چاپ کد خبر: 56403
17 خرداد 1400

زورگیری از زنان پس از تصادف ساختگی/پلیس در تعقیب تعمیرکار قلابی ماشین و آزار دهنده زنان/درخواست عروس بعد از اسیدپاشی از خواهرشوهر

اخبار حوادث

به گزارش اول فارس روزانه دهها خبر حوادث در سطح جامعه منتشر میشود که پرداختن به همه آنها از حوصله خوانندگان خارج است. در این گزارش توجه شما را به ۳ خبر جالب از رویدادهای حوادث روزهای گذشته جلب می کنیم:

زورگیری از زنان پس از تصادف ساختگی

سارق زورگیر که پس از تصادف ساختگی با خودروهای زنان تلفن همراهشان را سرقت می‌کرد، دستگیر شد. به گزارش خبرنگار ما زنی آذر سال گذشته شکایتی را با موضوع زورگیری و سرقت تلفن همراه توسط راننده یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ نقره‌ای در خروجی اتوبان همت به سمت باغ فیض در پایگاه دوم پلیس آگاهی مطرح کرد و خواستار دستگیری متهم شد. شاکی اظهار کرد: ساعت حدود ۱۹ نهم آذرماه در حال رانندگی با خودروی شخصی‌ام بودم که فردی ناشناس با ایجاد تصادف ساختگی و متوقف‌کردن خودروی من، با تهدید سلاح سرد گوشی تلفن همراه خودم و دوستم را سرقت کرد اما هنگام فرار سارق، پلاک خودرو‌اش را یادداشت کردم.
کارآگاهان پس از وصول پرونده با بررسی میدانی انجام‌شده و رؤیت تصاویر دوربین‌های مشرف به محل سرقت، پلاک اصلی خودرو را که البته توسط متهم دستکاری شده بود استخراج و با استعلام پلاک مالک آن را شناسایی و او را به پایگاه دوم پلیس آگاهی احضار کردند اما در تحقیقات مشخص شد این فرد خودرو را به شخصی به نام سلیمان فروخته و او نیز خودرو را به فرد دیگری به نام بهادر واگذار کرده و اکنون خودرو در اختیار پسر بهادر به نام سیامک است. در ادامه تصویر سیاوش اخذ شد و به رؤیت شاکی رسید. مال‌باخته بلادرنگ این جوان را به‌عنوان سارق زورگیر شناسایی کرد و مشخص شد این فرد با خودروی پژو ۲۰۶ اقدام به سرقت در منطقه شمال غرب تهران می‌کند. در ادامه محل سکونت متهم در خیابان طالقانی شناسایی و او چند روز پیش در یک عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش دو قبضه قمه و یک دستگاه خودروی ۲۰۶ قرمزرنگ که پلاک‌های آن مخدوش بود، کشف و توقیف شد. در تحقیقات پلیسی و پیگیری‌های انجام‌شده، متهم صراحتا به سرقت از شاکی، مخدوش‌کردن پلاک خودرو و جرائم مشابه دیگر اعتراف کرد و تاکنون سه نفر از مال‌باختگان شناسایی شده و علیه متهم اعلام شکایت کرده‌اند. سیامک در بازجویی‌ها شیوه و شگرد خود را این‌گونه شرح داد که با خریداری خودروهای قولنامه‌ای و مخدوش‌کردن پلاک آنها بعد از شناسایی سوژه‌ها که زنان راننده بودند، با ایجاد تصادف صوری در موقعیت مناسب اقدام به سرقت به‌عنف از آنان می‌کرد. سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با تأیید این خبر گفت: با اعتراف صریح سیامک به جرمش و شناسایی سه نفر مال‌باخته، پرونده به دستور مقام قضائی برای کشف زوایای پنهان و شناسایی سایر سرقت‌ها با قرار صادره در اختیار دایره مبارزه با سرقت‌های خاص پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

پلیس در تعقیب تعمیرکار قلابی خودرو

مرد افغانستانی که به بهانه تعمیر خودرو، سه زن جوان را مورد آزار و اذیت قرار داده از سوی پلیس تحت تعقیب قرار گرفت.
 اواخر سال گذشته رهگذران زنی جوان را که داخل خودروی پژو مجروح بود مشاهده کرده با پلیس و اورژانس تماس گرفتند. وقتی زن جوان به بیمارستان منتقل شد گفت: از محل کارم در غرب تهران خارج شدم تا به خانه بروم.
سوار بر خودروی پژوام بودم که متوجه شدم مردی سوار بر موتور به اگزوز خودروام اشاره می‌کند و می‌خواهد که توقف کنم. وقتی با تردید خودرو را نگه داشتم مرد موتور سوار به من نزدیک شد و گفت: اگزوز خودرو دود می‌کند و خطرناک است باید به تعمیرگاه بروی وگرنه دچار حریق می‌شود. مرد موتورسوار خود را تعمیرکار معرفی کرد و از من خواست اجازه بدهم ماشینم را به تعمیرگاه خودش ببرد که در همان
نزدیکی است.
زن جوان ادامه داد: مرد جوان پشت فرمان نشست و من روی صندلی شاگرد نشستم اما بین راه متوجه شدم قصد آزار مرا دارد که با او درگیر شدم و خواستم در خودرو را باز کنم. اما او با چاقو به من حمله کرد و بعد از آن نیز مرا قربانی نقشه سیاه‌اش کرد. سپس طلا و گوشی و پول‌های نقدی که به همراه داشتم را نیز سرقت کرد. بدنبال شکایت زن جوان تحقیقات به دستور بازپرس جنایی آغاز شد.
 کارآگاهان به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه پرداختند اما به خاطر تاریکی هوا، تصویر کاملی از مرد متجاوز به‌دست نیامد. بررسی‌ها برای دستگیری متهم ادامه داشت تا اینکه سه ماه بعد از این شکایت و اوایل امسال دو شکایت مشابه به پلیس گزارش شد. چهره نگاری قربانیان این پرونده از متهم نشان داد وی همان مرد متجاوز تحت تعقیب است.
با این احتمال که مرد موتورسوار، سابقه کیفری داشته باشد، کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی پایتخت به سراغ پرونده افراد سابقه دار رفتند. بدین ترتیب هویت مرد افغانستانی را در میان پرونده افراد سابقه دار به‌دست آوردند.
بررسی‌ها نشان می‌داد او اواخر سال گذشته و بعد از اجرای اولین نقشه آزار و اذیت به اتهام سرقت و زورگیری به زندان افتاده اما مرد افغانستانی پس از تحمل چند ماه حبس از زندان آزاد شده و یک روز بعد از آزادی دومین زن را قربانی نقشه سیاه خود کرده و چند روز بعد سومین زن به دام او افتاده است.
با مشخص شدن این موضوع و برملایی هویت متهم متواری، تحقیقات برای دستگیری او ادامه دارد.

درخواست عروس بعد از اسیدپاشی روی خواهرشوهر

زنی که متهم است به‌ خاطر حسادت به خواهرشوهرش او را نیمه‌شب با اسید سوزانده و سرنوشتش را تحت تأثیر قرار داده است، اعلام کرد توان پرداخت خسارتی را که دادگاه تعیین کرده است، ندارد.
 این زن جوان متهم است سال ۹۵ در نیمه‌شب روی صورت خواهرشوهرش اسید پاشیده و صورت او را به‌شدت زخمی کرده است. این زن که از سوی دادگاه به پرداخت دیه و حبس محکوم شد مدعی است توان پرداخت دیه را ندارد و درخواست اعسار کرد. تابستان سال ۹۵ مأموران پلیس پایتخت از حادثه اسیدپاشی باخبر و راهی محل شدند. شواهد نشان می‌داد در این حادثه زن جوان بعد از پاشیدن اسید روی صورت خواهر همسرش قصد فرار داشته که از سوی همسایگان دستگیر شده است. مجروح به نام کوکب به بیمارستان منتقل شد و عروس خانواده به نام شراره در پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت اما جرمش را انکار کرد و گفت نمی‌داند چه کسی باعث این حادثه شده است.
کوکب بعد از بهبودی نسبی هنگام طرح شکایتش به مأموران گفت: شب حادثه در خانه برادرم میهمان بودم و شب را آنجا خوابیدم. شراره با فرزندش در اتاق خواب بود. صبح بعد از اینکه برادرم به محل کار رفت، شراره در حالی که لباس عجیبی به تن داشت بالای سرم ایستاد و قصد داشت مرا خفه کند. بلافاصله از جا بلند شدم و شروع به سر‌و‌صدا کردم که ناگهان او روی صورتم اسید پاشید و فرار کرد. با سر‌و‌صداهای من بود که همسایه‌ها بیرون آمدند و شراره را در حال فرار دستگیر کردند.
با افشای ماجرا برای عروس جوان کیفرخواست صادر شد و او در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.
شاکی در ابتدای جلسه دادگاه در جایگاه قرار گرفت و بار دیگر شکایتش را مطرح کرد. وی گفت در این ماجرا پوست صورتم آسیب دیده و قسمتی از حس شنوایی و بینایی‌ام را از دست داده‌ام به‌همین‌خاطر برای زن برادرم درخواست مجازات دارم. سپس متهم بار دیگر جرمش را انکار کرد و گفت: همه این حرف‌ها دروغ است و من عامل اسیدپاشی نبودم. اصلا از لباس‌هایی که کوکب می‌گوید خبر ندارم و آنها را نپوشیدم. الان دو سال است که شوهرم و خانواده‌اش اجازه نمی‌دهند فرزندم را ببینم. من بی‌گناهم و بی‌دلیل در زندان هستم.
سپس شوهر متهم نیز به‌عنوان مطلع در جایگاه قرار گرفت و گفت: من در خانه لباس سربازی داشتم. یک هفته قبل از حادثه متوجه شدم لباس‌ها در میان رختخواب‌ها پنهان شده است. کنار لباس‌ها یک بسته پودر اسید هم قرار داشت. پیگیر ماجرا نشدم چون اصلا فکر نمی‌کردم همسرم قصد چنین کاری داشته باشد. خانه ما در طبقه سوم است. راهی به غیر از راه‌پله و در ورودی ندارد که کسی بتواند وارد خانه شود. آن روز هم فقط همسر و فرزندم در خانه بودند پس این حادثه از سوی همسرم اتفاق افتاده و فرد دیگری در خانه نبوده است. این مرد در رابطه با اخلاقیات همسرش به دادگاه گفت: زمانی ‌که فرزندم خیلی کوچک بود یک روز به خانه آمدم و متوجه شدم مچ دست فرزندم آسیب دیده است. علت را پرسیدم که شراره گفت دست فرزندمان را گرفته بود و دست بچه اتفاقی آسیب دیده است. من حرف همسرم را باور کردم؛ اما حالا با این اتفاق فهمیدم در آن حادثه هم شراره مقصر بوده است.
سپس متهم بار دیگر روبه‌روی قضات ایستاد و ادعا کرد عامل اسیدپاشی نیست. او گفت: من بی‌گناهم و نمی‌دانم چه کسی وارد خانه شده و اسیدپاشی کرده است. متهم در پاسخ به این سؤال که اگر اسیدپاشی کار او نبوده چرا انگشت پای خودش هم با اسید سوخته است گفت: من صدای جیغ خواهرشوهرم را شنیدم و با عجله وارد اتاق شدم. آنجا بود که پایم سوخت. من اسیدپاشی نکردم. در پایان جلسه هیئت قضائی وارد شور شد و با توجه به نظر پزشکی که در گزارشی اعلام کرده بود در قصاص رعایت تساوی امکان‌پذیر نیست عروس جوان را به پرداخت دیه و زندان محکوم کرد؛ اما شراره که توان پرداخت دیه را نداشت درخواست اعسار را مطرح کرد و بار دیگر در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.
در ابتدای جلسه شاکی پرونده روبه‌روی قضات ایستاد و گفت: ۱۰ سال زندان مجازات کمی برای شراره بود. او با اسیدپاشی زندگی‌ام را نابود کرد و چند سال دیگر از زندان آزاد می‌شود و به زندگی‌اش ادامه می‌دهد.
وقتی شراره در جایگاه ویژه ایستاد گفت: من توان پرداخت دیه را به صورت یکجا ندارم. همسرم درخواست طلاق داده و من مهریه‌ام را که ۶۰۰ سکه طلاست به اجرا گذاشته‌ام. اگر مهریه‌ام را بگیرم به‌عنوان دیه به کوکب پرداخت می‌کنم؛ اما تا زمانی که در زندان هستم نمی‌توانم دیه را بپردازم .چون من هیچ منبع درآمدی ندارم، تقاضا دارم با تقسیط دیه موافقت کنید.
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا درباره این درخواست تصمیم‌گیری کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار