چاپ کد خبر: 38943
7 آذر 1399

رکورد بیسابقه در کشور: ۱۴۰۵۱ بیمار جدید و مرگ ۴۰۶ تن بر اثر کرونا

سیما لاری

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد شناسایی و فوتی ناشی از کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد.

به گزارش اول فارس، دکترسیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز( ۷ آذر ۱۳۹۹)  و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۴ هزار و ۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده است که ۲۲۴۵ نفر از آنان بستری شدند.

وی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۲۲ هزار و ۳۹۷ نفر رسید، افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۰۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۷ هزار و ۹۵ نفر رسید.

لاری با تاکید بر اینکه خوشبختانه تا کنون ۶۴۰ هزار و ۶۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند، ادامه داد: ۵۸۶۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تا کنون پنج میلیون و ۹۹۵ هزار و ۴۴۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی در ادامه گفت: استان های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

لاری در ادامه با بیان اینکه سالمندان از آسیب پذیرترین گروه‌های جامعه در ابتلا به کووید ۱۹ هستند و حدود ۵۰.۴ درصد از مبتلایان و ۷۰ درصد مرگ و میر ناشی از این بیماری در سالمندان اتفاق می‌افتد، اظهارکرد: در این شرایط ضروری است که با هوشیاری و دقت نظر لازم و پرهیز از هرگونه اضطراب و نگرانی نسبت به رعایت توصیه های بهداشتی در قبال این گروه اقدامات لازم صورت گیرد.

وی همچنین توصیه هایی به خانواده ها و اطرافیان سالمندان کرد و گفت: خرید مایحتاج روزانه خارج از منزل به فرد دیگری غیر از فرد سالمند واگذار شود. از وسایل حمل و نقل عمومی برای فرد سالمند استفاده نشود. در صورت داشتن علائم سرفه، عطسه و تب حتما از ماسک استفاده کنید و از فرد سالمند فاصله بگیرید. از درآغوش گرفتن فرد سالمند خودداری شود.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان اظهارکرد: از هرگونه پذیرش مهمان و رفتن به مهمانی برای حفظ سلامت اعضای سالمند در منزل به طور جد خوددداری کنید همچنین ضروری است در صورت سابقه ابتلا فرد سالمند به بیماری های زمینه ای مثل دیابت و بیماری های قلبی و عروقی ضمن انجام مراقب های ویژه از خروج از منزل به طور جدی جلوگیری شود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار