چاپ کد خبر: 87932
5 تیر 1401

راه حل مشکل خاموشی گوشی پوکو ام ۳ (Poco M3) شیائومی

گوشی پوکو ام ۳ پس از آخرین به روز رسانی برای برخی از کاربران روشن نمی‌شود. ما در این مقاله قصد داریم به حل مشکل خاموشی گوشی پوکو ام ۳ بپردازیم.

پوکو ام ۳ یک گوشی مقرون به صرفه بوده که در نوامبر سال گذشته عرضه شده است. این گوشی نسبت به قیمت خود مشخصات بسیار عالی و کیفیت خوبی دارد اما موضوعی که باعث شده این گوشی به یکی از پر طرفدارترین محصولات دنیا تبدیل شود طراحی و دیزاین آن بوده است.

این دستگاه با MIUI 12 مبتنی بر اندروید ۱۰ راه اندازی شده و در حال حاضر منتظر اپدیت برای اندروید ۱۱ است در حالی که هنوز اخبار موثقی درباره این اپدیت وجود ندارد. از زمان راه اندازی این محصول تا به الان این دستگاه، توسعه‌های بسیار زیادی پیدا کرده و در این راه بسیار فعال بوده است.

با وجود توسعه زیادی که گوشی پوکو ام ۳ تا به الان داشته اما یک موضوع جدید و جدی در ارتباط با این گوشی در جریان است. برخی از کاربران این گوشی جدید بسیار نگران هستند زیرا به گفته آن‌ها پس از آنکه این افراد گوشی خود را اپدیت کرده‌اند، دستگاهشان دیگر روشن نشده است. در ادامه با حل مشکل خاموشی گوشی پوکو ام ۳ همراه ما باشید.

حل مشکل خاموشی گوشی پوکو ام ۳

تعداد زیادی از کاربران این گوشی گزارش داده‌اند که تا قبل از به روز رسانی پوکو ام ۳ به خوبی کار کرده است در زمان به روز رسانی تا ۷۰ ۸۰ درصد پیش رفته و پس از آن به صورت ناگهانی خاموش شده و بدون توجه به هر گونه تلاشی، دیگر روشن نمی‌شود.

ابتدا در رابطه با این مشکل بسیاری گمان کردند که شارژ گوشی آن‌ها تمام شده است اما به گفته کاربران پیش از شروع پروسه دستگاه آن‌ها به اندازه کافی شارژ داشته است همچنین پس از آنکه پروسه تا قبل از خاموش شدن نیز پیش رود گوشی آن‌ها به شارژر متصل بوده است. کاربران حتی پس از خاموشی، باری دیگر گوشیشان را به شارژ متصل کرده‌اند اما این مشکل درست نشده است.

اگرچه که راه حلی برای این مشکل ارائه شده و جای نگرانی برای این مسئله دیگر وجود نخواهد داشت اما به هر حال ما به تمامی کاربران این گوشی برای این مشکل حق می‌دهیم زیرا این مشکل نباید از اول اتفاق می‌افتاد.

خوشبختانه حل مشکل خاموش شدن Poco M3 بسیار آسان و ساده است. این راه حل توسط ناظر Mi Community داده شده است پس اصلا نگران نا امن بودن این راه حل نباشید و به راحتی و با خیال راحت آن را اجرا کنید.

ما در چندین مرحله به حل مشکل Poco M3 خواهیم پرداخت. تقریبا ۳ راه حل برای حل این مشکل برای شما ارائه خواهیم داد در ابتدا اگر روش اول کارساز واقع نشد، روش دوم را امتحان کنید و در صورت لزوم روش سوم را اجرا کنید. نکته اصلی این است که مراحل را به ترتیب انجام دهید.

 حل مشکل روشن نشدن پوکو ام ۳ (روش اول)

xiaomi pocco m3

به نقل از Techtrends.news ، بسیاری از کاربران برای حل مشکل روشن نشدن گوشی شیائومی مدل پوکو ام ۳ خود آن را در ابتدا به حالت Fastboot در آورده و از آنجا، دوباره آن را به سیستم عامل بوت کردند. برای انجام اینکار این مراحل را به ترتیب انجام دهید.

برای شروع این کار در ابتدا باید گوشی شما خاموش باشد. از آنجایی که گوشی شما به دلیل برخی از مشکلات اپدیت در حال حاضر خاموش است برای فست بوت کردن آن دکمه خاموش روشن را بعلاوه دکمه ولوم کم را باهم فشار داده و به مدت ۴ الی ۵ ثانیه آن‌ها را نگه دارید. با انجام این کار گوشی شما به حالت فست بوت در می‌آید.

در این مرحله برای اینکه بتوانید گوشی خود را از حالت فست بوت به حالت سیستم عمل در بیاورید، باری دیگر باید دکمه ولوم کم و خاموش روشن را فشار داده و برای چند ثانیه آن‌ها را نگه دارید. با اینکار دستگاه شما از حالت فست بوت خارج شده و به حالت سیستم عامل برمی‌گردد.

این روش اول را برای حل مشکل روشن شدن پوکو ام ۳ امتحان کنید. برخی از کاربران با انجام این روش مشکل خود را حل کرده‌اند اما اگر با این روش گوشی شما به حالت عادی بازنگشت روش‌های دیگر را که به شما معرفی می‌کنیم را امتحان کنید.

 حل مشکل خاموش شدن Poco M3 (روش دوم)

یکی از کاربران این نسخه از گوشی شیائومی با پشتیبان پوکو تماس گرفته و این مشکل را با آن‌ها مطرح کرده است. به آن کاربر از طریق تماس گفته شده که برای حل این مشکل می‌توانند برای چندین ثانیه دکمه پاور را بگیرند.

در واقع گفته شده که کلید پاور گوشی خود را به مدت ۱۴ الی ۱۵ ثانیه فشار داده و آن را نگه دارید با این کار گوشی شما باری دیگر راه اندازی مجدد شده و مشکل گوشی شما حل خواهد شد. اگر با این روش نیز به نتیجه نرسیدید از روش سوم استفاده کنید به احتمال زیاد روش سوم مشکل شما را حل خواهد کرد.

 حل مشکل خاموش شدن Poco M3 (روش سوم)

poco m3

سومین و آخرین راه حل این مشکل به گونه‌ای است که باید باتری خود را به طور کامل خالی کنید. برای انجام این کار گوشی تلفن خود را کنار گذاشته تا سطح باتری آن تا صفر درصد کاهش پیدا کرده و خاموش شود.

زمانی که گوشی شما باتری خود را تخلیه کرد دستگاه خود را به یک شارژر وصل کنید تا شروع به شارژ کردن کند. به محض اینکه دستگاه شما شروع به شارژ کند به این معنی است که سیستم عامل دستگاه بوت شده و مشکل برطرف شده است.

علت روشن نشدن گوشی شیائومی مدل پوکو ام ۳

دلایل احتمالی زیادی برای ایجاد این اختلال در گوشی‌های شیائومی وجود دارد. گفته شده اغلب این مشکلات به دلیل استفاده روزمره و در طول آن اتفاق می‌افتد. به گزارش برخی از کارشناسان و نمایندگان علت‌های احتمالی به شرح زیر است.

  • پس از به روز رسانی سیستم عامل برخی از فایل‌های سیستم با خطا نصب شده‌اند.
  • دستگاه به دلیل ویروسی بودن برنامه‌های پلی مارکت بوت نشده است.
  • پس از آنکه دستگاه بر روی یک صفحه سخت، کابل باتری قطع شده است.
  • درگاه USB مسدود شده است یا رطوبت باعث ایجاد لکه‌های زنگ زدگی جزئی اما مضر روی کنتاکت‌ها شده است.

باید به این نکته توجه داشته باشید که در برخی از موارد شما قادر به حل برخی از مشکلات ایجاد شده بر روی یک دستگاه دیجیتال را ندارید زیرا درست شدن برخی از مشکلات کار تخصصی بوده و باید به دست برخی از کارشناسان درست شوند.

با این حال اگر مشکل دستگاه شما با این راه حل های ارائه شده حل شود بدان معنی است که در واقع گوشی شما مشکل خاصی نداشته است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار