چاپ کد خبر: 79644
10 فروردین 1401

روش‌های عجیب و غریب شارژ گوشی موبایل بدون برق !

حتما برای شما هم این اتفاق افتاده که شارژ باتری گوشی همراهتان کم شده باشد و نیازمند اتصال آن به شارژر باشید، اما هیچ پریز برقی برای اتصال آداپتور شارژر و به شارژ زدن موبایل پیدا نکنید.

به گزارش اول فارس، در مواقع اضطراری برای اینکه قادر به شارژ کردن باتری موبایل خودتان باشید باید از روش‌های خاصی استفاده کنید که ما آن‌ها را با اصطلاح “شارژ باتری موبایل بدون برق (پریز) ” معرفی می‌کنیم.

همان طوری که از نام این روش‌ها مشخص است برای استفاده از آن‌ها نیازی مبنی بر دسترسی به پریز برق وجود ندارد و در آن‌ها از ابزار‌ها و ترفند‌های دیگر برای شارژ باتری گوشی استفاده می‌شود.

شارژ گوشی با صدا
اگر اولین عکس العمل شما بعد از دیدن اتمام شارژ باتری گوشیتان یک جیغ بلند باشد، بدانید به زودی همین واکنش می‌تواند مشکل شما را مرتفع کند و عملیات شارژ گوشی بدون اتصال به برق را بر عهده بگیرد!

دانشمندان دانشگاه Sungkyunkwan از کره جنوبی ایده جالبی به خرج داده اند و دستگاهی ساخته اند که توانایی تبدیل صدا به برق را دارد و خواهد توانست شارژ گوشی بدون اتصال به برق را بر عهده بگیرد! این دستگاه توسعه یافته از ۱۰۰ دسیبل صدای دریافتی ۵۰ میلی ولت برق برای شارژ گوشی تلفن همراه برای شما تولید می‌کند. اگر از ۱۰۰ dB صدا بپرسید باید بگوییم صدای ترافیک سنگین و یا پرواز هواپیما و یا فریاد‌های با تمام قوای یک انسان برابری می‌کند. این حجم از صدا باعث ارتعاش سیم با جنس اکسید روی میان دو الکترود خواهد شد و همین ارتعاش انرژی الکتریسیته تولید می‌کند.

این پروژه همچنان در حال طی مراحل فنی است و امید‌های زیادی برای بهبود بازده این فرآیند است، شاید روزی فرا برسد که کلا گوشی تلفن همراهتان با صدایتان شارژ شده و ابدا در طول روز نیازی به اتصال شارژر پیدا نکنیم.

شارژ گوشی با هندل زدن
اگر گزینه پیشنهادی قبلی را برای شارژ گوشی بدون اتصال به برق نمی‌پسندید و به تار‌های صوتی تان علاقه مندید، این گزینه تنها ۷۵ دلار برایتان هزینه بر است، کمی هم باید مچ دستتان قوی باشد تا بتوانید چرخ دنده را دست بچرخانید. این دستگاه BoostTurbine ۴۰۰۰ نام دارد و LED تعبیه شده در آن به شما می‌گوید که آیا اکنون با سطح انرژی تامین شده توانایی شارژ دارد یا خیر.
شارژ گوشی موبایل بدون برق 1
شارژ کردن گوشی با جریان باد
راه سوم پیشنهادی برای شارژ گوشی بدون اتصال به برق شارژ کردن گوشی با کمک باد است، باد باعث به چرخش افتادن پره‌ها خواهد شد و در نهایت چرخش پره‌ها جریان الکتریسیته ایجاد خواهد کرد. دستگاه پیشنهادی ما iFan نام دارد، این ابزار را می‌توانید هنگام دوچرخه و یا موتور سواری استفاده کنید و پس از ۶ ساعت چرخش مداوم پره‌ها می‌توانید گوشی را به طور کامل شارژ کنید!

شارژ گوشی با حرارت بدن
خیلی جالب است، با این راه حل هنگام خواب بودن هم می‌توانید گوشیتان را شارژ کنید، البته باید گوشی در تمامی طول شب به بدن شما متصل باشد! این روش توسط محققان Vodafone توسعه یافته و لباسی است که درون جیب تعبیه شده در آن باید گوشی را قرار دهید، هشت ساعت شارژ شدن گوشی با این روش به اندازه ۲۴ دقیقه مکالمه برایتان انرژی تامین خواهد کرد! البته فراموش نکنید، باید حرارت بدن کمتر از ۳۷ درجه سانتی گراد نباشد.

با نگاهی کلی این ایده بدی هم نیست، مخصوصا زمانی که خارج از منزل باشید و یا مشغول فعالیت فیزیکی مثل ورزش، می‌توانید روی تامین انرژی گوشی موبایلتان هم برنامه ریزی کنید.

شارژ گوشی با حرکت آرواره‌ها و فک
دانشمندان از هر روشی که بتوانند انرژی برق تولید کنند استفاده می‌کنند، حال روشی جدید ابداع کرده اند که با حرکت آرواره‌ها و فک می‌توانند انرژی لازم برای شارژ گوشی را به دست بیاورند که این روش خود به عنوانی عجیب‌ترین روش به کار می‌رود.

دانشمندان با ابداع روشی جدید از حرکت اندام‌های صورت افراد برای شارژ استفاده می‌کنند.

به این ترتیب که با اتصال یک سری نوار ویژه به فک افراد در هنگام جویدن غذا، آزمایش‌هایی انجام شد که نتایج آن‌ها نشان از این داشت که هرچقدر سرعت و یا قدرت جویدن فرد بیشتر شود، میزان انرژی تولیدشده نیز بیشتر خواهد شد و به همین دلیل نیز اموری مثل جویدن آدامس می‌تواند برای این کار بسیار مناسب باشد. دستگاه مذکور از یک سری نوار ساخته شده از فیبر کامپوزیتی پیزو الکترونی ساخته شده است که با حرکت فک در اثر جویدن به حرکت درآمده و انرژی حاصله از این جابجایی را به برق تبدیل می‌کند.

با نصب نرم افزاری خاص
با نصب نرم افزار Shake To Charge Battery در گوشی‌ها شارژ مجدد ممکن می‌شود. با تکان دادن و حرکت گوشی و الگوریتمی که در این نرم افزار طراحی شده گوشی شارژ می‌شود. فقط کافیست که این نرم افزار را در گوشی خود نصب کنید.
شارژ گوشی موبایل بدون برق 2
استفاده از پاوربانک
به کارگیری پاوربانک بهترین روشی است که می‌توانید از آن برای شارژ کردن باتری گوشی‌های خود بدون نیاز به پریز برق استفاده کنید. پاور بانک در واقع یک منبع تغذیه است که انرژی الکتریکی را در خود ذخیره می‌کند و با اتصال هر گجت الکترونیکی به آن، انتقال انرژی از منبع پارو بانک به آن گجت انجام شده و بدین ترتیب شارژ باتری بدون نیاز به پریز برق امکانپذیر می‌شود.

پاور بانک‌ها دارای ظرفیت‌های مختلف و مارک‌های گوناگونی هستند. طبیعتا هرچقدر ظرفیت یک پاور بانک بیشتر باشد، دفعات بیشتری هم می‌تواند باتری موبایل شما را شارژ کند. استفاده از پاوربانک‌های نامرغوب و بی‌کیفیت می‌تواند به باتری موبایل صدمه بزند و عمر مفید آن را کاهش دهد.

استفاده از شارژر فندکی
شارژر فندکی هم می‌تواند به عنوان یکی دیگر از ابزار‌هایی مورد استفاده قرار گیرد که امکان شارژ باتری موبایل بدون برق (پریز) را فراهم می‌کند. البته برای استفاده از شارژر‌های فندکی هم با محدودیت مواجه خواهید بود و آزادی عمل روش قبل (استفاده از پاوربانک) را نخواهید داشت.
شارژ گوشی موبایل بدون برق 3
برای استفاده از شارژر‌های فندکی باید به خودرو دسترسی پیدا کنید و سوکت شارژر را داخل سوکت فندکی خودرو متصل نمایید و سپس قادر خواهید بود که گوشی خود را به شارژ بزنید؛ بنابراین این روش شارژ کردن باتری موبایل فقط در شرایطی مناسب است که شما برای بازه‌های زمانی طولانی با خودرو سفر کنید.

استفاده از قابلیت شارژ وایرلس معکوس
این روش شارژ باتری بدون پریز هم فقط در شرایط خاص قابل استفاده خواهد بود. در این روش باید دو شرط برقرار باشد. شرط اول این است که گوشی شما از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی کند و شرط دوم این است که به یک گوشی پشتیبانی کننده از قابلیت شارژ بیسیم معکوس (Reverse Wireless Charging) دسترسی داشته باشید.

استفاده از قاب‌های دارای باتری
برخی از قاب‌هایی که برای گوشی‌های موبایل عرضه می‌شوند دارای باتری داخلی هستند و می‌توانند مستقیما انرژی مورد نیاز گوشی را تامین کنند یا حتی برخی از آن‌ها می‌توانند در شرایط خاص مثل یک پاوربانک عمل کنند و باتری گوشی را شارژ نمایند.

با خرید این نوع قاب و گارد‌ها هم می‌توانید به شارژ باتری موبایل بدون برق (پریز) بپردازید؛ بنابراین این روش را هم به عنوان یکی دیگر از روش‌های خوب شارژ کردن باتری گوشی‌ها بدون نیاز به پریز و برق مورد استفاده قرار دهید. تنها نقطه ضعف این روش مربوط به این می‌شود که ابعاد و اندازه گوشی به دلیل به کارگیری قاب مجهز به باتری کمی افزایش پیدا می‌کند.
شارژ گوشی موبایل بدون برق 4
استفاده از پورت اتصال کامپیوتر و لپ تاپ
اگر بنا به هر دلیل به یک کامپیوتر یا لپ تاپ دسترسی دارید و سیم شارژر گوشی هم همراهتان باشد می‌توانید سیم را از آداپتور جدا کرده و یک سرش را به سوکت USB کامپیوتر متصل کنید و سر دیگر آن را به گوشی خود متصل نمایید. در این شرایط به طور نرمال باتری گوشی شروع به شارژ شدن می‌کند، اما ممکن است سرعت شارژ باتری چندان زیاد نباشد. این روش هم می‌تواند به عنوان یکی دیگر از بهترین روش‌های شارژ باتری گوشی بدون نیاز به اتصال مستقیم به پریز برق مورد استفاده قرار گیرد.
شارژ گوشی موبایل بدون برق 1
شارژ گوشی با لیمو ترش و میوه‌ها
با استفاده از اسید میوه‌ها شما می‌توانید به طور موقت باتری گوشی خود را شارژ کنید. برای این کار دوازه میوه اسیدی مانند مرکبات، سیب یا گلابی، برای هر میوه یک پیچ مسی یا میخ، سیسم مسی عایق دار، دستکش لاستیکی برای جلوگیری از برق گرفتگی را فراهم کنید.
یک میخ را در لیمو ترش فرو کنید. یک پیچ مسی را با فاصله کم از میخ در لیمو ترش فرو کنید. این کار را برای یازده لیمو ترش باقی مانده تکرار کنید. سپس دو سر آزاد سیم‌هایی که به لیمو ترش وصل هستند را به کابل شارژ USB وصل کنید.
شارژر را به گوشی اندروید خود وصل کنید.

شارژ کردن گوشی با باتری قلمی
باتری را از گوشی بیرون بیاورید. باتری‌های AA، AAA یا ۹ ولت را پیدا کنید. کانکتور‌های مثبت و منفی را در هر باتری پیدا کنید. در باتری‌های AA یا باتری‌های خانگی کانکتور‌ها روی باتری علامت گذاری شده اند.

به خاطر داشته باشید که هر باتری AA یا AAA یک و نیم ولت دارد؛ بنابراین برای ۳ ٫ ۷ ولت شما نیاز به ۳ باتری AA یا AAA دارید.

دو تکه سیم فلزی را فراهم کنید. در حالت ایده آل این سیم‌ها با عایق پلاستیکی پوشانده شده اند. سیم را به باتری وصل کنید. این سیم‌ها ممکن است داغ شوند، نیازی نیست که این سیم‌ها را تمام وقت نگه دارید.

شارژ کردن گوشی با ماساژ
اگر در شرایطی هستید که گوشی شما خاموش شده است و دیگر شارژر یا برق در دسترس ندارید یا اصلا به دور از شهر هستید، حال قرار است یک تماس یا یک پیام کوتاه بدهید و در حد یک درصد به باتری گوشی خود نیاز دارید. پس اولین کار خارج کردن باتری از گوشی است.

باتری را از گوشی خارج کنید و آن را در کف دست خود قرار دهید و برای ۳۰ ثانیه تا چند دقیقه باتری را مالش دهید

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

محمد جمعه , ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷

شفای عاجل شما را آرزومندیم

فرزاد جمعه , ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶

استفاده از برق یادت نره

خودم جمعه , ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

یارو لب رودخونه داشت ماهیگیری میکرد یکی میپرسه چندتا ماهی گرفتی میگه این یکی رو هم بگیرم با ۱۹ تایی که بعدا میگیرم میشه ۲۰ تا
حالا شارژ صوتی با روشهای فکی و بادبانی و روش…. خوب میشه وزیر بهداشتی و غیره که در اینده اختراع میشه میشه ۱۰۰تا روش شارژ
درضمن یه روش هم هست که یه نیروگاه پرتابل همراهمون داشته باشیم
اابته یه روش احمقانه هم هست که عاقلها استفاده نمیکنن و اون تهیه باتری یدکی هست

آخرین اخبار