چاپ کد خبر: 37519
15 آبان 1399

روزهای سیاه کرونایی در استان فارس و تصمیمات ناکارآمد مسئولان

روزهای سیاه کرونایی و تصمیمات ناکارآمد مسئولان/رشیدی : اعمال محدودیت های نیم‌بند راه مقابله با کرونا نیست/قاسم پور : تعطیلی کامل شهرها هم امکان پذیر نیست

خبرگزاری ایلنا: اگرچه اعمال محدودیت ها و تردد رفت و آمد میان استانی در ماه های آغازین شیوع کرونا توانست تاثیر زیادی بر کنترل این بیماری داشته باشد اما نباید فراموش کرد که در شرایط فعلی این روش چندان تاثیری بر کاهش مبتلایان به بیماری کرونا ندارد به طوری که در حال حاضر شاهد ابتلای دسته‌جمعی افراد در شهرها و نقاط کوچک هستیم.

 بر اساس مصوبه ستاد ملی  و ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای فارس از ساعت ۱۲ پریروز- دوشنبه ۱۲ آبان ۹۹ – خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شیراز ممنوع شده است و این محدودیت  تا ساعت ۲۴  پس فردا – جمعه ۱۶ آبان ۹۹-  ادامه دارد.جریمه پیش‌بینی شده برای متخلفان توسط پلیس راهنمایی و رانندگی ۵۰۰ هزار تومان است.

از ابتدای این هفته، روزانه شاهد افزایش شدید تعداد فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا در فارس هستیم . طبق آمارهای علوم پزشکی شیراز آمار کل مرگ ناشی از کرونا به بیش از  ۱۴۷۰ نفر در فارس رسیده  و این در حالی است که طی ۲۴ ساعت گذشته و با انجام تست‌های تشخیصی، بیش از ۲۱۰۰ بیمار جدید در استان فارس شناسایی شده که رقم بسیار بالایی است.

اعمال محدودیت های نیم بند راه مقابله با کرونا نیست

 رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در این باره می گوید: در شرایطی که موج وحشتناک شیوع کووید ۱۹ که در حال رکورد شکنی است، اعمال محدودیت های نیم بند برای ورود به مراکز استان ها به هیچ وجه نمی تواند با این بیماری مقابله کند.

این نماینده مردم فارس   با بیان اینکه در حال حاضر بیماری کرونا در موضوع مرگ و میر در حال رکود شکنی است افزود: در شرایط فعلی نیاز است تا کشور حدود دو هفته به صورت کامل قرنطینه شود.

او  در ادامه با اشاره به محدودیت هایی که مسئولان شهرستان مرودشت برای کنترل بیماری کرونا درنظر گرفته اند ادامه داد: اگرچه در حال حاضر مسئولان شهرستان مرودشت با هدف پیشگیری از بیماری کرونا در این شهرستان اعلام کردند که اصناف تنها از ساعت ۱۳ الی ۲۰ اجازه فعالیت دارند اما نباید فراموش کرد که این اقدام به دلیل تجمع زیاد مردم در این ساعت بیشتر جنبه به سخره گرفتن دارد تا راهکار و این در حالی است که این راهکارها بی‌شک باعث افزایش تعداد مبتلایان می شوند.

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس در ادامه با اشاره به اینکه مسئولان باید راهکارهایی را ارائه دهند که به واسطه آن تعداد ورودی های مبتلایان به بیمارستان ها و مراکز درمانی کاهش یابد و در ادامه کادر درمان بتواند نفسی تازه کند خاطر نشان کرد: اگر خواستار کنترل بیماری کرونا هستیم نیاز است تا اقدامات و محدودیت هایی مانند ایام نوروز اعمال شود و مسئولان به مدت چند هفته کشور را قرنطینه کنند.

ابتلای نیمی از کادر درمان شهرستان مرودشت به کرونا

رشیدی با اشاره به اینکه طبق آخرین آماری که به بنده ارائه شده است حدود نیمی از کادر درمانی شهرستان مرودشت به بیماری کرونا مبتلا شده اند ادامه داد: نباید فراموش کرد که افزایش ورودی مبتلایان باعث بروز چنین اتفاقاتی شده است.

کرونا

عضو مجمع نمایندگان استان فارس فوت ۱۲ نفر مبتلا به کرونا در شهرستان مرودشت در طول یک روز را فاجعه برشمرد و افزود: با اعمال محدودیت های نیم بند به هیچ وجه نمی توان کاری از پیش برد و بیماری کرونا را کنترل کرد.

رئیس جمهور روش ایمنی گله ای را انتخاب کرده است

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس در ادامه با بیان اینکه امیدوارم که اشتباه کنم اما به نظر می رسد که آقای روحانی به عنوان رئیس ستاد مبارزه با بیماری کرونا در جهت مقابله با این بیماری شیوه ایمنی گله ای را انتخاب کرده است گفت: شواهد و فعالیت ها صحه بر این موضوع می گذارد چرا که ادامه این روند باعث می شود در ماه های آذر و دی با یک فاجعه ملی مواجه شویم.

رشیدی با بیان اینکه اختیارات ستاد کرونا که در اختیار رئیس جمهور قرار گرفته، خاص است ادامه داد: اگرچه نمایندگان در موضوع تعویق کنکور تمام تلاششان را به کار گرفتند اما متاسفانه نتیجه ای در بر نداشت.

او  افزود: طبق صحبت هایی که در حوزه انتخابیه  در رابطه با موضوع کرونا با فرماندار و استاندار داشتم از این افراد تقاضا کردم که جهت کنترل محدودیت های بیشتر در حوزه انتخابیه سخت گیری های شدیدتری انجام دهند.

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس با اشاره به اینکه اصناف و مغازه ها به هیچ وجه نباید از اعمال محدودیت ها و تعطیلی سر باز بزنند گفت: اگرچه بیماری کرونا مستقیما جان مردم را نشانه گرفت بنابراین برای کاهش مبتلایان نیاز است تا فرماندار به عنوان رئیس شورای تامین مستقیما به این موضوع ورود کند.

او  با اشاره به اینکه دولت برای مبارزه با بیماری کرونا یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برداشت کرده، گفت: طبق صحبت مسئولان حدود ۳۰ الی ۳۵ درصد از این مبلغ به صورت قطره چکانی در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به اینکه جهت کنترل بیماری کرونا و جلوگیری از مشکلات اقتصادی و با هدف قرنطینه کامل نیاز است تا مسئولان مابقی پول اختصاص یافته از صندوق توسعه ملی را به معیشت مردم و کسب وکارهای زیان دیده اختصاص دهند گفت: معتقدم که ایجاد یک محدودیت و تعطیلی ده روزه برای ادارات چندان لطمه ای به کشور وارد نمی کند. 

تعطیلی کامل شهرها به هیچ وجه امکان پذیر نیست

 اما جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت کرونای فارس نظر دیگری دارد.عبدالرضا قاسم پور با بیان اینکه محدودیت میان استانی از ۱۲ ظهر روز گذشته انجام شده، گفت: طبق صحبت هایی که شب گذشته با مسئولان نیرو انتظامی داشتم آنها همواره از شرایط و کاهش رفت و آمدها رضایت داشتند.

کرونا2

عبدالرضا قاسم پور با بیان اینکه اطلاع رسانی هایی که در سطح کشور و استان در رابطه با اعمال محدودیت ها انجام شد باعث کاهش تردد ها شده، افزود: در حال حاضر تنها رفت و آمدهای ضروری به درون استان انجام می شود.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه همکاران ما  اجازه ورود  خودروهایی که با هدف تفریح به  فارس بیایند را  نمی دهند ،می گوید: اما برای تسهیل امور برخی  افراد و نیازمندان از مسئولان مربوط خواستم  به دلیل اینکه استان‌های همجوار برای موضوعات پزشکی و درمان به فارس مراجعه می کنند  سخت‌گیری چندانی نسبت به ورود افراد بیمار و موارد ضروری به استان  نداشته باشند.

قاسم پور در ادامه با اشاره به اینکه تعطیلی کامل شهرها به هیچ وجه امکان پذیر نیست بیان کرد: اگرچه هنوز ۲۴ ساعت از اجرای محدودیت ها نگذشته  به مسئولان تاکید کردیم که رفتارهایشان با مردم به گونه ای نباشد که باعث ایجاد نارضایتی شود.

او  با اشاره اینکه تعطیلی اتوبوس و ناوگان شهری باعث ایجاد نارضایتی در میان اقشار ضعیف و کارگران شده،گفت: اما نباید فراموش کرد که با در نظر گرفتن سلامت مردم مجبور شدیم که ناوگان عمومی را تعطیل کنیم.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس جمعه , ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱:۱۶

چرا پاساژ های فارس روتعطیل نمی‌کنید مثل بقیه استان ها که قرمزهستن

آخرین اخبار