چاپ کد خبر: 5469
21 اسفند 1397
با حضور مقامات بلند پایه

رونمایی از تندیس حافظ در شهر پچ مجارستان

تندیس حافظ در شهر پچ مجارستان با حضور مقامات بلند پایه از جمله شهردار ، رئیس دانشگاه ، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مجارستان و رئیس شورای شهر رونمایی شد.

مجسمه حافظ در شهر پچ مجارستان رونمایی شد
به گزارش اول فارس به نقل از صدا و سیما ، تندیس حافظ در شهر پچ مجارستان با حضور مقامات بلند پایه از جمله شهردار ، رئیس دانشگاه ، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مجارستان ، رئیس شورای شهر و همچنین جمعی از ایرانیان و دانشجویان ایرانی رونمایی شد.
در این مراسم باشکوه که غلامعلی رجبی یزدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان نیز حضور داشت ، ابتدا سرود ملی دو کشور نواخته شده و سپس زولت پاوا ، شهردار پچ ضمن تمجید از میراث فرهنگی و تمدنی ایران به همکاریهای بین شیراز و پچ اشاره و تاکید کرد که حافظ ، سمبل شناخته شده جهانی شهر شیراز است .
وی افزود: در راستای موافقتنامه خواهرخواندگی بین دو شهر ، اقدامات متعددی صورت گرفته و رونمایی از مجسمه حافظ ، حاصل تلاش سفیر جمهوری اسلامی ایران و هماهنگی وی با مقامات ایران و همچنین شهردار شیراز است.
در ادامه ، غلامعلی رجبی یزدی سفیر کشورمان در مجارستان گفت: اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران و مجارستان بر گسترش روابط استوار بوده و روابط رسمی دو کشور قدمتی بیش از ۹۰ سال دارد.
وی با اشاره به اینکه شعر حافظ جز تفکیک ناپذیر از اعتقادات ، فرهنگ و باورهای ما ایرانیان بوده و تبلور هویت ایرانی و اسلامی ماست ، افزود : غزلیات حافظ به گونه ای است که همه مردم جهان با هر فرهنگ و باور و اعتقاد می توانند با آن ارتباط برقرار نمایند و این امر شهرت جهانی آن را بهمراه داشته است.
رئیس دانشگاه پچ نیز با اشاره به حضور گسترده دانشجویان ایرانی در دانشگاه پچ ، نصب تندیس حافظ را نمادی از همکاری و دوستی و نزدیکی بین دو کشور دانسته و افزود تلاش های انجام شده در این راستا از سوی شهردار پچ و سفیر جمهوری اسلامی ایران قابل تقدیر بوده و امیدوار است همکاریهای بین دو کشور با توسعه و گسترش بیشتری همراه باشد.
در پایان این مراسم ، تندیس حافظ از سوی شهردار پچ و سفیر جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار