چاپ کد خبر: 69068
6 مهر 1400

زنگ خطر جدی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای مردم فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:نتیجه آزمایشگاهی ۴۰ درصد موارد مراجعه به مراکز درمانی کرونا مثبت است که این خود زنگ خطری جدی برای مردم فارس محسوب می شود.

به گزارش اول فارس، دکتر مهرزاد لطفی ظهر سه شنبه در نشست روزانه مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه، نظارت کامل بازرسان بهداشتی بر پایگاه‌های مرزی با هدف غربالگری سلامت زائران را در دستور کار اعضای این ستاد قرار داد و گفت: نصب دوربین حرارتی و کنترل مسافران هوایی در فرودگاه‌های استان، نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سفرهای هوایی از عراق و عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین، همچنین کنترل مسافران خارجی از ۲۲ کشور، در این ایام با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

او همچنین از زائران اربعین حسینی خواست تا پس بازگشت، دست کم به مدت پنج روز در قرنطینه کامل خانگی بوده و از دید و بازدید با اطرافیان پرهیز کنند؛ همچنین در صورت دارا بودن علائم بیماری، در سریع تریت زمان ممکن به مراکز ۱۶ ساعته و یا پزشک خانواده خود مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون موجب شده تا آمار فوتی‌های ناشی از کرونا کاهش یابد، یادآور شد: با وجود افزایش روزانه پوشش جمعیت واکسینه شده در سطح کشور و استان، همچنان رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی موجب درگیری افراد به کرونا و تبعات بعدی این بیماری می‌شود.

دکتر لطفی با اعلام اینکه طی شبانه روز گذشته، ۳۲۱ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، افزود: نه تنها میزان بستری و ورودی جدید روزانه به بیمارستان‌های استان همچنان بالاست، بیماران بستری در بخش‌های ICU نیز آمار بالایی را به خود اختصاص داده‌اند.

ارزیابی نمودار درصد تزریق واکسن در سطح استان از دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست بود و با اعلام اینکه از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون تا کنون بیش از سه میلیون و ۱۷۶ هزار دوز واکسن به مردم فارس تزریق شده است، از افرادی که دوز اول واکسن علیه کرونا را دریافت کرده‌اند خواست تا در موعد مقرر، برای دریافت دوز دوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و ایمنی خود را در برابر این بیماری افزایش دهند.

او ضمن پیگیری آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا و فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی استان طی روز گذشته تاکنون؛ به بررسی میزان ابتلاء در نقاط مختلف استان، وضعیت سلامت بیماران در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان، علت‌های جان باختن مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته استان و روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی پرداخت و هشدار داد: نتیجه آزمایشگاهی ۴۰ درصد موارد مراجعه به مراکز درمانی مثبت است که این خود زنگ خطری جدی برای مردم فارس محسوب می‌شود.

وات 1

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار