چاپ کد خبر: 50619
23 فروردین 1400

رنگبندی استان فارس در حال سیاه شدن است

فارس new

به گزارش اول فارس از شیراز، دکتر «سید روح الله حسینی» با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۷۴۰ هزار و ۲۳۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۰۶ هزار و ۲۸۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۷۸ هزار و ۹۲۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۹ هزار و ۵۳۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۱۵ هزار و ۸۱۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

drhoseini23fan

وضعیت وخیم ۲۹۱ بیمار کووید۱۹ در بخش های ICU

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۱۱۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۹۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

دکتر حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۴۵ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی ۴۸ ساعت گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۵۳۳ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین از بهبودی ۱۹۰ هزار و ۱۷۶ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

بستری ۴۳۰ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته

این مقام مسوول در دانشگاه گفت: در شرایط کنونی با آمار بالای فوتی بیماران مواجه هستیم و آمار بستری نیز روزانه در حال افزایش است، به نحوی که در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۳۰ مورد جدید بستری در بیمارستان های استان به ثبت رسیده است.

او با بیان اینکه کادر درمان با ازدحام بالای بخش های اورژانس مواجهند، افزود: این امر نشان دهنده عبور از مرز قرمز و سیاه شدن وضعیت است؛ بنابراین در شرایط کنونی مهم ترین توصیه، جدی گرفتن اصول بهداشتی و پایبندی به رعایت محدودیت های کرونایی است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه بیان کرد: برای پایان وضعیت قرمز و جلوگیری از ورود به وضعیت سیاه و بسیار بحرانی، به حمایت مردم نیاز است و کادر بهداشت و درمان استان نیز در انتظار حمایت مردم هستند.

این مقام مسوول در دانشگاه، برنامه ریزی محدودیت های کرونایی دولت و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را راهکاری برای نجات جان هموطنان دانست و اظهار کرد: اهم انتظارات نظام سلامت از مردم، رعایت کامل نکات پیشگیرانه شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از دورهمی ها و شست و شوی مرتب دست ها است.

دکتر حسینی تاکید کرد: با توجه به لغو اعمال جراحی غیراورژانسی و زیبایی در بیمارستان های استان، لازم است از مراجعه به مراکز درمانی برای دریافت اینگونه خدمات خودداری شود تا امکان ارائه خدمات بهتر به بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های اورژانس بیمارستان ها فراهم شود.

همچنین دکتر «اورنگ ایلامی»، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی نامه ای، کاهش فعالیت مراکز درمانی در شیراز و شهرستان های با وضعیت قرمز را ابلاغ کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در این اطلاعیه آمده است:

با توجه به شیوع بسیار شدید موج چهارم بیماری کووید ۱۹ در استان و پیرو دستورالعمل معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مکاتبه سرپرست محترم دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری فارس و مصوبه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کرونا مورخ ۲۲ / ۰۱ / ۱۴۰۰ مقتضی است موارد زیر از تاریخ ۲۳ / ۰۱ / ۱۴۰۰ لغایت ۰۳ / ۰۲ / ۱۴۰۰ به مدت ده روز کاری به صورت جدی رعایت و پیگیری گردد:

_مراکز پوست، مو و زیبایی به مدت ۱۰ روز تعطیل و فقط ویزیت بیماران توسط متخصصین پوستی که فاقد مطب مجزا می باشند در این مراکز مجاز است و هرگونه کاشت مو، لیزر، تزریق ژل، بوتاکس و سایر اقدامات زیبایی ممنوع می باشد .

_انجام تمام عمل های اختیاری غیر ضروری و هرگونه عمل زیبایی در تمام مراکز آموزشی درمانی، بیمارستان های دولتی، خصوصی، خیریه، عمومی غیردولتی و مراکز جراحی محدود به مدت ۱۰ روز ممنوع می باشد. بدیهی است انجام اینگونه اعمال در تمامی مطب ها نیز ممنوع است.

_مراکز و دفاتر کار تغذیه و مامایی مراجعین خود را به میزان ۵۰ درصد کاهش دهند.

_مطب پزشکان متخصص داخلی، عفونی، اطفال و فوق تخصص ریه با رعایت پروتکل ها فعال باشند. بقیه رشته ها طوری برنامه ریزی نمایند که حداقل ۵۰ درصد از مراجعین نسبت به هفته قبل کاهش یابد.

_مراکز تصویربرداری پزشکی خصوصا CT با رعایت پروتکل های بهداشتی فعال باشند.

_بخش اورژانس تمام درمانگاه های شبانه روزی فعال باشند و قسمت هایی که خدمات الکتیو ارائه می دهند حداقل ۵۰ درصد کاهش فعالیت داشته باشند.

_درمانگاه ها و مطب های دندانپزشکی نیز به نحوی برنامه ریزی نمایند که خدمات صرفا به بیماران اورژانسی ارایه گردد.

_مطب های پزشکان خانواده و مراکز تحت مدیریت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با رعایت پروتکل ها فعال باشند.

_رعایت اصل فاصله گذاری فیزیکی، استفاده از ماسک و لوازم حفاظت فردی و نوبت دهی به طوری که بیماران کمترین زمان حضور و تجمع را در مراکز درمانی و مطب ها داشته باشند برای تمام گروه ها الزامی است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس سه شنبه , ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۴۵

آره راهها رو باز گذاشتند مردم رفتند مسافرت،چوبشو اونهایی که موندند خونه خوردند…….

مرتضی سه شنبه , ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱:۲۸

اینهاهمش تقصیردولت هست دولت کروناراسیاسی کرده ومردم راگمراه کرده چراکه عده ای ازمردم کروناروجدی نگرفتن ودولت میبایست قبل عیدپیشبینی همچین وضعیتی رومیکردواقذام لازم را انجام میدادکه یکی از آنها ممنوعیت ترددبین استانهاوشهرستانهارواعمال میکرد

آخرین اخبار