چاپ کد خبر: 34695
10 شهریور 1399

سه روز خونین در جاده های استان فارس با۱۳ کشته و۸۸ مصدوم

رئیس اداره عملیات پلیس راه شمال فارس گفت: حوادث رانندگی در محور‌های درون و برون شهری استان در ۷۲ ساعت گذشته ۱۳ نفر کشته و ۸۸ مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش اول فارس، سرهنگ علی همایون‌پور با اعلام این خبر اظهار داشت: در سه روز گذشته (جمعه، شنبه و یکشنبه) ۷۴ فقره تصادف رانندگی در محور‌های درون و برون شهری این استان به وقوع پیوست که منجر به مرگ ۱۳ نفر و مصدوم شدن ۸۸ نفر شد.

وی افزود: مجروحان این حوادث ترافیکی پس از اقدامات دریافتی پزشکی به مراکز درمانی استان منتقل شدند.

سرهنگ همایون‌پور با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی سوانح رانندگی نسبت به مدت مشابه پارسال، ادامه داد: در حوادث سه روز اخیر بیشترین تصادف رانندگی مربوط به واژگونی خودرو با ۴۳ درصد، عدم توجه به جلو ۳۹ درصد و تخطی از سرعت ۲۹ درصد ثبت شده است.

وی درباره افزایش تلفات حوادث رانندگی هشدار داد و تاکید کرد: خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان بیشترین سهم در حوادث داشته است.

رئیس اداره عملیات پلیس راه شمال فارس تصریح کرد: بر اساس سامانه‌های ترددشمار استان ۹ درصد از تردد‌های موجود دچار تخلف‌های سرعتی هستند که در این راستا باید بر کنترل سرعت رانندگان توجه بیشتری شود.

سرهنگ همایون‌پور، بیشتر سوانح ترافیکی استان فارس را مربوط به محور‌های شمالی شیراز- ایزدخواست، جنوب غربی محورقائمیه-نورآباد-بوشهر عنوان کرد.

وی در پایان به رانندگان هشدار داد با رعایت سرعت مطمئنه و تمرکز بیشتر رانندگی کنند و از پرداختن به مواردی که باعث اختلال در حواس آن‌ها هنگام رانندگی می‌شود مانند صحبت کردن با سرنشینان و استفاده از تلفن همراه بپرهیزند.

عضو گروه واتساپ اول فارس شوید

%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3%D8%A7%D9%BE

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار