چاپ کد خبر: 102271
29 دی 1401

طبیعت زیبا ، برفی و یخ زده‌ آبشار «مارگون» در سپیدان+عکس

چهره‌ی زیبا، برفی و گاه یخ زده‌، از زیبایی‌های فصل زمستان آبشار مارگون است. این منطقه در حدفاصل دو استان فارس و کهکیلویه و بویراحمد قراد دارد و به واسطه برخورداری از آب و هوای خاص و مناظری ویژه، همواره و در همه فصول طبیعت‌گردانی را از اقصی‌نقاط کشور به خود جذب و جلب می‌کند.

عکس آبشار مارگون 20 2

مارگون، مجموعه آبشارهایی را شامل می‌شود که از چشمه‌هایی درون کوه منشاء می‌گیرد و هیچ رودخانه‌ای در بالادست آن قرار ندارد. این مجموعه، صفت بلندترین آبشارهای فارس را دارد، اگرچه طی بیش از یک دهه اخیر به دلیل خشکسالی از حجم آب آن کاسته شده است.

آبشار مارگون، با حدود هشتاد متر ارتفاع و ۹۰ متر پهنا، بی‌شک یکی از زیباترین آبشارهای ایران است. آنگونه که دامنه‌ی شهرتش از مرزهای کشور هم عبور کرده و در شمار اندک آبشارهای ایرانی است که شهرتی جهانی دارد،این آبشار در نزدیکی دو روستای کمهر و مارگان یا مارگون در فاصله ۴۵ کیلومتری شهرستان سپیدان فارس قرار گرفته و به دلیل ویژگی‌های طبیعی و زیگونگی ارزشمندش، یک منطقه تحت حفاظت محسوب می‌شود.

عکس آبشار مارگون 1 عکس آبشار مارگون 2 عکس آبشار مارگون 3 عکس آبشار مارگون 4 عکس آبشار مارگون 5 عکس آبشار مارگون 6 عکس آبشار مارگون 7 عکس آبشار مارگون 8 عکس آبشار مارگون 10 عکس آبشار مارگون 11 عکس آبشار مارگون 12 عکس آبشار مارگون 13 عکس آبشار مارگون 14 عکس آبشار مارگون 15 عکس آبشار مارگون 16 عکس آبشار مارگون 17 عکس آبشار مارگون 18 عکس آبشار مارگون 19 عکس آبشار مارگون 20

ببینید| عکس هایی از زیبایی‌های طبیعی کانادا که تاکنون ندیده اید

فال حافظ امروز ۳۰ دی ماه با تفسیر زیبا و دقیق/ در وفای عشق تو مشهور خوبانم چو شمع

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار