چاپ کد خبر: 72125
28 دی 1400

سایپا ” سهند “فیس لفت جدید در راه بازار ایران +مشخصات و قیمت

 امیرحسین جماعت، رئیس مرکز ارتباطات و دبیر کمیته نامگذاری محصولات سایپا، برای نخستین‌بار نام تجاری پروژه «نیوسدان سایپا» را اعلام کرده است. این محصول جدید سایپا، قرار است با نام «سایپا سهند» راهی بازار کشورمان شود. البته سهند یک محصول کاملا جدید نبوده و قرار است در قالب یک فیس لیفت جدید از ساینا به بازار عرضه شود.

   سهند خودروی جدید سایپا 4

اخیرا دو تصویر رندر از نمای جلو و عقب محصول نیوسدان سایپا منتشر شده که اکنون بسیاری آن را همان سایپا سهند می‌دانند. رندر‌ها نشان می‌دهند این خودرو نسبت به ساینا معمولی و ساینا اس در بخش‌های گلگیرها، دیفیوزر، در موتور، صندوق، ورودی‌های هوا، جلوپنجره، سپر‌ها و چراغ‌ها تغییرات زیادی را تجربه کرده است. از این رو سایپا سهند یک فیس لیفت جدید و جذاب نسبت به دو مدل قبلی این خودرو محسوب می‌شود.

طراحی دو رنگ سقف و بدنه یکی دیگر از نکات قابل توجه در طراحی سایپا سهند به شمار می‌رود که باعث ایجاد نمای اسپرت و لوکسی شده است. همچنین احتمال دارد سایپا تیپ‌های بالاتر سهند را با سقف شیشه‌ای به بازار عرضه کند. ضمن این که در بخش پایین سپر جلو شاهد ورودی هوای هماهنگ با جلوپنجره هستیم و طراحان برای دو طرف سپر عقب نیز دو خروجی هوا در نظر گرفتند.

سهند خودروی جدید سایپا 1

از سایر ویژگی‌های طراحی این خودرو می‌توان به طراحی فرورفته بین دو چراغ عقب، خطوط حجم دهنده روی سپر، نصب دی‌لایت در فرورفتگی دو طرف سپر جلو، چراغ‌های LED و جلوپنجره ماتریسی نگینی اشاره کرد. بر خلاف ساینا و ساینا اس که پلاک عقب روی در صندوق نصب می‌شد، اکنون طراحان آن را روی دیفیوزر نصب کرده‌اند. طراحان سایپا سهند اگزوز را نیز در دیفیوزر قرار داده‌اند که به واسطه این تغییر دیگر منبع اگزوز حالت آویزان نداشته و به نوعی پنهان شده است.

سایپا سهند به احتمال زیاد به پیشرانه M ۱۵ GSI به عنوان نسخه ارتقا پیدا کرده پیشرانه M ۱۵ مجهز خواهد بود که در حال حاضر ساینا اس و کویک اس نیز از آن بهره می‌برد. پیشرانه شاهین نیز مدل مجهز شده به توربوشارژ همین موتور محسوب می‌شود. این موتور ۱.۵ لیتری دارای مصرف سوخت پایینی بوده و تعمیر آن نیز آسان است. همچنین مدل M ۱۵ GSI از دریچه گاز برقی به جای مکانیکی بهره می‌برد.

سهند خودروی جدید سایپا 2

سایپا سهند نسبت به ساینا از آپشن‌های بیشتری برخوردار خواهد بود. از امکانات احتمالی این خودرو می‌توان به روکش چرمی صندلی، دوربین عقب، صفحه نمایشگر لمسی، فرمان برقی، پنل کیلومتر شمار دیجیتال، کروز کنترل، سانروف یا سقف شیشه‌ای و استارت دکمه‌ای اشاره کرد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو به درباره قیمت حدودی خودرو سهند سایپا به تجارت‌نیوز گفت: بر اساس پلتفرم و مشخصاتی که در این خودرو به کار رفته است بعید است که قیمت این خودرو در از حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان پایین‌تر باشد.

این فعال صنفی، درباره این خودرو توضیح داد: طرح این خودرو در سال ۹۵ طراحی شد. این خودرو بر اساس پیش‌بینی‌ها برای عرضه در سال ۹۷ با قیمت ۷۵ میلیون تومان اعلام شده بود که در سال ۱۴۰۱ که زمان احتمالی عرضه آن است حدود قیمتی ۴۰۰ میلیون تومان را خواهد داشت.

با امکانات سدان جدید سایپا آشنا شوید

طبق اعلام شرکت سایپا، نسخه فول آپشن سدان سهند با امکاناتی نظیر اتصال هوشمند خودرو، مالتی مدیا، دوربین عقب، کروز کنترل، تریم داخلی چرم، سامانه پایش باد تایرها،‌ سنسور پارک، سامانه GSI، سیستم ورود و استارت بدون کلید، دو ایربگ، سیستم تهویه اتوماتیک و فرمان برقی روانه بازار خواهد شد.

مشخصات فنی سایپا سهند چیست؟

سایپا سهند در نسخه پایه یا همان S به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ساختار ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ مجهز است. این پیشرانه که M15GSI نام دارد در نسخه‌های ساده‌تر قبلی در خودروهای کوییک، ساینا و تیبا مورد استفاده قرار گرفته و حتی قرار است که در خودرو اطلس نیز مورد استفاده قرار گیرد.

منیفولد خروجی دود موتور M15GSI نسبت به M15 (قوای مورد استفاده در خودروهای کوییک، ساینا و تیبا) متفاوت است و از نوع استیل (هدرز) به حساب می آید.

همچنین سرسیلندر این پیشرانه هم متفاوت از نمونه پایه بوده و سیستم پاشش سوخت و جرقه زنی هم در M15GSI تغییراتی را داشته است. رینگ های پیشرانه جدید سایپا هم نسبت به M15 معمولی تقویت شده و می تواند عملکرد بهتری را در طولانی مدت از خود نشان دهد.

از دیگر تغییرات اعمال شده برای پیشرانه M15GSI، استفاده از دریچه گاز برقی به صورت استاندارد است.

سهند خودروی جدید سایپا 3

این قوای محرکه توانایی تولید ۱۳۵ نیوتن‌متر گشتاور و ۸۸ اسب‌بخار قدرت را داشته و احتمالا در زمان تحویل شاهد افزایش نیروی تولیدی آن نیز خواهیم بود.

این گمانه زنی مطرح است که در زمان تحویل سهند قوای محرکه آن بهبود یابد و توانایی تولید ۸۹ تا ۹۴ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۵ تا ۱۳۸ نیوتن‌متر گشتاور را داشته باشد.

بر طبق شنیده‌ها، احتمال تجهیز نمونه‌های کامل‌تر سهند به پیشرانه‌هایی با قدرت ۱۰۵ تا ۱۱۷ اسب‌بخار نیز دور از انتظار نیست که در این صورت استفاده از موتور توربو سایپا شاهین محتمل خواهد بود.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ایمان پنجشنبه , ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۴:۳۰

همه جوره خوب ولی گرون.گرون .گرون. افتاد

رنجبر پنجشنبه , ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۴:۲۸

همه حوره خوب ولی از لحاظ قیمت گران گران گرون ولاغیر

artin چهارشنبه , ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰

تو رو خدا این چیه آخه؟ولی از یه بچه دبستانی چینی این طراحی زیادم بد نیست. ..خالی های به درد نخور.

محمد سه شنبه , ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲

لطفا با توجه به قیمت سمند قیمت سهند قیمت گذاری شود چون این ماشینها امکانات کمتری نسبت به موتور و بدنه دارند

محمد سه شنبه , ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸

خواهشا موتور این ماشین هارو عوض کنید.
حداقل موتور ام وی ام ۳۱۵ بذارید

shhram سه شنبه , ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵

یه .. از نوع اون …اینجاش قشنگه که قیمتهاشون برابری می کنه با ماشینهای خارجی

آخرین اخبار