چاپ کد خبر: 35923
9 مهر 1399

زمان واریز کمکهای معیشتی ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی به حساب میلیونها ایرانی

دولت فردا شب مرحله ای دیگر از کمک های معیشتی ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی از محل افزایش قیمت بنزین را به حساب سرپرستان خانوار واریز می کند.

کمکهای معیشتی فردا شب در حساب میلیونها ایرانی

به گزارش اول فارس، ساعت ۲۴ دهم مهرماه زمان پرداخت یازدهمین مرحله از کمک های معیشتی است که شروع پرداخت آن از آبان ماه سال گذشته و با اصلاح قیمت بنزین بود.

دولت که بعد از چند سال توقف در اصلاح قیمت سوخت، به افزایش قیمت بنزین دست زد، تصمیم گرفت که مابه التفاوت ایجاد شده را در قالب کمک های معیشتی و به صورت نقدی بین مردم توزیع کند.

بر این اساس جمعی حدود ۶۰ میلیون نفر که نزدیک به ۱۹ میلیون خانوار را دربرمی گرفت، از بین خانوارهای یارانه بگیر هدف قرار داد و پرداخت نقدی آغاز شد، در ابتدا حدود ۱۷.۵ میلیون خانوار کمک معیشتی دریافت کردند که در ادامه با اعلام درخواست و بررسی های صورت گرفته به تدریج بر تعداد مشمولان افزوده شد.

کمک معیشتی بر خلاف یارانه نقدی که به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان واریز می شود، برای خانوارها بسته به تعداد اعضا متفاوت است؛ به طوری که   مبلغ پرداختی برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

هزینه ای حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان در ماه برای پرداخت کمک معیشتی انجام می شود که در سال به ۳۰ هزار میلیارد تومان می رسد، البته دولت سالانه نزدیک به ۴۲ هزار میلیارد تومان هم بابت یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی هزینه می کند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار