چاپ کد خبر: 3089
5 دی 1397

روش های سم‌ زدایی بدن + پاکسازی ( تصاویر )

سم زدایی بدن
پاکسازی طبیعی بدن شامل خارج‌سازی سموم و ضایعات به خارج از بدن است ، که باعث می‌شود احساس تازگی و سلامتی داشته باشید . بسیاری از روش‌ها برای سم‌زدایی بدن وجود دارند ، اما بهتر است با استفاده از رژیم غذایی سالم و سبک زندگی سالم این کار را انجام دهید ، البته تمامی روش‌ها به‌صورت گام‌به‌گام گفته خواهد شد .

سم‌زدایی با سم‌زداها

سم زدایی سریع بدن

از لیموناد کمک بگیرید . سم‌زدایی با لیموناد معروف‌ترین نوع سم‌زدایی بوده که به پادشاه سم‌زدایی معروف است ، که به لطف چند سلبریتی معروف شده است . سم‌زدایی با لیموناد شامل درست کردن نوشیدنی‌ای شامل آب‌لیمو ، شیره درخت افرا و فلفل کاین است که باید منحصراً به مدت ۳ تا ۱۰ روز مصرف شود . این یعنی در طول این مدت فقط بای لیمونا بخورید .

پاکسازی با لیموناد باعث کمک به خارج کردن سموم از بدن می‌شود ، درحالی‌که روی کاهش وزن نیز تأثیرگذار است .

طرز تهیه و استفاده :

۴ قاشق آب‌لیموی تازه ، نصف قاشق چای‌خوری فلفل کاین و نصف قاشق چای‌خوری شیره درخت افرای ارگانیک را در ۳۰۰ میلی‌لیتر آب بریزید . مقدار گفته‌شده برای ۱ لیوان لیموناد است . روزی ۴ تا ۵ لیوان می‌تواند برای تمامی روز شما کافی باشد .

هشدار : بیشتر متخصصان این سم‌زدایی را پیشنهاد نمی‌کنند ، زیرا باعث کاهش جدی کالری مصرفی و کمبود مواد مغذی در بدن می‌شود و می‌تواند تأثیرات منفی روی سلامتی داشته باشد . همچنین این روش به‌صورت علمی ثابت نشده است که آیا می‌تواند باعث خارج کردن سموم از بدن شود .

سم زدایی خانگی بدن

سم‌زدایی با سیب و زنجبیل را امتحان کنید . این روش پاکسازی شدت کمتری نسبت به روش لیموناد دارد . این روش فقط نیاز به مصرف ۱ روز تا ۱ هفته دارد و ممکن است با مقداری میان وعده سالم همراه باشد . همچنین علاوه بر سیب و زنجبیل ، این روش دارای پوست پسیلیوم نیز هست ، گفته می‌شود پسیلیوم یک نوع فیبر غذایی است که باعث می‌شود تا مدفوع به هم چسبیده شود و دفع آن از بدن راحت‌تر شود .

طرز تهیه و استفاده :

۲۴۰ میلی‌لیتر آب سیب تازه یا ارگانیک را با ۱ قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل و پوست پسیلیوم را بوسیله قاشق با یکدیگر مخلوط‌کنید ، یا در مخلوط‌کن با سرعت کم قرار دهید .

بعد از خوردن این مخلوط ، در طول روز به نوشیدن آب ادامه دهید تا سیستم گوارش را درحرکت نگه‌دارید .

این روش نیز به‌صورت علمی ثابت نشده است که باعث از بین بردن سموم می‌شود .

سم زدایی بدن با نمک

سم‌زدایی با نمک را امتحان کنید . سم‌زدایی با نمک نیز یکی دیگر از روش‌های پاکسازی پرطرفدار است که می‌تواند ضایعات و سموم بدن را پاکسازی کند . نمک یک ماده ضدعفونی‌کننده است که به‌طور مؤثر کلیه و روده را پاکسازی می‌کند . در حقیقت ، این پروسه مؤثر را می‌توان اغلب انجام داد و هزینه بسیار بسیار پایین‌تری نسبت به پروسه پاکسازی روده دارد .

طرز تهیه و استفاده :

درست کردن محلول نمک : ۲ قاشق چای‌خوری نمک دریای فرآوری نشده و بدون ید را در ۱ لیتر آب ولرم حل کنید .

روش انجام این سم‌زدایی : با معده خالی در صبح ناشتا یک لیوان آب‌نمک بنوشید ، همچنین استفاده از نی برای نوشیدن نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد ، البته در صورتی که با خوردن آن مشکل دارید .

به مدت ۳۰ دقیقه به پهلو دراز بکشید . این کار باعث بهتر رسیدن آب‌نمک به روده کوچک می‌شود ، سپس به مدت ۱ تا ۲ ساعت صبر کنید تا این محلول از روده خارج شود ، نتیجه آن چند بار تخلیه روده است .

در این لحظه شما نیاز به دفع خواهید داشت ، بنابراین نزدیک دستشویی باشید !!

سم زدایی بدن با میوه

سم‌زدایی با اسموتی را امتحان کنید . مصرف این اسموتی یک‌راه عالی و طبیعی برای سم‌زدایی بدن است ، بدون آنکه بدن خود را از مواد مغذی ضروری محروم کرده باشید یا به خود گرسنگی دهید . تنها کاری که باید بکنید این است که یک وعده غذایی را با این اسموتی پرانرژی جایگزین کنید تا از تمامی خواص آن برای سیستم گوارش بهره‌مند شوید .

طرز تهیه و استفاده :

یک پیمانه کلم‌برگ ( که ساقه آن جداشده باشد ) ، یک عدد سیب سبز گرنی اسمیت و یک موز رسیده و برگ جعفری را داخل مخلوط‌کن ریخته و در صورت لزوم ، مقدار کمی آب به آن اضافه کنید تا مقداری غلظت آن را کم کنید . این اسموتی را به جای یکی از وعده‌های غذایی خود مصرف کنید .

سم‌زدایی با خوردن و نوشیدن

سم زدایی بدن با آب

زیاد آب بنوشید . افزایش نوشیدن آب یکی از مهم‌ترین کارهایی است که در هنگام سم‌زدایی طبیعی بدن باید انجام دهید . حداقل روزی ۸ لیوان یا ۲ لیتر آب بنوشید . شما می‌توانید با نوشیدن آب در صبح و با هر غذا و میان وعده مقدار مصرف آب را افزایش دهید . همچنین می‌توانید میوه و سبزیجات دارای آب زیاد مانند : هندوانه ، توت‌فرنگی ، خیار و گوجه را نیز بخورید .

آب سموم و آلودگی‌های بدن را دفع می‌کند ، آب این کار را از طریق کمک به حفظ عملکرد طبیعی کلیه‌ها و روده در جهت دفع ضایعات انجام می‌دهد .

همچنین آب کار خود را در نگه‌داری ظاهر سالم پوست و جوان نگه‌داشتن آن ، جلوگیری از چین‌وچروک و تمیز کردن صورت به‌خوبی انجام می‌دهد .

آب نگه‌داری شده در پارچ یا بطری مسی تمیز و پاک است ، زیرا مس دارای خواص آنتی باکتریال است .

سموم بدن

فیبر بیشتری بخورید . فیبر یکی از مواد مغذی برای حفظ عملکرد مناسب سیستم گوارش است ، همچنین یک سم‌زدایی فوق‌العاده است . مصرف بیشتر فیبر باعث کمک به بدن در جهت خلاص شدن از شر سموم ، نگهدارندِ ها و دیگر مواد مضر که در طول زمان در سیستم گوارش به وجود می‌آیند می‌شود .

افزایش فیبر مصرفی باعث کمک به پاکسازی بدن با تحریک حرکت کردن روده ( اجابت مزاج ) می‌شود که شما به‌جای احساس نفخ و تنبلی ، احساس سبکی و سلامتی می‌کنید .

بهترین منابع طبیعی فیبر :

  • برنج و پاستا تولید شده با غلات کامل
  • میوه و سبزیجات تازه ( مخصوصاً باپوست )
  • لوبیا
  • عدس
  • بادام

سموم خوراکی بدن

کافئین و الکل مصرف نکنید . کافئین و الکل ۲ ماده‌ای هستند که باید در هنگام سم‌زدایی از آن‌ها دوری کرد . سموم موجود در هردوی آن‌ها می‌تواند عملکرد کلیه و کبد را مختل کند ، که ممکن است از توانایی طبیعی بدن در پاکسازی خود جلوگیری کند . درزمانی که بدن شما نتواند خود را پاکسازی کند ، ریسک ابتلا به مشکلات جدی مانند : دیابت و چاقی وجود دارد .

کافئین : قهوه در طول رشد ( تولید ) در معرض علف‌کش‌ها و حشره‌کش‌ها قرار می‌گیرد . قهوه می‌تواند باعث کمبود آب بدن شده و هیچ مدرکی هم درباره داشتن سودی برای بدن در آن وجود ندارد . اگر صبح‌ها نیاز به کافئین دارید ، نوشیدن چای سبز پیشنهاد می‌شود ، زیرا کافئین کمتری دارد و علاوه بر آن دارای آنتی‌اکسیدان‌های سالم است .

الکل : الکل دارای سمومی است که برای بدن مضر است و همچنین الکل درزمانی که در بدن متابولیزه می‌شود باعث تولید سمی به نام استالدهید خواهد شد . این موارد دقیقاً برعکس کاری است که شما می‌خواهید بکنید ، یعنی تولید سم در بدن به‌جای سم‌زدایی آن .

سم زدایی بدن در خانه

مصرف کربوهیدرات‌های ساده را محدود کنید . کربوهیدرات‌های ساده مانند : برنج سفید ، نان سفید و پاستا خالی از مواد مغذی ، ویتامین‌ها یا هر ماده خوب دیگری برای سلامتی هستند . بله درست است که با مصرف آن‌ها احساس سیری می‌کنید ، اما این سیری با بالا رفتن سریع و افت قند خون همراه است ، که برای مقدار انرژی و سلامتی کلی بدن خوب نیست . همچنین کربوهیدرات‌های ساده اغلب دارای نگهدارنده هستند ، که می‌توانند منجر به تولید سم شوند .

برای غلبه بر این مشکل ، مواد غذایی دارای فیبر زیاد ( غلات کامل ) و کربوهیدرات کامل که در سبزیجات نشاسته دار مثل سیب‌زمینی ، نان تهیه‌شده از غلات کامل ، پاستا و غلات صبحانه با غلات کامل ، برنج قهوه‌ای و حبوبات یافت می‌شود ، استفاده کنید .

کربوهیدرات‌های کامل سود زیادی برای سیستم گوارش دارند و باعث کمک به پاک کردن سموم و مواد نگهدارندِ موجود در کربوهیدرات‌های ساده می‌شوند .

دفع سموم بدن

مواد غذایی معجزه‌گر را بیشتر بخورید . شما باید مصرف مواد غذایی فرآوری شده را در هنگام سم‌زدایی بدن کنار بگذارید و به جای آن باید تا می‌توانید از مواد غذایی معجزه‌گر استفاده کنید . این مواد غذایی برای سلامتی بدن بسیار سودمند هستند و به بدن در جهت سرعت بخشیدن به پروسه پاکسازی کمک می‌کنند .

بهترین موادغذای سم‌زدا :

چغندر ( beets ) : چغندرها بارنگ قرمز روشن یکی از دیگر منابع عالی برای افزایش سلامتی است . آن‌ها دارای خواص ضد سموم ، آنتی‌اکسیدان و ضدالتهابی هستند که به دلیل سطح بالای بتالین در آن‌ها است .

کلم‌برگ : کلم‌برگ یک سبزی برگدار عالی با خواص تاییدشده در جهت پاکسازی است . کلم و دیگر سبزیجات مانند کلم پیچ که مواد غذایی قلیایی هستند ، قابلیت خنثی‌سازی شکر و دیگر سموم قبل از دفع شدن از بدن را دارند . به این طریق ، کلم کمک می‌کند تا خون حالت طبیعی و حالت ضعیف قلیایی را حفظ کند .

لیمو : لیمو و دیگر مرکبات مانند گریپ‌فروت به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان بهترین پاک‌کننده طبیعی بدن موردقبول هستند . به همین دلیل است که اغلب لیمو یک جزء حیاطی در بسیاری از سم‌زداها و پاک‌کننده‌های بدن است . اسیدسیتریک موجود در لیمو دارای قابلیت حل کردن سموم موجود در بدن است ، که به سموم اجازه می‌دهد تا از طریق ادرار دفع شوند . سعی کنید چند لیمو را آب بگیرید و صبح‌ها ناشتا بخورید ، یا صبحانه گریپ‌فروت بخورید .

سیر : سیر دارای خواص زیادی برای سلامتی است ، شاید به دلیل قابلیت افزایش عملکرد کبد ( کمک به تولید آنزیم‌هایی که به کبد کمک می‌کند تا سموم را در بدن از بین ببرد ) باشد . همچنین دارای ۲ ماده به نام آلیسین و سلنیوم است ، که نشان داده‌شده است برای پاکسازی کبد سودمند هستند .

دیگر موادغذای تاثیر گذار :

  • سیب
  • کرفس
  • هویج
  • آب تره
  • کلم بروکسل
  • برنج وحشی
  • پاپایا

سم زدایی گیاهی بدن

چای گیاهی بنوشید . نوشیدن چای گیاهی یک‌راه عالی برای افزایش مصرف مایعات است ، در عین حال می‌توانید از خواص بسیاری از ریشه‌ها و گیاهان نیز بهره‌مند شوید .

برخی از دمنوش های مفید

چای قاصدک : چای قاصدک با تحریک کردن کیسه صفرا ، کلیه‌ها و کبد بدن را سم‌زدایی می‌کند ، که درنتیجه آن باعث کاهش میزان احتباس آب شده و باعث خارج کردن سریع‌تر آلودگی‌ها می‌شود . همچنین تصور می‌شود که تأثیر تثبیت‌کننده بر قند خون و کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشد .

چای قاصدک را می‌توانید به‌صورت آماده تهیه کنید یا خودتان با جوشاندن قاصدک تازه در آب ، چای قاصدک درست کنید .

چای شیرین‌بیان : شیرین‌بیان ماده‌ای است که خواص بسیار خوب و بی‌نظیری برای سلامتی دارد . از این ماده می‌توان برای پاکسازی داخلی ، کمک به عملکرد کبد ، به عنوان ملین سبک و کمک به تمیز کردن روده برای حذف آلودگی‌ها استفاده کرد .

ریشه شیرین‌بیان را می‌توانید به‌صورت آماده تهیه کنید یا ۱۴ گرم از ریشه شیرین‌بیان را در نیم لیتر آب دم‌کنید . ریشه شیرین‌بیان می‌تواند تأثیرات منفی روی کسانیکه فشارخون بالا دارند بگذارد ، بنابراین قبل از مصرف این ریشه با پزشک خود مشورت کنید .

چای باباآدم : ریشه باباآدم قرن‌ها برای خواص درمان استفاده می‌شده است . اعتقاد بر این است که باباآدم یک تصفیه‌کننده طبیعی خون است که به سم‌زدایی و تمیز کردن خون از هرگونه آلودگی کمک می‌کند . همچنین ممکن است با پاکسازی سیستم گوارش و تحریک تولید ادرار به خارج کردن سموم از بدن نیز کمک کند .

علاوه بر این ، ممکن است به محافظت و ترمیم کبد نیز کمک کند . این مورد برای کسانیکه قبلا به کبد خود آسیب‌زده‌اند مانند الکلی‌ها می‌تواند مفید باشد . چای باباآدم را می‌توانید خریداری کرده یا مقدار کمی از ریشه آن را در آب جوش دم کرده و مصرف کنید .

سم زداهای طبیعی بدن

محصولات ارگانیک بخورید . به دنبال خرید میوه ، سبزی ، گوشت و لبنیات ارگانیک باشید . اگرچه گران‌تر هستند ، اما محصولات ارگانیک عموماً فاقد سموم و کودهای شیمیایی بوده و فقط میزان کمی هورمون رشد و آنتی‌بیوتیک در آن‌ها استفاده شده است .

اگر فقط از محصولات ارگانیک استفاده کنید ، بدن خود را در معرض مواد شیمیایی مضر مثل آفت‌کش‌ها و دیگر موادی که در محصولات غیر ارگانیک مصرف می‌شوند ، قرار نمی‌دهید .

توجه داشته باشید که این امر تنها در مقابل بعضی از سموم شمارا ایمن می‌کند ، نه همه آن‌ها . هنوز هم ممکن است سمومی در مواد غذایی ارگانیک فرآوری شده نیز وجود داشته باشد .

سم‌زدایی با سبک زندگی

سموم اصلی بدن

سیگار کشیدن را ترک کنید . سیگار کشیدن یکی از بدترین کارهایی است که می‌توانید در جهت کاهش سموم موجود در بدن انجام دهید . گذشته از نیکوتین ، بیشتر مارک‌های تجاری سیگار دارای بالای ۴۰۰۰ ماده شیمیایی سمی هستند . حتی بعد از ترک سیگار ، این سموم در بدن شما برای مدتی باقی می‌مانند . به همین دلیل ، اولین چیزی که برای سم‌زدایی بدن باید انجام دهید ، ترک کردن سیگار است .

اگرچه بدن شما درنهایت این سموم را به‌صورت خودجوش دفع می‌کند ، اما با نوشیدن مقدار زیادی آب ، خوردن مواد غذایی سالم و فیبردار و ورزش زیاد می‌توانید به این فرآیند سرعت بدهید .

سم زدایی بدن با ماساژ

ماساژ با شدن بالا را امتحان کنید . یک ماساژ خوب و شدید می‌تواند واقعاً به از بین بردن سموم بدن کمک کند ، البته زمانی که توسط یک حرفه‌ای آموزش‌دیده انجام شود . ماساژ نیازمند تمرکز روی نقاطی از ماهیچه‌هاست که سموم تمایل به تجمع در آن مکان‌ها را دارند .

تحریک عمیق بافت این عضلات می‌تواند باعث آزاد شدن سموم شود ، که در ادامه به آن‌ها اجازه داده می‌شود تا به‌طور طبیعی از بدن خارج شوند .

حتماً به فردی مراجعه کنید که دارای مدرک معتبر ماساژ درمانی بوده و تجربه تکنیک‌های آزادسازی سموم با ماساژ را داشته باشد .

به یاد داشته باشید که مقدار زیادی آب بعد از ماساژ بنوشید تا دفع سموم را سرعت ببخشید .

سم زدایی بدن با طب سوزنی

طب سوزنی را امتحان کنید . طب سوزنی نوعی از درمان است که با فروبردن سوزن‌های کوچک در نقاط خاصی از بدن انجام می‌شود . طب سوزنی باهدف گرفتن نقاطی از بدن که سموم تمایل به جمع شدن در آن مکان‌ها را دارند ، باعث سم‌زدایی می‌شود . با این کار سموم آزادشده و سپس می‌توانند به‌صورت طبیعی از بدن خارج شوند .

البته ممکن است این‌گونه به نظر نرسد ، اما طب سوزنی باعث ایجاد آرامش بسیار زیادی شده و بسیاری از افراد برای درمان بیماری‌های زیادی مانند انسداد سینوس‌ها و مشکلات باروری آن را مؤثر می‌دانند .

حتماً اطمینان حاصل کنید که یک متخصص طب سوزنی دارای مجوز و تجربه لازم را انتخاب کنید ، زیرا ممکن است در صورت اشتباه انجام دادن خطرناک باشد .

سموم موجود در هوا

از سموم محیطی دوری‌کنید . انجام این مورد می‌تواند مقداری سخت باشد ، مخصوصاً در زندگی مدرن امروزی وقتی‌که آلودگی هوا و استفاده بیش‌ازحد از مواد شیمایی در جامعه بسیار عادی شده است . تا جایی که امکان دارد سعی کنید محیط اطراف شما دارای هوای تازه و تمیز باشد و از تنفس در دود شهر و کارخانه‌ها اجتناب کنید . آخر هفته به خارج از شهر یا کنار دریا فرار کنید ، تا بتوانید آلودگی شهر را از ریه‌های خود بیرون کنید .

همچنین تا جایی که می‌توانید از دود دست‌دوم سیگار نیز دوری‌کنید و سعی کنید از محصولات طبیعی برای تمیز کردن خانه خود استفاده کنید تا خود را در معرض مواد شیمیایی مضر قرار ندهید .

به بیرون از خانه بروید و در پارک یا در کنار دریاچه قدم بزنید . این کار به‌تناسب اندام کمک کرده و باعث بهبود عملکرد بدن و ذهن شما می‌شود .

سم زدایی بدن با ورزش

ورزش کنید . ورزش کردن به‌صورت منظم یکی از سالم‌ترین و طبیعی‌ترین روش‌ها برای پاکسازی بدن است . این اثر سم‌زدایی به دلیل این است که ورزش باعث حرکت کردن بدن و نگه‌داری عملکرد آن با تمام طرفیت است . این کار به شما کمک می‌کند تا وزن خود را کاهش دهید و سمومی که در سال‌های سال در سلول‌های چربی ساخته‌شده‌اند را آزاد کنید . همچنین سموم از طریق عرق از بدن دفع می‌شوند ، که طبیعی‌ترین راه ممکن برای پاکسازی بدن است .

ورزش هم باعث تقویت گردش خون و هم تقویت هضم غذا می‌شود ، این ۲ عملکرد بدن برای پروسه سم‌زدایی طبیعی بدن ضروری است . سعی کنید ۴ تا ۵ جلسه ۳۰ دقیقه‌ای در هفته ورزش متوسط تا شدید داشته باشید . هر چیزی از دویدن گرفته تا شنا ، رقصیدن یا کوهنوردی و هر چیز دیگری که بتواند به شما احساس سلامتی و شادی را بدهد .

سم زدایی بدن با خوابیدن

بیشتر بخوابید . درست است که خواب مسئول تمیز کردن بدن نیست ، اما بااین‌وجود خواب برای نگه‌داشتن درست عملکردهای طبیعی بدن و داشتن زندگی سالم ضروری است . بدن شما برای ریکاوری و بازسازی خود بعد از استرس‌ها و آسیب‌های زندگی روزانه نیاز به خوابیدن دارد .

۷ تا ۸ ساعت خواب شبانه داشته باشید ( همان‌طور که پزشکان توصیه کرده‌اند ) . اینکار به بدن شما کمک می‌کند تا برای روز بعدی آماده شوید و انرژی بیشتری برای ورزش و دیگر فعالیت‌های زندگی داشته باشید .

خواب برای داشتن سیستم ایمنی سالم ضروری است . بدون سیستم ایمنی سالم بدن نمی‌تواند با میکروب‌ها ، ویروس‌ها و باکتری‌های مضر به‌صورت مستمر بجنگد .

افرادی که دارای کمبود خواب هستند ، در معرض ریسک بیشتری در مقابل بیماری‌های قلبی ، بیماری‌های کلیوی ، فشارخون بالا ، دیابت و چاقی قرار دارند .

سم زدایی بدن در خانه

استرس خود را مدیریت کنید . استرس می‌تواند در ایجاد کردن مشکلات در سلامتی شما نقش ایفا کند ، زیرا باعث معیوب کردن آزادسازی هورمون‌های خوب شده و از عملکرد صحیح و بهینه بدن جلوگیری می‌کند . بدون وجود هورمون‌های خوب ، بدن شما سموم را در خود نگه می‌دارد ، که ممکن است باعث احساس خستگی و افسردگی در شما شود ، این امر درنهایت منجر به افزایش وزن و انتخاب سبک زندگی ناسالم در شما خواهد شد .

با مهار کردن و نگه‌داشتن استرس در کمترین میزان ممکن ، شما می‌توانید بدن را تشویق به ترشح هورمون‌های خوب و به حداقل رساندن نگه‌داری سموم مضر در بدن کنید ، این کارها منجر به شادتر و سالم‌تر بودن شما خواهند شد .

یوگا و مدیتیشن انتخابی عالی برای افرادی است که زندگی پرمشغله‌ای دارند و می‌خواهند استرس خود را کاهش دهند .

البته شما فقط با تمرکز روی تنفس خود نیز می‌توانید ذهن خود را پاک‌کنید ، که نتیجه آن تأثیرات مثبت در بدن خواهد بود .

سم زدایی با روزه

۱ یا ۲ روز روزه‌بگیرید . روزه گرفتن یک روش محبوب است ، البته اگر کمی شدید باشد ، یک‌راه عالی برای پاکسازی بدن با محدود کردن شدید غذای مصرف است . همچنین می‌توانید به‌صورت هم‌زمان بدن خود را با مصرف زیادی مایعات پاکسازی می‌کنید . عقیده بر این است که بدن شما می‌تواند شروع به تازه‌سازی پاکسازی بدن کند ، البته بعدازآنکه سموم از بدن خارج‌شده‌اند .

نکات مهم

۱ – برای کاهش استرس مدیتیشن را امتحان کنید .

۲ – هرم غذایی را برای داشتن رژیم غذایی سالم دنبال کنید .

۳ – قبل از دنبال کردن برنامه غذایی افراطی حتماً با پزشک خود مشورت کنید .

۴ – برای کاهش وزن سم‌زدایی بدن را انجام ندهید ، زیرا شما فقط آب بدن خود را از دست می‌دهید و بعد از تغییر رژیم غذایی خود به حالت طبیعی ، وزن شما نیز به حالت عادی بازمی‌گردد .

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار