چاپ کد خبر: 14787
15 مهر 1398

سازمان آب و فاضلاب استان‌ها تشکیل می شود/ آب شهری و روستائی ادغام شد

وزیر نیرو با بیان اینکه ‌ ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی تصویب شد، گفت: شرکت‌های آب و فاضلاب شهری روستایی در هم ادغام می‌شود و شرکت آب و فاضلاب استان‌‎ها تشکیل می‌شود.

به گزارش اول فارس ، رضا اردکانیان در حاشیه مراسم بهره‌برداری آبرسانی از محمد شهر به بیرجند با اشاره به افتتاح پروژه آبرسانی از محمدشهر به بیرجند اظهار داشت: این پروژه تا سال ۱۴۰۵ نیاز آبی بیرجند را تأمین می‌کند.

وی افزود: طرح دوم که در مرداد ماه آغاز شده و ۲۲ درصد پیشرفت دارد، طرح انتقال آب از دشت مختاران است که تا سال ۱۴۰۰ آب بیشتری از دشت مختاران به بیرجند می‌آورد.

وزیر نیرو‌: ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی تصویب شد؛ ‌تشکیل سازمان آب و فاضلاب در استان‌ها

وزیر نیرو گفت:  موضوع مهم در خراسان جنوبی این است که طرح سازگاری با کم آبی استان با تلاش همه مسئولان و نظارت استاندار و حمایت افکار عمومی تهیه و تصویب شده و نقشه راه روشن برای طرح‌های آب بر استان وجود دارد.

اردکانیان افزود: حفظ حیات در استان‌های مرزی اهمیت دارد و آرامش خاطر مدنظر است و باید با سرعت بیشتر طرح‌های تامین آب شرب صنعت و معدن استان جوابگویی شود.

وی بیان کرد: در بخش کشاورزی هم توجهات به کشت کم آب بر گلخانه‌ای است که هم در جهت اشتغال تولید نقش دارد و هم مناسب با شرایط آب هوایی است.

وزیر نیرو اظهار داشت: از نظر ساختاری امروز پیشنهاد مشترک وزارت نیرو به اداری استخدامی کشور برای انتقال وظایف شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی به شهری و تشکیل یک شرکت در همه استان‌های کشور به تایید شورای استان‌ها رسید که هدف اصلی چابک ساختن ادارات است و همکاران ما  از این فرصت برای ارائه خدمات بهتر استفاده می‌کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار