چاپ کد خبر: 94756
25 شهریور 1401

سلفی آشفته المیرا دهقانی بازیگر شیرازی سینما + عکس

 در ادامه تصویری از المیرا دهقانی بازیگر جوان سینمای ایران، خواهید دید.

در ادامه تصویری از المیرا دهقانی بازیگر جوان سینمای ایران، خواهید دید.
المیرا دهقانی1

المیرا دهقانی دولت‌آبادی در ۵ شهریور ۱۳۷۰ در شیراز متولد شد. وی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما اهل ایران است. وی با بازی در سریال لحظه گرگ و میش به شهرت و محبوبیت رسید. مادرش اصالتاً اهل شیراز و پدرش اصفهانی می‌باشد و نام خانوادگی کامل اش المیرا دهقانی دولت‌آبادی است.
ورود المیرا دهقانی به عرصه بازیگری به صورت کاملاً اتفاقی بود.آموزش بازیگری را از سال ۱۳۸۸ و تحت نظر سیامک کمالی سروستانی در شیراز آغاز کرد. در سال ۱۳۹۰ پس از ۲ سال تمرین بازیگری، برای نخستین بار در تئاتر “زمین آبی‌است مثل پرتقال” به کارگردانی سیامک کمالی سروستانی به ایفای نقش پرداخت.المیرا دهقانی سپس در تئاترهای مختلفی در تهران و شیراز با کارگردان‌هایی نظیر: سیامک کمالی سروستانی، محمد یعقوبی، امیررضا کوهستانی، میترا مؤمنی، رضا ثروتی و همایون غنی‌زاده همکاری کرد.وی در سال ۱۳۹۲ با اجرای نمایش “پرتره ناتمام از کلاغ سفید” به کارگردانی سپیده کریمی در فستیوال بین‌الملل دانشکده هنر، موفق به اخذ بورسیه بازیگری از دانشکده موسیقی و تئاتر تالین از کشور استونی شد و یک دوره بازیگری “از تمرین تا اجرا” را در تالین گذراند.

او همچنین در نمایش نیمه تاریک ماه به کارگردانی داوود بنی اردلان به روی صحنه رفته‌است.

المیرا دهقانی در آثار تلویزیونی نظیر: همه‌چیز آنجاست، سایه‌بان، پرستاران، هشت و نیم دقیقه، لحظه گرگ و میش و پس از آزادی به ایفای نقش پرداخته‌است.

وی هم‌چنین در فیلم‌های سینمایی فصل ماهی سفیدو سیاه‌باز بازی کرده‌است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

امیر حسین جمعه , ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳

حیییییییییییف و بینهایت حیف ک چشم و هم چشمی افتاده ب جون بعضی از هنرمندان عزیزمان * هنرمندانی ک بعضی از فیلمهایی ک ازشون میبینه آدمو یاد خدا میندازن و خودشون از این اثر عظیمشون غافلند و قدر خودشونو نمیدونن ایکاش همه ب این مهم واقف میشدن ک تو دل برویی هنره آنهم هنر عظیم و۰۰۰

آخرین اخبار