چاپ کد خبر: 38040
25 آبان 1399

روزگار تلخ دانش آموزان تنها مدرسه عشایری کوهمره نودان در استان فارس

تلخی‌های آموختن با ماسک‌های پاره

خبرگزاری مهر : مدرسه شهید یزدانپرست روستای تنگ‌شیب تنها مدرسه عشایری بخش کوهمره نودان اوضاع مساعدی ندارد. دانش‌آموزان با ماسک‌های پاره و کهنه درس می‌خوانند و برای شستن دست آب ندارند.

 دوران سخت کرونا همه بخش‌های زندگی مردم در شهرها و روستاهای کشور را تحت تأثیر قرار داده است. بازگشایی حضوری مدارس به دلیل مشکلاتی که ایجاد کرد در نهایت به کلاس‌های آنلاین رسید، کلاس‌هایی که اکثر والدین از آن ناراضی هستند و به جز مدارس غیر انتفاعی و بزرگی که با اتکا به هزینه‌های دریافتی والدین امکانات بهتری را فراهم کرده‌اند، در سایر مدارس استان وضعیت نابسامانی در آموزش پدید آمده است که نه به آموختن دانش آموزان یاری می‌رساند و نه والدین دانش آموزان از آن رضایت دارند.

یکی از نمونه این مدارس مدرسه شهید یزدانپرست روستای تنگ‌شیب تنها مدرسه عشایری بخش کوهمره نودان است که در ایام نحس کرونایی تلخ‌ترین دوران تاریخش را تجربه می‌کند.

3602360

کریم ایزدی فعال فرهنگی کوهمره نودان بیان اینکه مدرسه دارای ۱۴ دانش‌آموز در پایه‌های اول تا ششم است، افزود: این مدرسه تنها با یک معلم که مدیریت آنجا را نیز برعهده دارد اداره می‌شود. محرومیت دانش‌آموزان از دسترسی به برنامه شاد بدلیل عدم توانایی تهیه موبایل باعث شده کلاس‌ها با مجوز آموزش و پرورش عشایر سیار فارس و با مسئولیت مدیر مدرسه تا اطلاع ثانوی بصورت حضوری برگزار شود.

ایزدی با اشاره به اینکه میز معلم و نیمکت‌های دانش‌آموزان مدرسه شهید یزدانپرست فرسوده و کارکردی ۲۰ ساله دارند، افزود: مدرسه فاقد آب آشامیدنی و حتی آب جهت شستشوی دست دانش‌آموزان است و امکان رعایت ابتدایی‌ترین اصول بهداشتی در آن وجود ندارد. همچنین سرویس بهداشتی مدرسه غیراستاندارد و فاقد لوله‌کشی آب است.

3602359

این فعال فرهنگی خاطر نشان کرد: معلم و دانش‌آموزان این مدرسه عشایری علاوه بر نیاز امکانات آموزشی با توجه به نبود امکانات بهداشتی در خطر ابتلاء به ویروس مرگبار کرونا هستند و از مسئولان شهرستان و استان عاجزانه درخواست کمک در تهیه اقلام بهداشتی دارند.

دانش آموزان با ماسک‌هایی که کهنه شده‌اند به مدرسه می آیند و روزهای درس خواندن را در تهدید کرونا طی می‌کنند.

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

واتساپ

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

رحیمی چهارشنبه , ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵

اینا خیلی بهتر از دانش آموزان مدرسه بنده هستن ماهم تو استان فارس هستیم حتی یه بخاری هم وجود نداره?

ناشناس سه شنبه , ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴

کی گفته برن مدرسه که این مشکلات داشته باشن

صابر سه شنبه , ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۳:۱۶

تاسف میخورم که این همه استعداد اگر امکانات داشتندچه خوب میشد

آخرین اخبار