چاپ کد خبر: 82431
11 اردیبهشت 1401

رشد تصاعدی اجاره بهای مسکن در شیراز ؛ اصلاً نظارتی وجود دارد؟

 اجاره بها در شیراز

این روزها که به فصل جابجایی مستاجران  نزدیک می شویم حالا با رشد تصاعدی اجاره بها در شیراز، مستاجرانی که توان پرداخت این مبالغ را ندارند به سمت حاشیه شهرها رفته اند.

خبرگزاری مهر: شیراز جزو کلانشهرهای کشور است و این یدک کشیدن نام کلانشهر بودن موجب شده تا برخی با این خیال قیمت اجناس و کالاهای را به صورت فزاینده ای افزایش دهند و در مقام مقایسه با مرکز کشور قرار بگیرند.

براساس آمارهای غیر رسمی به لحاظ گران بودن شهرهای کشور شیراز در جایگاه سوم کشور قرار گرفته است و پیش از شیراز، اهواز و در جایگاه نخست کشور نیز تهران قرار دارند البته این نظر سنجی و آمار تنها در خصوص قیمت و متراژ زمین بوده و سایر اقلام اساسی در آن نیامده است.

مناطق معمولی شهر شیراز نیز همچون مناطق لوکس شهری تصاعدی افزایش قیمت داشته و در برخی از مناطق میزان رشد قیمت‌های اجاره بها از مناطق لوکس نیز پیشی گرفته و افزایش بیشتری داشته که لزوم نظارت مسئولان را طلب می‌کند.

در بررسی مناطق شهری شیراز به مناطق شمال شهر که می رسیم باز هم رشد تصاعدی را شاهد هستیم به طور کلی می‌توان گفت مالکان تفاوتی میان منطقه بندی مناطق مسکونی شیراز نداشته و در تمامی نقاط رشد تصاعدی قیمت تبدیل به عرف شده است.

اما اگر سایر شهرهای کشور را با شیراز مقایسه کنیم در خواهیم یافت که این مصداق در آن کلان شهرها صدق نمی‌کند و مناطق لوکس، خوب و معمولی شهر با درصدهای متفاوتی افزایش یافته‌اند.

در این میان علاوه بر در نظر گرفتن نقش مالکان در افزایش قیمت اجاره بها باید به این نکته نیز توجه کرد که بنگاه‌های معاملات مسکن نیز دستی بر آتش افزایش قیمت داشته‌اند. با رشد شبکه‌های اجتماعی شاهد بروز و فعالیت شبکه‌های اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات هستیم که افراد در این شبکه‌ها می‌توانند هم کالای خود را عرضه کنند هم تقاضا برای خرید کالا و خدمات را به اشتراک بگذارند که معروف ترین این شبکه‌های اجتماعی بازار محور با عنوان دیوار شناخته می‌شود.

کرایه‌ها مستمرا گران می‌شود

برای درک صحیحی از افزایش ناگهانی قیمت‌های مسکن به سراغ چندین مشاورین املاک و مراجعان به این مراکز رفتیم و کلید واژه مشترک این افراد این واژه است که قیمت‌ها مستمرا افزایش می‌یابد.

علی احمدی از جمله مستاجرانی است که با جواب رد مالک برای تمدید مواجه شده و اکنون به دنبال مسکنی مناسب برای خانواده خود است که با ما هم کلام شد و گفت: قیمت‌ها به گونه‌ای افزایش پیدا کرده است که دیگر توان اجاره مسکن در مناطق مرکزی شهر را نداشته و باید به اجبار به مناطق حاشیه‌ای شهر رفت.

وی افزود: منزلی که تاکنون اجاره کرده بودیم در مناطق مرکزی و خوب شهر شیراز بود اما اکنون مالک مبلغی را برای اجاره بها در نظر گرفته که در مناطق لوکس شیراز نیز این قیمت غیر منصفانه است.

این مستأجر تاکید کرد: هیچ نظارتی بر قیمت‌های اجاره بها وجود ندارد و هر شخصی هر چه قدر مایل باشد قیمت منزل را افزایش می‌دهد از این رو کاش مسئولان نظارت جدی ترب بر حوزه مسکن داشتند تا مشکلاتی این چنین برای مردم حادث نشود.

عده‌ای دیگر از مراجعه کنندگان به مشاوران املاک نیز پس از شنیدن قیمت‌های جدید اجاره و رهن مسکن عطای مسکن جدید را به آقای آن بخشیده و به سراغ صاحب خانه قبلی رفته تا بتوانند با مذاکره مشکل مسکن خود را برطرف کنند.

سوالات بی جواب مانده در بنگاه‌های مسکن

یکی از وظایفی که رؤسای اتحادیه‌های صنفی دارند پاسخگویی به مطالبات مردمی است که از سوی نمایندگان افکار عمومی مطرح می‌شود از این رو خبرنگاران مکلف اند مطالبات مردم را از طریق تماس با این افراد و مسئولان پیگیری کنند.

اکنون سوال این است که مشاوران املاکی که از طریق شبکه‌های اجتماعی خرید و فروش همچون دیوار نقش مستقیمی بر افزایش قیمت دارند چگونه با آنان برخورد می‌شود؟ آیا اصلاً نظارتی در این بخش وجود دارد؟ اتحادیه مربوطه چگونه توانسته است نقش نظارتی خود را ایفا کند؟ آیا تنها به چند برخورد سطحی و هشداری اکتفا کرده است؟

گروه واتساپ اول فارس

شما هم در این باره نظر بدهید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس چهارشنبه , ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

سلام چرا هیچ نظارتی برای اجاره خونه هانیست

asad یکشنبه , ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲

یعنی دولت زورش به صاحبان خانه ها میرسه ؟ بعید میدونم چون هیچ صاحبخانه ای طرح افزایش ۲۰ درصدی افزایش اجاره بها رو قبول نداره و اجرا نمیکنه ، یکی نیست محض رضای خدا بخش اجاره مسکونی سایت دیوار رو تعطیل کنه ، سایت دیوار عملا به گرانی و افزایش اجاره بها دامن میزنه و بنگاهی ها هم بدتر هر چی گرانتر پور سانت بیشتر ، دولت و مجلس کم کاری میکنند چرا یه قانون مدون و مشخص برای افزایش نرخ اجاره بها تصویب نمیکنند برای هر مورد مهمی فوری قانون مشخص میشه ، وزیر مسکن چکار کرده در این یکسال گذشته دیگه تاب و تحمل مستاجر تمام شده قرار بود خانه های خالی رو مشخص کنند و مالیات بگیرند که هیچ کاری نکردند قرار بود سالی یک میلیون مسکن بسازند هیچ کاری نکردند قرار بود جلوی تورم مسکن و افزایش نجومی اجاره بها رو بگیرند هیچ کاری نکردند حداقل وزیر مسکن و شهرسازی رو عزل کنیم تا خیول مردم راحت باشه که هیچ سرپرست و دلسوزی برای این مایحتاج مهم مردم وجود ندارد تا خود مردم یه فکری برای خودشون بکنند به خدا که اگه در این ۱۰ سال اگر میخ جای وزیر مسکن و شهر سازی بود یه کتری انجام میداد حداقل نمیخواست از بیت المال و حق مردم حقوق نجومی بدین به یه نفر وزیر که هیچ کاری انجام نداده و نمیدهد آیا فریادرسی هست ؟

شیرازی پنجشنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۲۲

دولت مستاجرها رو به حال خود رها کرده
مالک هر چی دلش بخواد قیمت میزاره
این کار بی رحمی و خشونت رو در جامعه افزایش خواهد داد شک نکنید

ققنوس پنجشنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۰۹

سلام من یک مستاجر هستم خونه ای که تا پارسال کرایش ۹۵۰ تومن بوده امسال شده ۲۵۰۰ اینو چجوری صاحب خونه حساب کرده تورو خدا جواب مارو بدین کرمان

زری پنجشنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۰۸

صاحب خونه من دیگه خیلی بیشعوره…بمن پیشنهاد داده بجای اضافه کردن کرایه باهاش ….داتشه باشم….در واقع جای پدرمه….واقعا برخی آدمها هیچ شعوری ندارند….فقط نمیدونم چرا هیچ کس نمیتونه مسائل و دردسرهای فقر ونداری را درک کنه….

طوفان لک پنجشنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲:۳۵

تو هیچ جای ایران برای مستاجرهای بدبخت نظارت وجود ندارد

مطهری چهارشنبه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶

تعداد افغانی در همه شهرها خصوص اصفهان بیار زیاد شده…

ناشناس چهارشنبه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶

سلام انقدر همه چیز گرون شده که مردم دیگه نمی تونن پسنداز کنن تا خونه بخرن ،درامدی که دارن فقط می تونه پول خورد و خوراک و کرایه خونه بشه دیگه چیزی باقی نمی مونه تا کنار گذاشته بشه تا بشه خونه خرید یک جورای صاحب خونه شدن شده یک رویای دست نیافتی برای ما نسل ضعیف و کارگر جامعه

مهران چهارشنبه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹

وقتی مصالح ساختمانی و پول اسا و کارگر گران شده قیمت ام دی اف برای کابینت دوبرابر شده چرا نباید قیمت مسکن و اجاره زیاد بشه این بنده خدایی که خونه ساخته با وام و بدبختی ساخته پس اگر همه چیز گران بشه طبیعی قیمت مسکن و اجاره هم گران بشه

ناصر چهارشنبه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶

وقتی همه چیز گرون شده ماشین و مصالح ساختمانی پول اسا و بنا و کارگر و غیره حتی لباس باید مسکن هم گران بشه چرا اعتراض مگه میشه کسی بیاد خونه با مصالح چند برابر پارسال بسازه بعد قیمت افزایش نده ضرر کنه چنین چیزی اصلا ممکن قضاوت بی جا چرا کنیم

ناشناس چهارشنبه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸

هرکی نمیتونه کرایه بده بره خونه بخره

ناشناس چهارشنبه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵

خدایاااااااااا کمکککککککک

ناشناس چهارشنبه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴

خونه از ۴ سال پیش گرون شد و اجاره خونه هم باید همون موقع گرون میشد همین طور که خرید خونه با ۳ میلیارد در تهران سخت شده برای مستاجر هم اجاره خونه دادن سخت باید بشه
تازه ۴ سال باتاخییر اجاره ها گرون شد
هر کی هم نمیتونه اجاره بده بره تو تهران خونه بخره متری ۳۰ میلیون …..
تازه متری ۳۰ شروع قیمت ها در تهران هست تا متری ۱۵۰ میلیون هم خونه در الهیه جردن هست

من پارسال که حکم تخلیه ندادن با یه اضهار نامه چند تا مستاجر را بیرون کردن خونه هم ۶۰ درصد روش اجاره دادم با پولش هم زمین تو سرخرود خریدن الان زنین ۱۰ برابر شده
حالا برای چی از حق خودن بگذرم ؟؟؟؟؟هر هم نا راحت هست بره خونه بخره

تازه برای عدم تخلیه من از مستاجر چک و ضمانت تخلیه هم میگیرم
و در متن قرار داد مینویسم :مستاجر متعحد شد در پایان قرار طبق ماده ۱۰ و ۱۹۰ باید مورد اجاره را تحت هر شرایطی به مالک تحویل دهد
چون دولت هوای مستاجر ها را داره دو سال هم دخالت بی جا کرده و حکم تخلیه نداده حکم تخلیه گرفتن هم چند ماه طول میکشه
ولی حکم تخلیه فوری را یک هفته ای میدن

ناشناس چهارشنبه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹

پارسال همین حرف مالیات بر کرایه ها باعث شد که کرایه ها تا ۵۰ درصد بالابره چه برسه به اجراش
خانه های خالی هم یا براشون محم نیست چون حداقل دارن روزی ۲۰ میلیون خرج میکنند( پول دار ها)
یا خونه ها غیر قابل سکونت هست اکثر خونه های بازار که رو مغازه های قدیمی هست سقف هم نداره و اسکلت چوبی هست یا اصلا صاحبان خونه کلا در ایران نیستن و یا خونه چندین صاحب دارد و ورثه ای هست که ممکنه ۲۰ تا شریک داشته باشن

فقط باعث بالا رفتن کرایه خونه هاشد

ناشناس چهارشنبه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

ارسال از مراجع تقلید پرسیدم گفتم من به عنوان مالک قبول نمیکنم که با ۲۵ درصد کرایه خونه را افزایش بدهم و چون یک ناعدالتی هست و دولت این حرف را زده و داره به حق مالکین که با این شرایط اقتصادی که خودش خرج داره خونه را به نرخی اجاره میدکه نمیتونه با هاش امرار معاش کنه.راضی نیستم
گفتند که مستاجر باید صاحب خانه را راضی کنه و در غیر این این صورت حتی سکونت در این خونه مشکل داره و نماز عبادت باطل
ندادن حکم تخلیه بعد از ۳ سال ظلم اشکار به مالکین هست چون کرونا تموم شده

انقلابی سه شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۳:۲۳

امیدوارم صاحب خونه هایی که ظلم میکنن این پولها را خرج … کنن ولی خوب نشن و بمیرن،انشااللله هر کی مقصر این گرونی ها هست خدا جوابش بده

امیر سه شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲:۰۶

خدالعنت کنه باعث وبانی این گرونیا

زارع سه شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۰۹

فقط خدایا اگه دلت رحم اومد برای مستاجرها تودست مون روبگیر صاحب خانه وبعضی ازبنگاه دارها که چه عرض کنم یاعلی

زارع سه شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۳۶

سلام. توروبه. خدامسعولین پیگیرباشین بعضی ازصاحب خانها دیگه فکر بدبخت وبیچاره مستاجری که شب وروزهم کارکند بازهم تواجاره دادن کم میاره نیست البته برای بنگاه دارهم بدنیست هرچه پول رهن واجاره بالاباشه درصدبیشتری ازمستاجربیچاره میگیره بازهم توروبخدافکرباشین منه مستاجربخداقسم یه خانه نسبتآ قدیمی دربلوارمدرس اول خ کاوه مجبورشدم باسه فرزنده بیکار اجاره کنم ۲۰۰میلیون رهن با۳میلیون هربرج اجاره بدم به این ماه مبارک قسم دیگه واقعآ خسته شدم

خانه به دوش دوشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲

سلام مشاورین املاک شیراز بی رحمترین مشاورین املاک جهان هستند۰

ناشناس دوشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۱

سلام مشاورین املاک شیراز بی رحمترین مشاورین املاک جهان هستند۰

امیر حسین دوشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰

مسیولین … هیچ فکر مرد نیستن

بهبود دوشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳

اولین دلیل گرانی اجاره بها سایت بی درو پیکر دیوار هست تمام اگهی دهنده هاشم املاکی هستن. که املاکیا هم که نه قانون بلدن نه وجدان دارن نه یکی که جلوشونو بگیره.

بهبود دوشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷

بعنوان مستاجر دریک کلام نابود شدیم نابود

علی دوشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

مسئولین شهر سازی نمیخوان یک بانک اطلاعات مسکن درست کنند که با اون بشه مسکن های خالی و وضعیت مالک و مسناجر را ساماندهی کرد چون بیشتر مسئولین خودشان دست اندرکار ساخت و ساز هستند یکی از دلائل گرانی مسکن خربد مسکن توسط … که پولهای قاچاق دارند هست که لاید از انها مالیات گرفته شود

شعله دوشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۵۳

اصلا انصاف ندارد صاحب خونه ها واملاکی ها

ارش دوشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۶:۱۴

سلام هشت سال جنگیدیم و با اتحاد و همدلی مردم پیروز شدیم ولی الان بیش از سی سال هست که اون جنگ تمام شده و در جنگ اقتصادی دیگری هستیم……نمیدونم چرا نیروهای نظامی پای کار نمیان چونکه مسولین جنگ را درک نکردن ….لااقل با گرانیهای افسار گسیخته در همه زمینه ها مبارزه و مقابله کنند…..افسوس که زود دیر میشود

ناشناس دوشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۱۱

وقتی پراید فرغون ۲۲۰ میلیون میشه …کرایه خونه باید ۱۰برابرشه…

ناشناس یکشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳

شما رو به خدا رسیدگی کنید با این رهن و اجاره بالا چیکار کنیم چرا این املاکیا و صاحب خونه ها از…ر هستن والا به خدا روز قیامتی هم هست

مجید یکشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳

پیگیر باشن افغان زیاد شده افغانی ها کل شهر دست گرفتن اینا بیرون برن خونه اضافه هم داریم کل کار ساختمان کل میدان تره بار کل بازار ها رو دست گرفتن دیگه کار وبار واسه ما نیست

علی یکشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰

واقعا متاسفم واسه دولت که اصلا مهم نیس واسشون که نظارتی بر قیمت اجاره بها داشته باشن مشتی بی سوار بی مسولیت در راس کار قرار گرفتن

بی خانمان یکشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸

در آستانه جام جهانی فوتبال قطر که کشور بایدآرامش داشته باشد و از این شرایط کسب سود کند موسم جابجایی مستاجران با اجاره های نجومی است این مستاجران بی خانمان در این گرانی افسار گسیخته اگر دولت فکری نکند اگر عطش نامحدود مالکان و سرمایه داران را سرکوب نکند… باید کرد سرمایه داران و مالکان از … بدترند

بی خانمان یکشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰

… ها در راه است

بی خانمان یکشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸

دولت روحانی و رییسی فرق ندارد دولت در حیطه قدرت سرمایه دار و مالک است

ابوالفضل یکشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶

خانه الکی گرون شده ، حتی بیشتر از تورم .
یه خانه کلنگی تیر چوب میگن یک و نیم میلیارد ، آخه چند سال پیش کجا قیمتش اندازه یک کیلو شمش طلا بود ؟!!!

ناشناس یکشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲

اصلا تو ایران نهاد یا سازمانی هست که قیمت اجاره بها رو تعیین کنه ،وقتی هر کی هر کاری دلش می خواد می‌کنه کسی هم جلوشونو نمیگیره بدبختیش مال کارگر و کارمند بدبخته

ناشناس یکشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹

همه چی گرون شده. الان روغن و قند و شکر گیر نمیاد.هرکالایی هم نگاه میکنی نسبت به پارسال ۱۰۰ درصد گرون شده. کرایه خونه هم تابع تورمه. اگه تورم کنترل بشه کالا و خدماتم قیمتاشون ثابت میمونه.

زهرا یکشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱

شیراز اصلا نظارتی نیست در یک کلام … که مالکان وبنگاهای املاک دارند درشیراز انجام می دهند … نکرد.صد افسوس برای این شهر که هیچ برخوردی نمی شود وبه شهر فرهنگ و ادب هم مشهور است

هاشم بهبهانی یکشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸

سلام من را صاحبخانه جواب کرده میگه باید دونیم میلیون کرایه بدی خوب من که دریافتی ام سه میلیون و هشتصد است چطوردوونیم اجاره بدم الان نمی دونم چکارکنم ده روز وقت دادم جایی گیر نمیا مادربزرگم شیراز واقعا هیچ نظارتی نیست فکر کنم منطقه ای خوومختتراست هرکس هرکاری دلش میخوادمیکنه هیچ کس هم از مسئولین نیست که احساس مسئولیت کنه

کارگر یکشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴

شیراز گرانترین املاک وزمین وکرایه منزل رو دارد وهیچ نظارتی وجود ندارد دولت هم هیچ قدرتی درمقابل مافیای املاک ندار

بازنشسته یکشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶

جا دارد پس از چندین دهه از بی مسولیتی افراد راس حکومت یادی کنیم که اگر کمی به فکر مردم بودند مملکت به این لجن زار کشیده نمیشد حال که همه افراد انقلابی و مخلص به روی کار امده اند مبارزه با دلالان و رانتحوارها و کار چاق کنها کمتر از آمریکا و اسرائیل نیست چرا چون من جانباز و بازنشسته مورد چپاول و غارت این عده قرار گرفتم و من یکی از این مردم نگون بخت هستم که به نمایندگی میلیونها مستاجر سخن می‌گویم امسال خودی نشان بدهید و نگذارید بنگاهی و دلال و مفت خور با وسوسه کردن مالک به جان بی رمق مستاجران بیافتند و خواهشمندم جهادی عمل کنید خدا یاورتون باشد التماس دعا

ناشناس یکشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴

قیمت رهن و اجاره خیلی گرون هست نمیدونم اصلا دولت هست که پیگیر ماجرا باشه

ناشناس یکشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲

قیمت زهن و اجاره خیلی گرون هست نمیدونم اصلا دولت هست که پیگیر این ماجرا باشه

بی نام یکشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶

با سلام
لطفا یا رسیدگی بشه یا بفرمایید ما به کجا مراجعه کنیم که یکی ب دادمون برسه، وضعیت خیلی افتضاحه، من الان باید جابجا بشم نه پول پیش زیادی دارم نه اجاره سنگین میتونم بپردازم، یه مادر مریض و فلج با هزینه های دارو دارم، الان باید چیکار کنم واقعا؟!

باهر یکشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳

اجاره بها باندازه نرخ تورمی که توسط بانک مرکزی یا مرکز آمار اعلام می‌شود سالانه باید افزایش یابد چون این امر در همه کالاها و بازارها جریان داردومسبب گرانی و تورم هم خود دولت هست که از بانک مرکزی بابت کسری بودجه استقراض می کند و پول بدون پشتوانه و نقدینگی در جامعه ایجاد می نماید.مردم هیچ خطایی مرتکب نشده اند چه اجاره دهنده و چه اجاره کننده.
دولتها طی سالیان دراز گذشته کوتاهی کرده اند و این شرایط بغرنج برای زندگی مردم فراهم کرده اند و بایستی پاسخگوی کم کاری های خود و عدم انجام وظیفه باشند.قوه قضاییه با شدت و قدرت باید آنها را محاکمه و به تیغ عدالت بسپارد تا درس عبرتی باشد برای مدیران بعدی که برای گرفتن سمت و حقوقهای نحومی، هجوم می برند.هرکس مسیولیت بعهده میگیرد باید از او سوال شود و پاسخ منطقی بدهد.

زهرا یکشنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

تو را به خدا پیگیر باشید
خونه ،خوراک و پوشاک نیست که مردم با نداشتن آن کنار بیان
به خدا دیگه کم اوردیم

آخرین اخبار