چاپ کد خبر: 65205
2 شهریور 1400

زن باردار ۲۴ ساله در بیمارستان فسا چگونه جان سپرد؟

مرگ بر اثر کرونا 4

عکس آرشیو

به گزارش اول فارس، جلال کریمی متخصص بیماری‌های عفونی و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا  گفت: خانم باردار ۲۴ ساله فسایی که مبتلا به کرونا شده بود، پس از بستری در بیمارستان علی‌رغم دو هفته تلاش شبانه روزی کادر درمان تسلیم کرونا شد.

او افزود: این بیمار با علائم تنگی نفس، تپش قلب، ضعف و بی حالی مراجعه کرده بود که در سیر بیماری دچار کاهش اکسیژن خون و افزایش تنگی نفس و درگیری ریوی شده بود که با توجه به مشکلات ریوی به دستگاه تنفس مصنوعی متصل و در ICU کووید بستری و درمان‌های لازم انجام شد و متاسفانه به علت تشدید بیماری فوت کرد..

کریمی ادامه داد: ۲ جلسه کمیته مادران باردار بدحال جهت بررسی سلامت ایشان با تیم متخصصین برگزار و تصمیمات لازم برای ایشان اتخاذ شد.

این مقام مسئول بیان کرد: تعداد ۱۰۰ مادر باردار مثبت و مشکوک به کرونا با تلاش مراقبان سلامت معاونت بهداشت و پزشکان عمومی و متخصصین زنان شناسایی شدند که از این تعداد ۲۰ مادر باردار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

او اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تعداد ۳ مادر باردار در شهرستان فسا بر اثر ابتلا به کرونا فوت شده اند.

کریمی ادامه داد: مادران بادرار یکی از گروه‌های پرخطر در ابتلا به کرونا بخصوص در نوع دلتا است که می‌بایست رعایت توصیه‌ها و اصول بهداشتی و عدم حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی را جدی گرفته و ضمن توجه به مراقبت‌های دوره‌ای خود در پایگاه‌های بهداشتی و مراجعه بموقع به مراکز بهداشتی تحت نظر یا پزشک خانواده و اولین و در دسترس‌ترین مراقب بهداشتی، حتما به توصیه‌های آن‌ها عمل نموده و از درمان‌های خود سرانه در منزل و بدون مشورت با پزشک خودداری کنند.

او گفت: مادران باردار چنانچه شرایط واکسیناسیون را دارا هستند، ابتدا با پایگاه بهداشتی یا پزشک خانواده خود به صورت تلفنی تماس گرفته و معرفی نامه دریافت نمایند، سپس به مرکز واکسیناسیون ویژه مادران باردار مراجعه کنند.

کریمی تصریح کرد: در گام اول، اولویت دریافت واکسن با مادران بارداری است که در یکی از گروه‌های زنان باردار ٣۵ سال و بالاتر، مادران در همه گروه‌های سنی شاغل در بهداشت و درمان، مادرانی که همسران ایشان در بخش‌های کرونا و یا مراکز بهداشتی مدیریت کرونا اشتغال دارند، مادران چاق با نمایه توده بدنی بالای ٣۵، مادران با بارداری دو قلویی، چند قلویی و بارداری با IVF، مادران با بیماری زمینه‌ای مثل فشار خون و دیابت و مادران واجد شرایط با سن بارداری بالای ٢٨ هفته بیشتر باشند و سپس سایر گروه‌ها نیز واکسینه خواهند شد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار