چاپ کد خبر: 66578
15 شهریور 1400

راه اندازی مجهزترین مرکز و برنامه ریزی برای واکسیناسیون ۲۴ ساعته در شیراز

دکتر لطفی 2

به گزارش اول فارس از شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون عمومی به عنوان مهم ترین نکته برای مقابله با بیماری کووید۱۹، راه اندازی مرکز ۲۴ ساعته واکسیناسیون کرونا در شیراز را در دستور کار اعضا قرار داد.

او با اعلام اینکه بر اساس مطالعات علمی، درصد ابتلا و مرگ و میر در افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده اند بسیار کمتر از افرادی است که واکسینه نشده اند، از مردم خواست به برخی شایعات در مورد واکسن های کرونا توجه نکنند و با حضور در مراکز واکسیناسیون در استان بر اساس گروه های سنی و شغلی تعیین شده از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

رییس دانشگاه تزریق یک میلیون و ۷۲۸ هزار دوز واکسن به مردم فارس تاکنون را حاصل تلاش تمام مجموعه دانشگاه و عوامل اجرایی برنامه واکسیناسیون کرونا در استان عنوان و از تلاش آنان برای توسعه ایمنی و سلامت مردم تقدیر کرد.

دکتر لطفی در بخش دیگری از نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، کاهش سن جانباختگان کرونا را تاسف آور و نگران کننده برشمرد و از مردم استان به ویژه جوانان خواست به رعایت اصول پیشگیری، خودمراقبتی و دستورالعمل های بهداشتی برای مقابله با کرونا توجه ویژه ای داشته باشند.

او در ادامه با بررسی آخرین وضعیت کرونا در استان، از افزایش موارد ورودی بیمارستان های استان و روند صعودی درصد تست های مثبت کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

رییس دانشگاه همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه سلامت به ویژه «زهرا ترابی» شهید مدافع سلامت مجتمع درمانگاهی امام رضا(ع) و شهید مطهری، گفت: جانفشانی و فداکاری مجموعه سلامت و کادر درمان را ستودنی و برگ زرینی در کتاب افتخارات مدافعان سلامت عنوان کرد.

شمار جانباختگان ویروس کرونا در فارس، به ۶۳۰۰ نفر رسید!

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تا امروز پانزدهم شهریور ۱۴۰۰، از افزایش شمار جانباختگان این بیماری به ۶هزار و ۳۰۰ نفر در استان خبر داد.

به گزارش اول فارس از شیراز، دکتر «سید روح اله حسینی» با حضور در استودیو سلامت فارس و بیان آخرین آمارهای مربوط به کرونا ویروس در استان فارس، با ابراز تاسف از جان باختن ۲۱ هم استانی در اثر ابتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته، مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۶ هزار و ۳۰۰ نفر اعلام کرد.

او با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۱۹ بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به کروناویروس در بیمارستان های استان پذیرش شده اند، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را سه هزار و ۶۷۸ نفر اعلام کرد و افزود: هم اکنون ۳۶۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

شناسایی بیش از ۴۱۹ هزار بیمار کرونا در فارس از ابتدا تاکنون

دکتر حسینی اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۴۱۹ هزار و ۳۸۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه از بهبودی ۳۶۸ هزار و ۵۰۷ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسوول در دانشگاه با اشاره به روند تدریجی پایین آمدن آمارهای بیماری در موج پنجم کرونا ابراز امیدواری کرد که با ادامه این روند، شاهد کاهش یافتن تعداد بیماران و بهبودی بیماران بستری شده باشیم.

راه اندازی مجهزترین و در دسترس ترین مرکز واکسیناسیون کرونا در شیراز

مجهزترین مرکز واکسیناسیون علیه کرونا با همکاری سپاه فجر فارس و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در حسینیه عاشقان ثارالله (ع) سپاه شیراز راه اندازی شد.

به گزارش اول فارس از  شیراز ، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه با اشاره به اینکه موج جدید کرونا سهمگین‌تر از موج های پیشین بوده و تعداد مبتلایان و بستری شدگان را به طور چشمگیری افزایش داده است، گفت: در موج جدید کرونا، شاهد افزایش جانباختگان ناشی از این بیماری هستیم و تعداد بیماران بدحال نیز در این روزها افزایش پیدا کرده است.

دکتر «علی اکبری» افزود: در پی افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در هفته های اخیر و لزوم تمرکز بر تسریع در تزریق واکسیناسیون، با همکاری سپاه فجر استان فارس، معاونت بهداشت و معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، تجهیز بزرگترین و در دسترس ترین مرکز واکسیناسیون در شیراز کلید خورد و به معاونت بهداشت دانشگاه تحویل داده شد.

10 15

او با اشاره به اهمیت مشارکت بین بخشی در پیشبرد اهداف سلامت و بهبود برنامه های مقابله با کرونا، از همکاری مجموعه سپاه فجر استان در راه اندازی این پروژه تقدیر کرد و یادآور شد: این اقدام مهم در راستای توسعه واکسیناسیون همشهریان و به همت معاونت بهداشت، مجموعه مدیریت پشتیبانی و رفاهی دانشگاه و سپاه فجر استان انجام شد.

اضافه شدن مرکزی دیگر به مراکز تزریق واکسن کرونا در شیراز

مدیر امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اعلام افزوده شدن مرکزی دیگر به مراکز تزریق واکسن کرونا در شیراز، گفت: در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ممنوعیت‌ها و محدودیت‌هایی که به صورت مقطعی اعمال می‌شود، واکسیناسیون جمعی می‌تواند زنجیره بیماری را قطع و به کنترل آن کمک بسیاری کند.

1 79

مهندس «علیرضا قاسمی» افزود: آماده سازی و تجهیز این مرکز در کمترین زمان ممکن و با تلاش شبانه روزی کارکنان زیر مجموعه این مدیریت و همکاری همه جانبه سپاه فجر استان فارس انجام شد.

او ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم در راه مقابله با کروناویروس، شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که بهترین خدمات به مردم استان ارائه شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار