چاپ کد خبر: 25319
13 فروردین 1399

زمان احتمالی اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد که با مشارکت بسیار خوب مردم در سامانه غربالگری کرونا، امروز از مرز ۶۷ میلیون نفر شرکت‌کننده در بسیج ملی کرونا گذشتیم.

تعداد تلفات ویروس کرونا در کشور به ۳۵۴ نفر رسید - ایرنا

به گزارش اول فارس،کیانوش جهانپور امروز در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران، با تشکر از مردم به دلیل ماندن در خانه‌ها در روز طبیعت گفت: امیدوارم با همکاری مردم و با مدد الهی کرونا را شکست دهیم. خوشبختانه روند بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید ۱۹ همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه با مشارکت بسیار خوب مردم در سامانه غربالگری کرونا، امروز از مرز ۶۷ میلیون نفر شرکت‌کننده در بسیج ملی کرونا گذشتیم و قاعدتا با مشارکت هر چه بیشتر مردم، قطعا این روند افزایشی ادامه می‌یابد، ادامه داد: به دنبال مراحل اولیه فاصله‌گذاری اجتماعی و تشدید آن در نوروز، در روزهای آینده و در گام سوم به سمت فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند خواهیم رفت تا این روند مدیریت شده بیماری ادامه پیدا کند و هفته‌های آتی با خبر مهار و کنترل بیماری در خدمت مردم باشیم. فعلا در فاز مدیریت بیماری هستیم و هنوز برای صحبت از مهار و کنترل بیماری شاید زود باشد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا تصریح کرد: استراتژی اتخاذ شده در ایران و از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، فاصله‌گذاری اجتماعی است که در سه فاز دنبال شده است البته این موضوع هیچ ارتباطی به قرنطینه اجباری ندارد. هرچند برخی توصیه کرده‌اند و یا سعی می‌کردند که فضا را به سمت قرنطینه اجباری ببرند اما استراتژی ما فاصله‌گذاری اجتماعی است.

جهانپور با بیان اینکه فاز اول فاصله‌گذاری اجتماعی که از هفته اول اسفند آغاز شده بود، تصریح کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی معتدل بود. فاز دوم با تشدید محدودیت‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی همراه بوده و مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اجرا شده است و تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت. اگر ۲۰ فروردین ماه بخواهیم از این فاز عبور کنیم، وارد فاز سوم می‌شویم که فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند است.

جهانپور ادامه داد: در مقالات جدید بسیاری معتقدند که استراتژی ایران مبنی بر عدم قرنطینه نظامی درست بوده است. مقایسه‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که فاصله‌گذاری اجتماعی بیش از قرنطینه اجباری در کنترل شیوع و پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ موثر است.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: فردا (۱۴ فروردین ماه) اجلاس مشترک وزرای بهداشت کشورهای حوزه منطقه مدیترانه شرقی به صورت ویدیو کنفرانس درباره موضوع کرونا در این منطقه برگزار می‌شود.

 عضوکانال واتساپ اول فارس شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار