چاپ کد خبر: 44132
12 بهمن 1399

تازه ترین اخبار حوادث و رویدادهای پلیسی در استان فارس

در این بسته خبری اول فارس ، گزارش برخی از حوادث و اخبار انتظامی و اجتماعی ۲۴ ساعت گذشته استان فارس را می خوانید:

کشف ۲۰ میلیارد اموال مسروقه از مخفیگاه سارقان درشیراز

رئیس پلیس آگاهی استان از انهدام اعضای باند ۱۲ نفره سارقان خودرو و قطعات آن و کشف ۵۶  فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” ددر تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو و قطعات آن در سطح شهر شیراز، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی و انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان پلیس آگاهی موفق شدند سرکرده باند سارقان حرفه‌ای را شناسایی و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.
رئیس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به اینکه متهم به همدستی با ۱۱ نفر دیگر در سرقت‌ها اعتراف کرد، گفت: ماموران موفق شدند طی چند عملیات ضربتی همه سارقان را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دهند.

سرهنگ “حبیبی” با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۵۶ فقره سرقت (۲۱ فقره سرقت خودرو و ۳۵ فقره سرقت قطعات و محتویات) اقرار کردند، گفت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان، ۴ دستگاه خودرو مسروقه از نوع وانت مزدا، پراید و پژو ۲۰۶، ۲ دستگاه موتورسیکلت برقی و تعداد زیادی قطعات سواری اوپتیما، ای سی یو، باند، اتاق، آچار، کپسول سی ان جی، کیف مسافرتی و … کشف شد، عنوان داشت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

دستگیری سارق و کشف ۱۵ فقره سرقت کابل مخابرات  در”ممسنی”

فرمانده انتظامی “ممسنی” از دستگیری سارق کابل‌های مخابراتی با کشف ۱۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد نیکبخت” با اعلام این موضوع گفت: در خصوص جزئیات این خبر بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل‌های مخابراتی در ممسنی، شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران با انجام یک سری اقدامات تخصصی و فنی موفق شدند در این خصوص یک سارق را شناسایی و دستگیر کنند، گفت: متهم در بازجویی اولیه به ۱۵ فقره سرقت از کابل های مخابراتی اعتراف کرد.

سرهنگ “نیکبخت” با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، خاطر نشان کرد: برخورد مستمر و قاطع با هنجارشکنان به ویژه سارقان یکی از اولویت های اصلی نیروی انتظامی ممسنی می باشد.

ایست پلیس فسا به قاچاقچیان کالا

فرمانده انتظامی “فسا” از اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان و کشف ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در تشریح این خبر بیان کرد: طرح مبارزه با قاچاق کالا با حضور یگان‌های انتظامی فسا در محورهای مواصلاتی سطح حوزه استحفاظی به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: ماموران انتظامی طی چند عملیات جداگانه، ۶۱ راس گوسفند، ۱۰ تن کود شیمیایی، یک دستگاه موتورسیکلت سنگین و ۳۱۴ قوطی چای خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی ” فسا ” به توقیف ۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین در این رابطه اشاره کرد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ “قسام” خاطر نشان کرد: ۹ نفر در این رابطه با پرونده متشکله تحویل مراجع قضائی و کالاهای قاچاق مکشوفه نیز تحویل انبار ستاد تملیکی شده است.

کشف میلیاردی کالای قاچاق در”اقلید”

فرمانده انتظامی “اقلید” از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در اینخصوص گفت : ماموران انتظامی پاسگاه “آسپاس” اقلید حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه  وانت مزدا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو انواع کالای قاچاق از قبیل یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، کارد آشپزخانه، میوه خشک کن، اسنک ساز، فلاکس چای، ۹ دستگاه کارواش، غذاساز، اتوبخار، کتری برقی، دریل شارژی، پمپ اتوماتیک، اسپیکر، سشوار، سیم چین، تبدیل برق، سری شارژر، کابل یو اس بی، مینی فرز، آچار و … را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارق و کشف موتورسیکلت سرقتی در “جهرم”

فرمانده انتظامی “جهرم” گفت: با تلاش و هوشیاری ماموران، یک سارق دستگیر و یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی نیز کشف شد

سرهنگ “خسرو رزمجویی” ددر باره جرئیات این خبر گفت : در پی وصول خبری مبنی بر وجود یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در یک منزل مسکونی، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۲ مطهری با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی بیان داشت: ماموران در بازرسی از آن منزل یک دستگاه موتورسیکلت را کشف که طی استعلام از سامانه پلیس مشخص شد سابقه سرقت از شهرستان “لارستان” را دارد.

فرمانده انتظامی “جهرم” با بیان اینکه در این خصوص یک نفر سارق دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست به جهت پیشگیری از سرقت، وسایط نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی و ضد سرقت تجهیز کنند.

۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در “لارستان” کشف شد

فرمانده انتظامی “لارستان” گفت: در بازرسی از یک دستگاه کامیون، ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ “داود امجدی” با اعلام این خبر چنین گفت: در اجرای طرح مبارزه قاطع با قاچاق، شب گذشته ماموران پلیس آگاهی لارستان حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این کامیون، ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و فاقد هرگونه مجوز را کشف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه را  ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر  و تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۱۶۱ راس گوسفند قاچاق در”لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف ۱۶۱ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دام به ارزش ۶ میلیارد ریال در این شهرستان خبر  داد.

سرهنگ “داود امجدی” با اعلام این مطلب اظهار کرد: مأموران انتظامی “لارستان” با اقدامات فنی و تخصصی از دپو احشام قاچاق در یک گله دانی واقع در اطراف یکی از روستاهای این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۱۶۱ راس گوسفند قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۶ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص ۵ دستگاه سواری ۴۰۵ که قصد بارگیری احشام و انتقال آنها به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس داشتند توقیف شد.

سرهنگ “امجدی” با اشاره به اینکه در این خصوص ۵ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک در زمینه قاچاق را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

رفع تصرف ۱۱۵هزار متر مربع اراضی ملی در”قیروکارزین”

جانشین فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف ۱۱۵ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۳۴ میلیارد ریال در یکی از روستاهای شهرستان “قیروکارزین” خبر داد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” با اعلام این خبر بیان کرد: در راستای اجرای حکم قضائی مبنی بر رفع تصرف اراضی ملی در یکی از روستاهای شهرستان “قیروکارزین”، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه نماینده منابع طبیعی جهت بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ماموران با انجام اقدامات پلیسی موفق شدند ۱۱۵ هزار متر مربع از اراضی ملی را رفع تصرف کنند، گفت: در این خصوص ۴ نفر دستگیر و روانه دادسرا شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اراضی رفع تصرف شده را ۳۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، از شهروندان خواست: هرگونه اطلاع از دست اندازی و تصرف ملی توسط افراد سودجو را برای اقدام قانونی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار