چاپ کد خبر: 49996
17 فروردین 1400

زن رمال و دعانویس اینترنتی شیراز راهی زندان شد

زن رمال

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: خانمی که در شبکه‌ اجتماعی واتساپ اقدام به کلاهبرداری ۸۰۰ میلیون ریالی از طریق رمالی کرده بود در شیراز شناسایی و دستگیر شد.

خبر شیراز|حوادث فارس: به گزارش اول فارس، سرهنگ “حشمت سلیمانی” بیان کرد: در پی شکایت خانمی شیرازی مبنی بر کلاهبرداری ۵۰ میلیون ریالی با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی واتساپ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرقت.

وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی معلوم شد وی در یک گروه واتساپی عضو بوده که مدیر گروه خود را فالگیر معرفی می‌کند و شخص فالگیر با دادن وعده‌های پوچ، ‌شاکی را فریب داده و از وی مبلغ  ۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا استان، عنوان داشت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم که خانمی ۳۹ ساله بود را شناسایی و وی را در شیراز دستگیر کنند.

سرهنگ “سلیمانی” با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه اقرار کرد که پس از جلب اعتماد مخاطبین و سوء استفاده از سادگی قربانیان و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال از ۶ نفر شهروند کلاهبرداری کرده است، گفت: وی پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغوا کننده و دروغین در فضای مجازی اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

واتساپ جدید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار