چاپ کد خبر: 58387
2 تیر 1400

ساده انگاری کرونا در استان فارس کار دست مردم داد

کرونا 16

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به آمارهای اخیر کروناویروس در استان فارس، نسبت به اوج گیری دوباره کروناویروس و شیوع موج پنجم بیماری کووید۱۹ در استان هشدار داد.
به گزارش اول فارس، دکتر «مهرزاد لطفی» در سیصد و چهل و هشتمین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه با اعلام شرایط موجود و افزایش تدریجی موارد ابتلا و بستری بیماران کووید ۱۹ در استان، این را نشان دهنده اوج گیری دوباره کروناویروس و مواجهه با موج پنجم کرونا دانست و از آمادگی بیمارستان های فارس برای مقابله با شیوع احتمالی موج جدید کرونا خبر داد.
او با ابراز نگرانی از افزایش موارد ابتلا به کرونا در شهرهای جنوبی استان و همچنین آمار مراجعه بیماران به مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان ها، بر اهمیت توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مکرر دست ها و پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی های خانوادگی برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا در سطح جامعه، تاکید کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: ساده انگاری در برابر کرونا و سهل انگاری در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، نتیجه ای جز چرخش مرگبار بیماری در خانواده ها و از دست دادن عزیزانمان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، نخواهد داشت.

دکتر لطفی در ادامه نشست امروز، ضمن بررسی آخرین وضعیت کروناویروس در استان، مشارکت و همکاری بیش از پیش مردم در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی را عاملی موثر در مقابله با این ویروس منحوس برشمرد و بر تداوم این مشارکت تا پایان جرای واکسیناسیون سراسری تاکید کرد.
معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه در زمینه مقابله با کرونا ارایه کردند و مواردی شامل گزارش تحلیلی روزانه تست های انجام شده و موارد ابتلا به کرونا در استان، مصوبات روزهای گذشته ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، روند ارایه خدمت به بیماران در بیمارستان های استان، وضعیت بیمارستان پشتیبان روند واکسیناسیون کرونا بررسی شد.

سیصد و چهل و هشتمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، صبح امروز دوم تیر، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

فرشاد جمعه , ۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱:۵۸

با این روند واکسینه کردن…. توقعتون چی هست…. انتخابات و شامهای انتخاباتی شوراها هم اصلا نقش نداشت

آخرین اخبار