چاپ کد خبر: 86620
24 خرداد 1401

رمز ارز تتلو را بخریم یا نه؟ احتمال انفجار امیر تتلو با T.N.T

در روز‌های گذشته انتشار اخباری پیرامون عرضه TNT کوین واکنش‌هایی را به دنبال داشته است.
امیر تتلو  یک خواننده فارسی زبان خارج نشین چندی پیش در شبکه اجتماعی (کلاب‌هاوس) از ایجاد یک ارز دیجیتال اختصاصی و ورود به بازار کریپتو خبر داده بود.

تتلو و سحر قریشی

همکاران این خواننده مدعی شدند که اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز ایرانی به نام تتل کوین (TATALCOIN)، با نماد اختصاری TATAL، با فناوری جدید وب ۳، به بازار عرضه خواهد شد.

به ادعای این گروه مخاطبان تتلو با استفاده از این ارز دیجیتال می‌توانند آهنگ‌های این خواننده را خریداری کنند و در آینده، امکان خرید بلیت‌های کنسرت و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) این خواننده هم با استفاده از این رمزارز فراهم خواهد شد.

بر اساس شواهد موجود و براساس پیگیری‌ها مسئول راه‌اندازی و پشتیبان فنی این پروژه، فردی به نام ه ک است. این فرد حالا در ترکیه مستقر شده و برای تبلیغ توکن خود اسپانسر کنسرت این خواننده رپ در ۱۲ اردیبهشت امسال شد. تبلیغ این توکن که در واقع یک شت‌کوین به شمار می‌رود و پشتوانه قابل اطمینانی ندارد، در این کنسرت به صورت گسترده انجام شد.

انتشار خبر پیش فروش ارز دیجیتال (TNT) واکنش مختلف کاربران فضای مجازی را به دنبال داشته است.

انجمن بلاک‌چین ایران در تازه‌ترین واکنش‌ها با انتشار بیانیه‌ای درباره توکنی به نام «TNT» که با همکاری ا م رپر ایرانی خارج نشین معروف معرفی شده، هشدار داده است. این انجمن از فعالان این حوزه خواسته که از سرمایه‌گذاری روی این پروژه خودداری کنند چرا که این توکن به دلیل نداشتن هیچ پشتوانه علمی و سپیدنامه چیزی شبیه به یک کلاهبرداری است.

تتلو 1

در این اطلاعیه آمده است که موضوعات مرتبط با بلاک‌چین و دارایی‌های دیجیتال (رمزارزها) ابعاد گوناگونی دارد و هر کوین یا توکن می‌تواند نمایانگر یک خدمت یا ارزش یا دارایی سنتی باشد. همگی این کارکرد‌ها به همراه تیم و جامعه توسعه‌دهنده، خدمات و شبکه مرتبط ارزش یک دارایی مبتنی بر فناوری بلاک‌چین را تعیین می‌کند و قبل از انتشار در متنی به اسم سپیدنامه یا همان وایت پیپر (White Paper) اعلام می‌شود و هر پروژه را می‌توان از لحاظ فنی و اقتصادی بررسی کرد و انتشار هر کوین یا توکن بر روی یک بلاک‌چین کار بسیار ساده و کم هزینه‌ای قلمداد می‌شود.

توصیه شده حالا که شاهد انتشار توکنی با نام TNT بدون هیچ پشتوانه با همکاری افرادی با سابقه غیرشفاف با همکاری خواننده‌ای به نام یک خواننده هستیم که به‌شدت ریسک دارد، فعالان با هیچ دلیل و عنوانی به این پروژه وارد نشوند.

از آنجایی که دنبال کنندگان این خواننده گروهی از جوانان و نوجوانان هستند لازم است که حقایقی پیرامون فعالیت‌های این خواننده در عرضه ارز‌های دیجیتال مطرح شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این خواننده و تیم همراهش همواره از هر روشی (سایت شرط‌بندی، فیشینگ اطلاعات بانکی به بهانه فروش آلبوم و آهنگ، جمع‌آوری مبالغی به اسم کمک به خوزستان، تبلیغ توکن اسکم و شت کوین در کنسرت و…) برای خالی کردن جیب مخاطبان خود استفاده می‌کنند.

نکته قابل تامل این است که پس از هر اقدام این گروه بهانه‌هایی را برای توجیه کلاهبرداری مطرح می‌کند، مثلا می‌گویند تیم بت (شرط بندی) سر خود ما هم کلاه گذاشته و برگزارکننده کنسرت و کنسرت گذار هم کلاهبرداری کرده و تهیه کننده آلبوم ما را دور زده و …

چند روز بعد از این اظهارات تبلیغات برای فروش توکن تی‌ان‌تی (تتل کوین) با هدف خالی کردن جیب مخاطب‌ها رو شروع شده  وانجمن بلاکچین هم اعلام کرده که با توجه به درخواست کاربران، این پروژه این خواننده بررسی شده و در رسته بسیار پر ریسک قرار می‌گیرد.

باید توجه داشت که عواقب هرگونه تبلیغ یا معرفی پروژه‌های پر ریسک توسط چهره‌های معروف که مخاطبان زیادی دارند همواره متوجه شخص تبلیغ‌کننده است.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار