چاپ کد خبر: 19737
18 دی 1398

سوختن چندین هواپیمای آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد/آخرین اخبار و واکنش‌های مربوط به حملات موشکی ایران علیه آمریکا در عراق

چند فروند هواپیمای آمریکایی به دنبال انفجار و اصابت موشک های ایرانی در پایگاه عین الاسد آتش گرفتند.

به گزارش اول فارس| جنگ خاورمیانه : با استناد به نخستین گزارش ها از حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه «عین‌الاسد» چند فروند هواپیمای آمریکایی به دنبال انفجار در پایگاه عین الاسد آتش گرفتند.

منابع نظامی در منطقه از مزگ ۸۰ نظامی آمریکایی در حملات موشکی ایران علیه آمریکا خبر داده اند.

سوختن چندین هواپیمای آمریکایی در پایگاه عین‌الاسد

سپاه پاسداران ایران بامداد چهارشنبه چند موشک بالستیک به دو پایگاه عین اسد و اربیل عراق که محل استقرار نیروهای آمریکایی است شلیک کرد. هنوز تعداد احتمالی کشته‌شدگان یا مجروحان مشخص نیست. با این حال بر اساس برخی گزارش‌ها تعدادی عراقی کشته یا زخمی شده‌اند.

هشدارهای هند به شهروندانش: از سفر غیرضروری به عراق خودداری کنید

وزارت خارجه هند بامداد چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای از شهروندان خود خواست تا از «سفر غیرضروری» به عراق خودداری کنند و «با توجه به شرایط حاکم بر عراق، آن دسته از اتباع هندی که در عراق ساکن هستند نیز هوشیار باشند و از سفر در داخل خاک این کشور پرهیز کنند.»

در این بیانیه آمده است که سفارت هند در بغداد و کنسولگری آن در اربیل، همچنان فعال هستند.

دستور فیلیپین به شهروندانش: خاک عراق را به سرعت ترک کنید

ادواردو منز، سخنگوی وزارت خارجه فیلیپین اعلام کرد: «سطح هشدارها در سراسر خاک عراق به ۴ افزایش یافته است و بر همین اساس فیلیپین خواستار تخلیه اجباری شهروندانش است.»

در حال حاضر ۱۶۰۰ شهروند فیلیپین در عراق مشغول به کار هستند. بیش از نیمی از آنها در اقلیم کردستان عراق فعالند و مابقی در تاسیسات تحت نظارت آمریکا یا دیگر کشورهای خارجی در سراسر این کشور و مراکز تجاری اربیل حضور دارند.

گفتگوی تلفنی رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر استرالیا

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا اعلام کرد که در جریان حملات ایران به هیچ‌یک از کارکنان این کشور در عراق آسیب نرسیده است. استرالیا حدود ۴۰۰ نیرو در عراق دارد. آقای موریسون همچنین با رئیس جمهوری آمریکا درباره وضعیت افغانستان تلفنی گفتگو کرد.

«نیروها زمان کافی داشتند»

شبکه سی ان ان به نقل از یک مقام نظامی آمریکا گزارش داد که آژیر هشدار در هر دو پایگاه پیش از اصابت موشک‌ها به صدا درآمده بود و کارکنان و افراد حاضر در آنها «زمان کافی برای استقرار در پناهگاه‌» در اختیار داشتند.

پاسخ وندی شرمن به ترامپ: الان وقت تکبر نیست

وندی شرمن، نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای با ایران روز چهارشنبه در پاسخ به توییت رئیس جمهوری آمریکا نوشت: «همه چیز خوب است؟؟ واقعا. اگر کس دیگری این حرف را می‌زد دونالد ترامپ او را تحقیر می‌کرد. البته که اگر تلفاتی نباشد خوب است، امیدوارم به همین اندازه برای عراقی‌ها خوب باشد. اما [آقای ترامپ‫‪‫‫‬‪‪‫‫] الان وقت تکبر نیست.»

خطوط هوایی سنگاپور پرواز در آسمان ایران را متوقف کرد

خطوط هوایی سنگاپور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی از پرواز در آسمان ایران اجتناب می‌کند. در این بیانیه آمده است که این شرکت با توجه به اتفاقات پیش آمده در منطقه پروازهای خود را از آسمان ایران به سایر مسیرها منتقل کرده و تحولات را با دقت دنبال خواهد کرد.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه از شلیک ده ها فروند موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌ الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد. عین الاسد در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» واقع شده است و در سال ۲۰۰۳ میلادی تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ میلادی در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است.

در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه زیر اختیار و کنترل نظامیان آمریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌ المللی ضد داعش قرار گرفت.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار