چاپ کد خبر: 29636
19 خرداد 1399

تخریب شبانه زورخانه ۱۶۶ ساله شیراز

 رئیس هیئت ورزش‌های باستانی و پهلوانی شیراز گفت: قدیمی ترین زورخانه شیراز” زورخانه پولاد شیراز ”  که ۱۶۶ سال قدمت دارد، شامگاه یکشنبه ١٨ خرداد توسط خریدار ساختمان این زورخانه، تخریب شد و به حالت متروکه درآمد.

رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای فارس: تخریب قدیمی‌ترین زورخانه شیراز ...

به گزارش اول فارس،علیرضا هوشمند دوشنبه ١٩ خرداد در یک کنفرانس خبری گفت: روز ١٧ شوال در تقویم کشور روز تولد ورزش پهلوانی نامگذاری شده و در آستانه این روز شاهد تلخ کامی اهالی ورزش شیراز با تخریب قدیمی ترین زورخانه این شهر شدیم.

او زورخانه پولاد شیراز را شناسنامه ورزش زورخانه‌ای این شهر قلمداد و اضافه کرد: در حالی که عنوان شده بود که به دلیل قدمت، این زورخانه تغییر کاربردی داده نمی‌شود اما توسط یکی از خریداران که سه دانگ این ساختمان را خریداری کرده  است، تخریب شد.

رئیس هیئت ورزش‌های باستانی و پهلوانی شیراز خاطرنشان کرد: اگر خروجی این جلسه این باشد که رگ غیرت یکی از این عزیزان در شیراز بجنبد و حرکتی برای این  زورخانه بزنند، می‌توان گفت هفته خوبی در پیش خواهیم داشت.

هوشمند خواستار اطلاع رسانی در خصوص اتفاق حادث شده برای این زورخانه شد و بیان کرد: هم‌اینک ٢۵ زورخانه فعال در شیراز داریم که حداقل سه شب در آنها فعالیت ورزش پهلوانی انجام می‌شود.

او با بیان اینکه اگر امروز اخلاق حلقه مفقوده جامعه است پس خانواده‌ها باید فرزندان خود را روانه زورخانه‌ها کنند، گفت: متاسفانه زورخانه را تنها محدود به فضای زورخانه‌ای کرده‌ایم در حالی‌که باید با کمک رسانه‌ها این ورزش پررنگ تر جلوه داده شود.

رئیس هیئت ورزش‌های باستانی و پهلوانی شیراز با تاکید بر اینکه پشتوانه سازی ورزش را باید دنبال کنیم و هیچ ارگانی جز آموزش و پرورش نمی‌تواند در این باره به ما کمک کند، یادآور شد: نخستین دبستان زورخانه‌ای کشور در شیراز راه‌اندازی شده و امید است در بحث متوسطه هم، آموزش و پرورش را درگیر این مهم کنیم.

هوشمند ادامه داد: در اکثر دنیا منشور ورزشی داریم که در شیراز نیز پهلوان زاده سید فخرالدین اژدری خواه اقدام به ارسال منشور پهلوانی به دو زبان به سازمان یونسکو ارسال کرده و افتخاری دیگر به مجموعه افتخارات ورزش پهلوانی فارس افزوده است.

رئیس هئیت ورزش‌های باستانی و پهلوانی شیراز تاکید کرد: امروز مادران ما باید این ورزش را ببینند و اخلاق را مشاهده و لذت این ورزش را درک کنند و اجازه دهند فرزندان خود پا به گود زورخانه بگذارند.

به کانال اول فارس در واتساپ بپیوندید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

وحید دوشنبه , ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸

تلاش برای احیای ورزش زورخانه‌ای، مشت زدن به باد است… هر زمانه‌ای مقتضیات خود را می‌طلبد

آخرین اخبار