رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس:

سرمایه‌گذاران عرصه مکانیزاسیون حمایت می‌شوند

مدیرکل جهاد کشاورزی استان فارس: سرمایه‌گذاران عرصه مکانیزاسیون حمایت می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری اول فارس | avalfars از شیراز، محمدمهدی قاسمی  در کارگاه آموزشی خرما در حاشیه نخستین نمایشگاه بین‌المللی خرما با اشاره به جایگاه ایران و استان فارس در تولید خرما اظهار داشت: ما نمی‌توانیم شرایط گذشته و شیوه‌های سنتی را در تولید خرما دنبال کنیم بلکه باید تولید، بسته‌بندی، فرآوری و صادرات را در یک زنجیره قرار دهیم.

وی با بیان اینکه باید به یک پکیج در زمینه تولید خرما توجه شود که هم منافع تولیدکننده، فرآوری‌کننده و صادرکننده دیده شود، گفت: در غیر این صورت نمی‌توانیم بازار خوبی را نصیب خود کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه ایجاد صندوق حمایتی راهکاری مناسب برای پشتیبانی از تولید و صادرات است، افزود: این امر در دیگر محصولات رخ داده است و زمینه رقابت با دنیا را فراهم می‌کند.

محمدمهدی قاسمی با تاکید بر بحث مکانیزاسیون در کشاورزی عنوان کرد: مکانیزه کردن کشاورزی در حوزه زراعت بیش از باغات بوده است و برای ترویج بیشتر مکانیزاسیون وزارت خانه ردیف‌های اعتباری بیشتری در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه ترویج مکانیزاسیون در حوزه کشاورزی سبب کاهش هزینه تولید می‌شود، تصریح کرد: امید است که سرمایه‌گذاران بیشتری در این حوزه وارد شوند و ما در استان این آمادگی را داریم که تشکل‌ها و سرمایه‌گذاران را برای ورود به این عرصه حمایت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به ضعف در حوزه بسته‌بندی و فرآوری در انواع محصولات کشاورزی بیان کرد: هنوز محصولات ما به ویژه خرما به صورت حجمی و انبوهی صادر می شود در صورتی که صادرات به صورت جزئی‌تر منافع و سود بیشتری دارد.

قاسمی با بیان اینکه هنوز در بسته‌بندی خرما جای کار وجود دارد که هم سبب درآمدزایی و هم اشتغال می‌شود، تصریح کرد: ما سعی کردیم به عنوان دولت حامی باشیم نه مانع و این همایش می‌تواند نقش مهمی در بیشتر کردن ارزش افزوده خرما داشته باشد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار