چاپ کد خبر: 62279
5 مرداد 1400

روز سیاه کرونایی در استان فارس ” بدون محدودیت و سهل انگار “

eeee

به گزارش  اول فارس از شیراز، دکتر «سید روح اله حسینی» مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس را اعلام کرد.

به گفته این مقام مسوول دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ خانوداه دیگر داغدار این بیماری شدند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به پنج هزار و ۱۰۳ نفر رسید.

او ادامه داد: در طول بحران بیماری کووید ۱۹، د از ابتدا تاکنون، ۳۳۳ هزار و ۲۴۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

دکتر حسینی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۶ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در بیمارستان های استان بستری شده اند، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را دو هزار و ۷۴۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۰۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا، بستری و جان باختن مبتلایان کووید۱۹ طی روزهای اخیر گفت: مدافعان سلامت استان در بخش های بهداشتی و درمانی این روزها در حال تلاش با حداکثر توان و ظرفیت موجود هستند و هر روز تعدادی از بخش های معمولی بیمارستانی در حال تبدیل شدن به بخش کرونایی است؛ بیمارستان های پشتیبان در حال راه اندازی مجدد است و به نظر می رسد که اگر روند کنونی این چنین ادامه یابد، ظرفیت های موجود پاسخگوی بیماران نیازمند نباشد.

وی با تاکید بر اینکه سطح پیشگیری باید به میزان قابل قبول و بالایی برسد و کادر درمان نیز با حمایت و کمک های مردم می توانند در برابر این آمارهای سنگین ایستادگی کنند، یادآور شد: باید توجه داشته باشیم تبدیل هر تختی از وضعیت غیرکرونایی به حالت کرونایی، خبر از محرومیت یک بیمار غیر کرونایی از دریافت خدمات درمانی می دهد و چه بسا که خدمت مورد نیاز او ضروری نباشد؛ اما طولانی شدن دریافت خدمت برای او آسیب رسان است.

دکتر حسینی از عموم مردم استان خواست با اهمیت به سلامتی خود، خانواده و دیگران، نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه در این ایام حساسیت ویژه داشته باشند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار