناگفته و تصاویر چشمه هاِی آب گرم شگفت انگیز اونسن در کوهستان های ژاپن

کوساتسو اونسن یک تفرجگاه و یک چشمه آب گرم واقع در استان گونما، ژاپن است که در شمال غربی توکیو واقع شده و از یکی از محبوب ترین و پربازدید ترین چشمه های آبگرم این کشور به شمار می‌آید.

کوتسا اونسن یکی از معروف ترین چشمه های آب گرم ژاپن است. یکی از اعتقادات رایج در مورد این چشمه آب گرم طبیعی که در میان مردمان ژاپن بسیار رایج است آن است که آب این چشمه خاصیت درمانی تمام بیماری های انسانی را دارد به طوری که گفته میشود آب این چشمه هر بیماری ای جز دلشکستگی را درمان میکند.

Yufuin Onsen یوفوین اونسن

راز های ناگفته و تصاویر چشمه هاِی آب گرم شگفت انگیز اونسن در کوهستان های ژاپن

Yufuin Onsen یکی از زیبا ترین چشمه های آب گرم ژاپن به حساب می‌آید این چشمه آب طبیعی زیبا توسط کوه های کیوشو احاطه شده است به صورتی که از داخل این چشمه میتوانید قله‌های دوقلوی کوه یوفو را نظاره کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

در اطراف این چشمه آب گرم انواع ریکان ها(اقامتگاه های سنتی) برای استراحت و تجربه یک روز به سبک زندگی ژاپن قدیم وجود دارد

قیمت استفاده از این چشمه ها بین ۵۰۰ تا ۲۰۰ ین (۴ تا ۱۸ دلار آمریکا) میباشد

هاکون اونسون Hakone Onsen

راز های ناگفته و تصاویر چشمه هاِی آب گرم شگفت انگیز اونسن در کوهستان های ژاپن

با حدود ۲ ساعت رانندگی از شهر توکیو در ژاپن به یکی از محبوب ترین مراکز چشمه آب گرم ژاپن میرسیم. هاکون یکی از مناطقی است که در آن بیش از ده ها چشمه آب گرم طبیعی وجود دارد و یکی از محبوب ترین مراکز تفریحی توریستی شهر ژاپن به حساب می‌آیند

آب های گرم هاکون امروزه آب بسیاری از هتل ها و اقامتگاه های ریوکان ژاپن را تامین میکنند

معروف ترین چشمه آب هاکون، یوموتو میباشد که در نزدیکی شهر اوداورا واقع شده است.منطقه چشمه آب گرم هاکون با قدمت چندین ساله دارای

  • آب هایی با املاح طبیعی
  • حمام ها
  • مسافرخانه

 متعدد است.

 بسیاری از چشمه های آب گرم این منطقه در سراسر تپه ها و دره های هاکون و در امتداد سواحل دریاچه آشی واقع شده است.

برخی از اقامتگاه های رویکان امکان استفاده از اونسون ها را برای تمامی افراد چه افرادی که اقامت دارند و چه افرادی که تنها میخواهند از حمام اونسن استفاده نمایند را مجاز میدانند

هزینه وروی این حمام های طبیعی در این منطقه بین ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ ین بسته به نوع اونسن متفاوت است.

بپو اونسن Beppu Onsen

راز های ناگفته و تصاویر چشمه هاِی آب گرم شگفت انگیز اونسن در کوهستان های ژاپن

شهر بپو در استان اویتا یکی از زیبا ترین شهر ها در ژاپن با آسمانی زیبا و آبی است که تعداد ۸ چشمه آب گرم اونسن را در خود جای داده است.

در حمام های طبیعی این منطقه علاوه بر حمام های سنتی چشمه آب گرم اونسن بازدید کنندگان میتوانند از

  • حمام های شنی
  • حمام بخار
  • حمام گل

نیز استفاده نمایند

حمام های شنی حمام هایی هستند که از ماسه های گرم تشکیل شده اند و خواص موثری در درمان بسیاری از بیماری ها دارند.

دمای برخی از این چشمه ها به قدر زیاد است که اگر یک تخم مرغ آب پز را درون این چشمه ها قرار دهند پس از حدود ۱ ساعت آبپز میشود از این رو بسیاری از تور ها برای بازدیدکنندگان تخم مرغ آب پز را درون چشمه آبپز می‌نمایند

کوراکاوا اونسون Kurokawa Onsen

راز های ناگفته و تصاویر چشمه هاِی آب گرم شگفت انگیز اونسن در کوهستان های ژاپن

کوراکاوا یک منطقه بسیار سرسبز و بینظیر در یکی از شهر های کیوشو میباشد که به طور کاملا سنتی حالت و فضای سنتی شهر در آن حفظ شده است

چشمه های این منطقه همانند دیگر شهر ها که دارای چشمه آب گرم طبیعی میباشند تامیین کننده آب  بسیاری از مناطق اطراف است

در این منطقه میتوانید علاوه بر استفاده از حمام های سنتی و بازدید از آن از مکان های تعددی مانند

  • ریوکان(اقامتگاه های سنتی ژاپن)
  • مغازه های دارای اجناس سنتی
  • رستوران های سنتی ژاپنی

دیدن نمایید

از آنجا که آب چشمه گرم هر منطقه با منطقه دیگر متفاوت است و از املاح متفاوتی در هر چشمه وجود دارد گفته میشود که چشمه های آب گرم این منطقه خواص درمانی برای درد های عصبی و عضلانی دارند.

آدرس: Minami Ogunimachi, Aso-gun, Kumamoto

نوبوریبتسو  اونسن Noboribetsu Onsen

راز های ناگفته و تصاویر چشمه هاِی آب گرم شگفت انگیز اونسن در کوهستان های ژاپن

نوبوریبتسو اونسن Noboribetsu Onsen یکی از بهترین استراحتگاه ها برای گذراندن یک تعطیلات عالی است. نوبوریبتسو  اونسن در جزیره شمالی هوکایدو قرارگرفته و یکی از زیبا ترین مناظر و طبیعت ها را در اطراف خود دارد.

چشمه های آب گرم این منطقه حاوی گوگرد و سولفید هیدروژن است و تاثیز بسزایی در نرم کردن و روشنایی پوست دارد

مواد معدنی موجود در این چشمه، باعث ایجاد رنگ زیبایی درون آب شده و جلوه زیبایی به طبیعت اطراف منطقه می‌دهد

همچنین رنگ زیبای این آب باعث شده که این چشمه لقب دره جهنمی را به خود اختصاص دهد.

کینوساکی اونسون Kinosaki Onse

کینوساکی به منطقه ای مملو از

  • رودخانه های پوشیده از درخت
  • ریوکان های قدیمی
  • پاساژ های قدیمی دارای وسایل نوستالژیک ژاپنی

معروف شده است.

همچنین این مکان چندین بار توسط Lonely Planet به عنوان بهترین چشمه آب گرم ژاپن انتخاب شده است. همچنین در نزدیکی  این منطقه پناهگاه لک لک های شرقی در حال انقراض وجود دارد که خود به تنهایی این مکان را به منطقه ای خص و بینظیر تبدیل می‌نماید.

دوگو اونسن Dogo Onsen

راز های ناگفته و تصاویر چشمه هاِی آب گرم شگفت انگیز اونسن در کوهستان های ژاپن

اگر بلیط هواپیما خود را به مقصد ژاپن رزرو کرده اید دوگو، در جزیره شیکوکو، قدیمی ترین انسن در کشور ژاپن می‌باشد که دارای ۳۰۰۰ سال تاریخی است.

این اونسون دارای یک حمام بزرگ و قلعه مانند و ریوکان های متعدد است. همچنین حمام این منطقه ، الهام گرفته از عناصر فیلم استودیو گیبلی Spirited Away است.

آدرس: Dogoyunomachi, Matsuyama 790-0842, Ehime Prefectur

فاوا کاواگوچیکو Fuji Kawaguchiko Onsen

راز های ناگفته و تصاویر چشمه هاِی آب گرم شگفت انگیز اونسن در کوهستان های ژاپن

دریاچه کاواگوچیکو در پایه کوه  فوجی قرار گرفته ودر اطراف خود با تعداد زیادی از از ریزورت هتل ها و ریوکان ها در فضای داخلی و خارجی خود احاطه شده است

در زمان استفاده از این اونسون میتوانید منظره زیبایی از کوه فوجی را که با ابر های زیبای سفید در آسمانی آبی احاطه شده را ببینید و غرق در لذت و آرامش شوید

همچنین در فصل شکوفه های گیلاس این منطقه با گلهای صورتی زیبایی آراسته میشود و در فصل پاییز با ریختن برگ های پاییزی بر روی زمین زیبایی این منطقه بهشتی یددنی خواهد شد.

ایبوسوکو اونسن Ibusuki Onsen

راز های ناگفته و تصاویر چشمه هاِی آب گرم شگفت انگیز اونسن در کوهستان های ژاپن

چشمه آب ایبوسوکو در قسمت جنوبی کیوشو به دلیل داشتن حمام شنی بسیار عالی خود معروف است.  حمام های شنی این منطقه سوناموشی نام دارد و یکی از بهترین حمام های سنتی سراسر ژاپن میباشد که خواص درمانی بسار زیادی دارد

در این حمام شن سنتی، بازدید کنندگان در شن های گرم شده که  توسط بخارآب طبیعی گرم شده خود را دفن میکنند تا با اینکار دردهای بدنی خود را تسکین دهند و از خواص درمانی این حمام شن استفاده نمایند.                                                                                                              آدرس: Ibusuki-shi, Kagoshima Prefecture

یاماشیرو اونسن Yamashiro Onsen

راز های ناگفته و تصاویر چشمه هاِی آب گرم شگفت انگیز اونسن در کوهستان های ژاپن

چشمه آب گرم یاماشیرو یکی ازبهترین استراحتگاه های چشمه آب گرم در شهر کاگا، استان ایشیکاوا، منطقه هوکوریکو رو به دریای ژاپن است.

این چشمه آب گرم قدمتی بیش از ۱۳۰۰ سال دارد و در آن بسیاری از فرهنگ های سنتی منطقه حفظ شده است

افسانهای در خصوص این چشمه آب گرم در بین مردم ژاپن تعریف میشود که در آن گفته شده یک پرنده که بال هایش زخمی بوده، بال های زخمی خود را در آب های طبیعی این چشمه زده و درمان کرده است.

در این منطقه انواع اقامتگاه ها و مسافرخانه های سنتی با سبک قدیمی و سقف های قرمز رنگ که حس اصیل تاریخ ژاپن و فضای هنری منطقه را ارائه میدهد قرار گرفته است.

آریما اونسن  Arima Onsen

راز های ناگفته و تصاویر چشمه هاِی آب گرم شگفت انگیز اونسن در کوهستان های ژاپن

آریما اونسن، در دره‌ای خوش‌منظره با شاخ و برگ پاییزی در میان کوه‌های شیب‌دار استان هیوگو واقع شده و یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین شهرهای چشمه‌های آب گرم ژاپن با فضایی بی‌نظیر و زیبا  است.

این چشمه آب گرم در حدود ۱۳۰۰ سال پیش تأسیس شده  و به عنوان یک استراحتگاه آبگرم که بسیاری از امپراتوران و اشراف‌زادگان از آن بازدید کرده اند، شناخته شده است.

بسیاری از معابد، زیارتگاه ها و خانه های تاریخی در این منطقه قراردارند و همچنین هتل ها و امکاناتی به سبک غربی در شهر ساخته شده است.

 این سبک تلفیقی از سنت ژاپنی و فرهنگ غربی میبا‌شد که بهترین نحو در یک مکان درهم آمیختنه و فضایی منحصر به فرد و عجیب را به آریما بخشیده است تا بازدیدکنندگان را از سرتاسر جهان به این تفرجگاه آبگرم تاریخی جذب نماید.

چوبو Chubu

راز های ناگفته و تصاویر چشمه هاِی آب گرم شگفت انگیز اونسن در کوهستان های ژاپن

با خرید بلیط هواپیما ژاپن میتوانیید از چوبو منطقه وسیعی در قلب ژاپن دیدن نمایید که از نه استان مختلف تشکیل شده است. این کوه همچنین خانه آتشفشان فعال ژاپن(فوجی) است.

در این منطقه تعداد زیادی استان در کنار یکدیگر قرارگرفته اند و از این رو می توانید با بسیاری فعالیت های عالی خود را سرگرم نمایید.

اما یکی از فعالیت‌هایی که باید در فهرست مناظر و تجربیات سفر خود قراردهید، بازدید از یک چشمه آب گرم زیبا در این منطقه است. چوبو مملو از انسن های زیبا است که در فضای باز قرار گرفته اند و در استان های یاماناشی، نیگاتا و ایشیکاوا این منطقه یافت می شود.

توهوکو Tohoku

راز های ناگفته و تصاویر چشمه هاِی آب گرم شگفت انگیز اونسن در کوهستان های ژاپن

منطقه شمالی توهوکو به خاطر کوه های زیبا، برنج های خوش طعم، بارش برف فراوان در منطقه و چشمه های آب گرم معروف است.

در این منطقه که بر فراز کوه ها قرار دارد یکی از بهترین تجربه ها، ریلکس کردن و استراحت درون انسن های این منطقه و تماشای نمای اطراف از بلاترین نقطه شهر است.

از مناطق روستایی ایواته در تابستان گرفته تا سرزمین های عجایب زمستانی یاماگاتا، توهوکو همه چیز در این منطقه برای داشتن یک تعطیلات بینظیر آماده شده است.

هوکایدو Hokkaido

راز های ناگفته و تصاویر چشمه هاِی آب گرم شگفت انگیز اونسن در کوهستان های ژاپن

هوکایدو شمالی ترین جزیره ژاپن و یک مقصد مسافرتی محبوب برای علاقمندان به هیجان ودوستداران غذاست. میانگین سالانه بیش از ۵۰۰ سانتی متر برف این جزیره را به مکانی برای اسکی بازان و اسنوبوردبازان تبدیل می کند.

در این منطقه بهترین غذاهای سنتی همانند رامون را میتوانیید تهیه و میل کنید همچنین اونسون های واقع شده در این منطقه بهترین مکان برای استراحت و سپری کردن اوقات فراغت و تعطیلات است.

قوانین استفاده از اونسن ها:

اونسون ها یا چشمه های آب گرم در فرهنگ ژاپنی قدمت فراوانی دارند و مکانی برای جلای رح و جسم به حساب می‌آیند  از این رو این مکان ها نیز مانند هر مکان سنتی دیگری قوانین خاص خود را دارد  که بر تمامی بازدیدکنندگان واجب است تا قبل از ورود به این مکان آن را رعایت نمایندچند نونه از این قوانین به شرح زیر است:

  1. خالکوبی در فرهنگ ژاپنی امری ناپسند است و بسیاری از مردم قدیمی ژاپن این عمل را در فرهنگ خود نمی‌پذیرند از این رو در برخی از چشمه های آب گرم وارد شدن به چشمه ها با بدنی که روی آن خالکوبی انجام شده ممنوع میباشد.

اما با این حال در برخی از چشمه ها ورود با خالکوبی برای بازدیدکنندگان خارجی در صورتی که خالکوبی کوچک و قابل پوشاندن با چسب های مخصوص باشد بلامانع است.

  1. نحوه شست و شوی بدن قبل از ورود به چشمه ها ترتیب خاصی دارد. در واقع مرسوم است که ابتدا قسمت پایین بدن در وان شسته شود و سپس بدن به صورت کامل شسته شده و بعد وارد چشمه شوند.
  2. یکی از آداب اصلی هنگام استفاده از چشمه های آب گرم آن است که به هیچ عنوان نباید درون چشمه با سرعت حرکت کنید بلکه مرسوم است در چشمه به آرامی قدم بردارید تا آرامش زمین برهم نخورد چرا که این چشمه های آب گرم خاصیت درمانی خود ر از ترکیبات زمین بدست می‌آورند
  3. به هیچ عنوان در چشمه های آب گرم نباید شنا انجام شود چرا که چشمه ها تنها فضایی برای ایجاد حس آرامش و تصفیه روح است و شما با شنا کردن نباید آرامش زمین را برهم بزنید.
  4. در فضای اونسن به هیچ عنوان نباید از وسایل تیز و شکننده استفاده شود
  5. بیرون از اونسن ها فضای دوش طراحی شده از این رو به هیچ عنوان درون چشمه ه نباید بدن خود را بشویید

پس از استفاده از انسن ها:

در بیشتر مکان هایی که در آن انسن ها وجود دارند، مکان هایی تعبیه شده تا س از استفاده از چشمه های آب گرم ریلکس کرده و استراحت نمایید.

در این اتاق ها انواع صندلی های ماساژور، حمام شن داغ و انواع نوشیدنی هایی که برای رفع خستگی مفیدند وجود دارند تا بازدیدکنندگان پس از استفاده از انسن ها در این اتاق ها خستگی را از بدن بزدایند و خود را برای یک روز تازه آماده نمایند

شما هم نظرتان را برای ما بنویسید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار