چاپ کد خبر: 71898
26 دی 1400

” رستم ” گرفتار در طغیان فهلیان و سیل شمال فارس

پس از گذشت چند روز از سیلاب اخیر در شهرهای جنوبی فارس، روز گذشته باز هم سامانه بارشی وارد فارس شد و این بار در شهر کوپن از توابع شهرستان رستم ، شاهد سیلاب بودیم که در این منطقه، خانه‌های مسکونی منطقه، معابر، کوچه‌ها همچنین اراضی کشاورزی، با آب‌گرفتگی مواجه شدند.

به گزارش اول فارس ، طی روزهای اخیر پس از چند روز آفتابی با ورود سامانه بارشی به فارس در ۷۲ ساعت گذشته  باز هم سامانه بارشی وارد فارس شد و این بار در شهر کوپن از توابع شهرستان رستم ، سیلاب سهمگینی ایجاد کرد.

سیل 22

همچنین تخریب اراضی کشاورزی و تلف شدن تعداد زیادی از دام‌ها در این مناطق که دامداران و کشاورزان منطقه را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

طبق مشاهدات میدانی  در این منطقه، خانه‌های مسکونی منطقه، معابر، کوچه‌ها همچنین اراضی کشاورزی، با آب‌گرفتگی مواجه شدند.

لینک کمکی

هشدار مسئولین شهرستان مبنی بر این است که مردم منطقه تا اطلاع بعدی از تردد در مسیر روستای بالاده خودداری کنند.

به دلیل طغیان رودخانه های سولک و تنگ شیو و سرازیر شدن آب از کوه‌های اطراف و آبشار توف در حال حاضر بسیاری از اهالی و ساکنان این شهرستان در معرض خطر سیلاب و تخریب منازل مسکونی هستند.

تمام منازل مسکونی شهر کوپن، روستاهای پشت‌کوه رستم، مراسخون، محدوده پل پریم، منگودرز، تیرازجان، مجموعه روستاهای دهنو و منصورآباد و روستاهای عرب خاکک و خنیمه و روستاهای بابامیدان در حال حاضر درگیر سیلاب هستند.

سیل 23

توزیع اقلام زیستی در شهر کوپن

رئیس هلال احمر شهرستان رستم با اشاره به سیل روز گذشته گفت: به محض مطلع شدن از سیل در همان ساعت های اولیه یعنی حدود ساعت ۵ عصر، نیروهای هلال احمر به اتفاق دیگر نهادها در محل حضور پیدا کردند و در حال خدمت و امدادرسانی به مردم سیل زده است.

امیری، دلیل سیل را حجم‌ زیاد باران و جوابگو نبودن‌ آبراه دایمی  عنوان کرد و گفت: بخشی از مردم‌ را در اسکان‌ موقت هدایت کرده ایم‌ و خدمات‌رسانی به تعدادی از افراد که اصرار به ماندن داشتند، با توزیع اقلام‌ زیستی، مواد غذایی، پتو و موکت انجام شده است.

مسدود شدن مسیر تردد ۱۷۰۰ خانوار عشایری

بارش شدید باران و طغیان رودخانه فصلی، سبب مسدود شدن راه هزار و ۷۰۰ خانوار عشایر در منطقه پشتکوه  شهرستان رستم شد.

به گفته رئیس اداره امور عشایری شهرستان رستم، بارش باران همچنین سبب تلف شدن ۳۰۰ راس دام عشایری این شهرستان شد.

پس از سیل روز‌های ۱۲ و ۱۳ دی ماه که پل بس خاش جواهری (سر پیچ بالاده) به طور کامل تخریب شد، اداره راه مسیر موقتی را برای عبور و مرور ساکنان روستای بالاده ایجاد کرد که با بارندگی سامانه اخیر مسیر جایگزین هم مسدود شده است.

خسارت سیلاب به ۳۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی در رستم

به گفته فرماندار رستم، ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی در این شهرستان به دلیل سیل دچار آسیب شده است.

وی با بیان اینکه امدادرسانی به این نقاط در حال انجام است، افزود: جاده‌های روستایی و عشایری نیز دچار آسیب شده اما هنوز برآورد دقیقی از سیل در شهرستان انجام نشده است.

به گزارش اول فارس ، شهرستان رستم یکی از شهرستان‌های استان فارس می‌باشد که در سمت شمال غربی این استان واقع شده‌است. مرکز این شهرستان شهر مصیری می‌باشد.

گروه واتساپ اول فارس

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار