چاپ کد خبر: 99556
20 آذر 1401

سدهای فارس همچنان خالی از آب ؛ هشدار آب منطقه‌ای به شهروندان

 مسئول روابط عمومی آب منطقه‌ای فارس  گفت: در پی بارش باران هفته گذشته در فارس  ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب به حجم مفید سد‌های فارس افزوده شد.
عکس سد
عکس آرشیو

به گزارش اول فارس ، شریفی با بیان این که هم اکنون حجم آب مفید سد‌های فارس ۸۴۹ میلیون متر معکب است افزود: این میزان ۳۵ درصد ظرفیت مفید سد‌های فارس را پر کرده و هنوز ۶۵ درصد از حجم مفید سد‌های فارس خالی است.
وی ادامه داد: حجم آب مرده یا پایداری سد‌های فارس ۴۹۲ میلیون متر معکب است که با افزوده شدن این حجم به حجم آب مفید، میزان آب پشت سد‌های فارس به یک میلیارد و ۳۲۴ میلیون و ۲۶۷ هزار متر مکعب می‌رسد.
وی گفت: امیدواریم  شاهد بارندگی‌های زیادی باشیم تا بخشی از آب آشامیدنی مورد نیاز استان تامین شود و تابستان آینده با مشکل آب رو به رو نشویم.
مسئول روابط عمومی آب منطقه‌ای فارس از مردم خواست اصل مهم صرفه جویی را در بخش‌های مختلف به ویژه آشامیدن، بهداشت و کشاورزی فراموش نکنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

محمدحسین دوشنبه , ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۳:۳۴

تنها راه پیش پای مسؤلان اآب های کشور که گر دلسوز باشند این است که با درآمد نفت فقط باید چاه‌های عمیق (مجوز دار و بی مجوز) رو یا با پول یا با طرح های تشویقی در یک برنامه ریزی هشت تا ده ساله بصورت محدود کردن کشت و کشت نکرده ها رو ازشون بخرند بطوریکه تا حدودی راضی بشن وگرنه سال‌های آینده خدای نکرده باید شاهد درگیری های بسیار خطرناک و بدجوری باشیم، خدا کنه اشتباه کرده باشم، اگر خواستید ایده های خوبی البته بنظر خودم دارم‌ در خدمتم، یا علی مدد، خداوند بحق خون شهدای عزیزمون که به این مملکت امام زمانی و به این ملت امام حسینی و هموطنان امام رضا علیه السلام رحم کنه و با نزول بارون رحمتش ارحم الراحمین بودنش رو بهمون بچشاند انشالله،

آخرین اخبار