چاپ کد خبر: 93428
9 شهریور 1401

سفر بین‌شهری با اسنپ فعال شد+لیست شهرها و شرایط

سفرهای بین شهری اسنپ در بسیاری از استان‌های کشور فعال شده اما انجام این سفرها شرایط و ضوابط خاصی دارد.

اسنپ

امکان سفر بین‌شهری در اسنپ برای کاربران این پلتفرم فعال شده است. از روز گذشتهافراد می‌توانند برای تردد بین برخی از شهرهای کشور از خدمات اسنپ استفاده کنند. البته شرایط خاصی مثل همراه داشتن مدارک هویتی توسط کاربران برای این نوع سفر از سوی اسنپ دیده شده که در ادامه کلیه این شرایط را مرور خواهیم کرد.

اسنپ که در بسیاری از شهرهای کشور وظیفه جا به جایی مسافران را برعهده دارد، اخیرا امکان سفرهای بین شهری را در بسیاری از استان‌های کشور فراهم ساخته است.

همانند روالی که در فرآیند سفرهای درون شهری طی می‌شود، پس از مشخص کردن مبدا و مقصد در شهرهای فعال و مشاهده قیمت، می‌توان درخواست سفر بین شهری داد. این درخواست برای کاربران راننده منتخب ارسال خواهد شد و پس از پذیرش سفر، اطلاعات کاربر راننده به فرد نمایش داده می‌شود.

لازم به ذکر است انجام سفر بین شهری اسنپ دارای محدودیت زمانی بوده و باید ثبت درخواست و پذیرش آن توسط کاربر راننده در بازه زمانی ۶ صبح تا ۹ شب باشد.

آنطور که این شرکت گزارش کرده، هزینه‌ سفرهای بین‌شهری نیز مانند دیگر سفرها با عوامل مختلفی سنجیده می‌شوند. از جمله مهمترین عامل تاثیرگذار در قیمت سفرهای بین‌شهری، فاصله شهرها از یکدیگر است. همچنین مسیر رسیدن به شهرها و احتمال ترافیک میان راه نیز در قیمت نهایی سفر موثر خواهد بود.

snapp report

اما امنیت سفرهای بین شهری قطعا یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کاربران و رانندگان اسنپ است. این شرکت ۴ فاکتور را برای این مهم در نظر گرفته است.

اول اینکه بر اساس گزارش اسنپ، این شرکت مدعی است تمامی کاربران راننده‌ای که قصد فعالیت در سرویس سفر بین‌شهری را دارند با دقت هرچه تمام‌تر پالایش می‌شوند. بنابراین کاربران راننده‌ای که بالاترین امتیاز و سابقه را در اسنپ دارند درخواست سفر بین‌شهری را دریافت می‌کنند. مشارکت کاربران در نظرسنجی پایان سفرها خیلی در این موضوع اثرگذار خواهد بود چرا که مسافران کارشناسان کنترل کیفیت اسنپ هستند و بازخوردهایشان به افزایش کیفیت سفرها کمک می‌کند.

همچنین برای افزایش امنیت سفرهای بین‌شهری پس از پذیرفته شدن سفر توسط کاربر راننده از مسافر درخواست می‌شود که شماره کد ملی خود را برای اسنپ ارسال کند. این کد ملی در اختیار کاربر راننده هم قرار می‌گیرد و کاربر راننده این اختیار را دارد که برای اطمینان بیشتر کد ملی را با کارت ملی شما تطبیق دهد. بنابراین همراه داشتن مدارک شناسایی برای سفرهای بین‌شهری ضروری است.

در سفرهای بین‌شهری هم مانند همیشه اولین قدم قبل از سوار شدن در اسنپ بررسی پلاک ماشین است که باید با پلاک ذکر شده در اپلیکیشن مقایسه شود. تطبیق رنگ و مدل ماشین هم مهم است و در نهایت تطبیق چهره راننده با عکس داخل اپلیکیشن به کاربر مسافر این اطمینان را می‌دهد که سوار خودروی درستی شده‌است. اسنپ تاکید دارد که اگر هر کدام از این اطلاعات با مشخصات داخل اپلیکیشن مغایرت داشت، باید جدا از سوار شدن اجتناب کرده و موضوع را به آن‌ها اطلاع داد.

شرط سوم برای حفظ امنیت، بازدید از خودروهاست. وضعیت خودرو در سفر بین‌شهری اهمیت بسیاری دارد از همین رو تمام خودروهای حاضر در این سرویس از سطح خاصی از استاندارد سفر بین‌شهری برخوردارند. همچنین به همین منظور به صورت دوره‌ای خودروهای این سرویس توسط اسنپ بازدید می‌شود تا اطمینان حاصل شود که در طول سفر مشکلی پیش نخواهد آمد. علاوه بر این آموزش‌های لازم برای آماده‌سازی خودرو و برطرف کردن مشکلات فنی به کاربران راننده این سرویس داده شده است.

همچنین پشتیبانی ۲۴ ساعته اسنپ برای پیگیری هر مسئله یا مشکلی در سفر در دسترس کاربران هستند. در صورتی که به هر دلیلی در حین سفر بین‌شهری نیاز به پشتیبانی و جایگزینی خودرو باشد، فقط کافی است این موضوع را به اطلاع پشتیبانی رسانده تا اقدامات لازم صورت گیرد.

اسنپ وعده داده تا تمام تلاش خود را به خرج دهد تا سفر کاربرانش به سلامت به پایان برسد.

پیش از این در بین تاکسی های اینترنتی که در بازار فعال هستند، تنها سرویس ماکسیم بود که امکان سفر بین شهری را ایجاد کرده بود و حالا اسنپ نیز به عنوان جدیدترین بازیگر در این حوزه، وارد بازار سفرهای بین شهری شده است.

گروه واتساپ اول فارس

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

شاملو پنجشنبه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲

از تهران تا ملایر چه قیمتیه

علیرضا یکشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۴۶

خواهشا کمیسیون کم‌کنید چرا مسیر ۲۶ هزار تومن وقتی آنلاین از اسنپ پرداخت میشه برا راننده ۲۰ هزار تومن بیاد در صورتی که همون مسیر ۳۰ ۳۵ کرایه هست خدایی حروم خور هستید خیلیییییییییییی

سهیل یکشنبه , ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۳۰

با سلام، از رشت اسنپ میزنه تهران پونصد تومن. ماکسیم میزنه نهصد تومن. خطی نفری دویست و هفتاد تومن. اصلا کرایه اسنپ نمیصرفه بین شهری. کرایه تمام بین شهری هاش مساوی هست با کرایه دو نفر خطی

یاسر شنبه , ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۳:۲۲

کرایه حمل مسافر بی نهایت به نفع مسافر هست و بنده خدای راننده از مجبوری اگر نباشه بخدا استارت به ماشین نمیزنه. تورو به هر چی میپرستین بفکر راننده هم باشین. خواهشا گزینه ای برای امتیاز راننده به مسافر هم درنظر بگیرن نه اینکه از مسافر راضی بودی یا خیر، این روش اصلا خوب نیس امتیاز به درصد بذارین یا به همون مدل که برای مسافر از راننده سوال میکنین برعکسش هم عملی کنین. سپاسگزارم

حسین جمعه , ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸

سلام . تا زمانیکه هزینه سفر بین شهری بسیار پایین و کمیسیون اسنپ بالاست این طرح جواب نمیده . اسنپ باید این موضوع رو هم در تظر بگیره که راننده به احتمال زیاد باید خالی برگرده .

سلطان جمعه , ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸

یعنی مفت بری

احمد جمعه , ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۵۷

از شیراز تا جهرم میزنه ۲۰۰هزار تومان ، یعنی پول نیم حلب روغن ۵کیلویی ، واقعا خنده داره

قاسم بختیان پنجشنبه , ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱

قیمت کمیسیون اسنپ زیاده برا راننده هیچی نمیمونه آزاد کار میکنی خیلی بیشتر میمونه برات

قاسم بختیان پنجشنبه , ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸

سلام راستش خیلی حق کمیسیون اسنپ زیاده برا راننده هیچی نمیمونه آزاد کار میکنی خیلی بیشتر میمونه برات

یوسف رحمتی نژاد پنجشنبه , ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲

چرا از استان مرکزی وشهر اراک فقط تهران فعال است .لطفا قم .بروجرد .اصفهان .قزوین .خرم اباد را نیز در لیست قرار دهید.با تشکر …

یوسف رحمتی نژاد پنجشنبه , ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱

چرا از استان مرکزی وشهر اراک فقط تهران فعال است .لطفا قم .بروجرد .اصفهان .قزوین .خرم اباد را نیز در لیست قرار دهید.با تشکر …

سارا سروین چهارشنبه , ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲

لطفا گچین بندرعباس و گناوه بوشهر را هم راه اندازی کنید. تشکر

قشقایی چهارشنبه , ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

چرا برخی استانها مثل یزد و کرمان و هرمزگان و خراسان و …تو لیست نیستن ؟؟؟؟
دلیل خاصی داره؟؟؟؟

علی سرمدی زاده چهارشنبه , ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

سلام خیلی هم عالیه برا بندرعباس هم این کارو انجام بدین با این ک چند سال از اسنپ فعالیت داره ولی راننده ها بیمه نیستن این مشکل همه ای راننده هاست این موضوع رو جدی بگیرین راننده ها بارها گفتن بیمه کنین

آخرین اخبار