چاپ کد خبر: 44772
19 بهمن 1399

رونمایی از سه اسکناس” تومانی ” جدید +تصویر

رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی با بیان اینکه توزیع اسکناس‌های جدید بزودی آغاز می‌شود، گفت:‌ همه اسکناس‌های جدید در اندازه‌های مساوی چاپ خواهد شد و برای اجرای طرح حذف چهار صفر از پول ملی، در اسکناس‌های جدید چهار صفر ارقام اسکناس کم‌رنگ چاپ شده است.

اسکناس جدید 1

به گزارش اول فارس، بانک مرکزی در راستای اصلاحیه قانون پولی و بانکی و حذف صفر‌ها از پول ملی، از اسکناس‌های جدید خود رونمایی کرد.

امیر شکری رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی در این مراسم اظهارداشت:‌ همه اسکناس‌های جدید در اندازه‌های مساوی چاپ خواهد شد و برای اجرای طرح حذف چهار صفر از پول ملی، اسکناس‌های جدید چهار صفر ارقام اسکناس کمرنگ چاپ شده است.

وی با بیان اینکه برای این اسکناس‌ها از تصویر نماد‌های ملی و مذهبی استفاده شده است تصریح کرد: توزیع این اسکناس‌ها نیز به زودی آغاز خواهد شد.

در اسکناس‌های جدید، اسکناس‌های ۱۰ هزار ریالی به با عدد یک و ۴ صفر کمرنگ دارد و در سمت، چت و پشت اسکناس، عدد یک درج شده است.

اسکناس‌های ۲۰ هزار ریالی و ۵۰ هزار ریالی به همین شکل است. طرح اسکناس‌ها هم با اسکناس‌های موجود تغییر کرده است.

اسکناس جدید 2

۱۶ بهمن ماه هم از اسکناس ۱۰۰ هزار ریالی رونمایی شد که با یک صفر پررنگ و ۴ صفر کمرنگ طراحی شده بود.

اسکناس جدید 3

به گزارش فارس، طبق اصلاحیه قانون پولی و بانکی واحد پول ایران به تومان تغییر کرده اما بانک مرکزی برای اجرای این قانون دوره زمانی ۲ ساله در نظر گرفته است. طبق قانون جدید هر تومان ۱۰ ریال است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار