چاپ کد خبر: 40054
21 آذر 1399

سهام آیندگان به چه افرادی تعلق می گیرد؟

نوزاد

به گزارش گروه اجتماعی اول فارس ، علی موسوی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به آخرین روند بررسی طرح سهام آیندگان به تسنیم گفت: طرح مذکر به هیئت رئیسه ارائه و و بعد به کمیسیون فرهنگی ارجاع شده است و در حال بررسی در این کمیسیون است.

وی با بیان اینکه طرح سهام آیندگان در راستا تشویق مردم به زاد و ولد و افزایش جمعیت تدوین شده ، افزود: طرح جدید دو ماده اصلی دارد؛ نخست اینکه «بنیاد ملی جمعیت» را وارد کار خواهیم کرد تا مدیریتِ نهادها و سازمان‌ها و نیز وزارتخانه‌ها بر عهده گیرد و برنامه‌های افزایش جمعیت را نظارت کند که این بنیاد در نهاد ریاست جمهوری ایجاد خواهد شد؛رئیس جمهور شخصا مسئول انتصاب رئیس این بنیاد است.

نماینده مردم ملکان در مجلس با بیان اینکه ماده دوم در طرح مذکور، مشوق‌هایی را برای افزایش زاد و ولد در نظر دارد،بیان داشت:در این طرح پیش‌بینی شده که برای تشویق افزایش زاد و ولد، برای فرزند سوم و چهارم به بعد سهامی از شرکت‌های معتبر دولتی از جمله پالایشگاه و پتروشیمی‌ها به عنوان «سهام آیندگان» تخصیص داده شود که این سهام مختص به فرزندان سوم و چهارم به بعد است.

موسوی ادامه داد: بر اساس طرح مذکور خانواده تا زمانی که فرزندشان به سن تکلیف برسد می توانند از سود سهام استفاده کنند اما اجازه فروش سهام آن را ندارند و پس از اینکه فرزند به سن ۱۸ سالگی رسید اختیار سهام و امکان فروش آن را خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در این طرح همچنین برای مادران نیز یک تشویقی برای فرزند آوری در نظر گرفته شده و این تشویقی شمال به فرزند اول الی آخر خانواده است.

نماینده ملکان در مجلس افزود:در این طرح برای خانواده های ۳ دهک پایین جامعه از فرزند دوم به بعد، از سهام آیندگان به میزان یارانه خانواده برای آنها یارانه در نظر گرفته خواهد شد.

موسوی با تاکید بر اینکه طرح سهام آیندگان هیچ باری مالی برای دولت نخواهد داشت، گفت:این طرح در کمیسیون فرهنگی است و با توجه به اینکه طرح تحت عنوان جمعیت و تعالی خانواده نیز مطرح است طبق مشورتی که با اعضای کمیسیون فرهنگی داشتیم که این احکام در طرح جمعیت و خانواده ادغام می شود و در غیر اینصورت طرح جدیدی ارائه خواهد شد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار