چاپ کد خبر: 51249
30 فروردین 1400

رکورد سیاه کرونایی در فارس: مرگ ۳۶ نفر و بستری ۲۶۰۰ بیمار در یک روز

به گزارش  اول فارس، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید روح اله حسینی» با  اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۷۸۰ هزار و ۷۷۳ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۲۲ هزار و ۷۷۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۳۴هزار و ۳۲۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

دکتر روحالله حسی

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۶۰۱ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۴۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

دکتر حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۳۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۷۱۰ اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه بررسی ها در فارس نشان می دهد در موج چهارم، همچنان در حال طی روند افزایش تعداد مبتلایان هستیم، ادامه داد: روند بیماران نیازمند بستری و بدحال افزایش یافته و آمار جانباختگان، بسیار دلخراش و نگران کننده است.

او با تاکید بر انجام جدی اقدامات پیشگیرانه نظیر استفاده مداوم از ماسک، شستشو و ضدعفونی کردن مکرر دست ها، حفظ فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی از مردم خواست تا در صورت بیمار شدن یا داشتن نشانه های سرماخوردگی، به پزشک خانواده مراجعه کنند تا برای ارزیابی دقیق و آغاز به موقع درمان اقدام شود.

بستری بی سابقه بیماران کووید۱۹ در بیمارستان های فارس
 
به گزارش اول فارس، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سیصد و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، از بستری بی سابقه بیش از دو هزار و ۶۰۰ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان خبر داد که ۴۲۶ نفر از آنها طی ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند.

دکتر لطفی 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» در ابتدای این نشست، با تبریک روز ملی علوم آزمایشگاهی به کارکنان پُرتلاش این حوزه برای ارایه خدمات ارزنده و تلاش شبانه‌ روزی در این بحران، از آنان قدردانی کرد.

او در ادامه با اشاره به آمار بی سابقه موارد بستری در بیمارستان های استان طی روز گذشته که بیشترین تعداد را از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون داشته است، گفت: از این تعداد ۳۴۷ بیمار در وضعیت وخیم به سر می برند و کادر درمان تمامی تلاش خود را برای نجات جان آنان به کار بسته اند.

 دکتر لطفی ساده پنداری و سهل انگاری عمومی را مهم ترین عامل مواجهه با این موج جدید و سنگین بیماری در روزهای اخیر دانست و از تمامی خانواده ها خواست تا مراقب فرزندان خود و حامی سلامت سالمندان باشند و از حضور در هرگونه تجمع و دورهمی های خانوادگی بپرهیزند، زیرا گونه های جدید کرونا با سرعت قابل توجهی قدرت سرایت دارد.

رییس دانشگاه در این نشست ضمن بررسی آمار نمونه گیری های تشخیصی در آزمایشگاه ها؛ به بررسی آمار مبتلایان، علت های جان باختن مبتلایان، آمار بیماران بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

  دکتر لطفی با بررسی وضعیت شهرستان های مختلف استان از نظر میزان شیوع بیماری، آمار مبتلایان، بستری و جانباختگان ناشی از کرونا خواستار پیگیری و مداخله تیم های معاونت بهداشت و معاونت درمان دانشگاه در مناطق دارای شیوع بالا در استان شد.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست، ضمن اعلام گزارشی از آمار تزریق روزانه واکسیناسیون در استان، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، پیگیری افزایش تخت و بخش های بیمارستانی، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان، به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای کاهش آمار و اجرای مصوبات پیشین این ستاد پرداختند.

 سیصد و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز، سی ام فروردین، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار