چاپ کد خبر: 70363
15 دی 1400

سود غیر متعارف تسهیلات بانکی را گزارش کنید

تولیدکنندگانی که هنگام پرداخت سود تسهیلات بانکی خود، بیش از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار سود پرداخته اند، می‌توانند آن را در این خبر گزارش کنند.

 در روزهای گذشته احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت و گویی به استرداد مبالغی که به صورت مازاد از تسهیلات گیرندگان سود دریافت شده بود، خبر داد.

سود بانک

خاندوزی می گوید: اخذ نرخ سود تسهیلات بالای نرخ مصوب شورای پول و اعتبار در تمامی بانک ها متوقف شود. اخذ سودهای بیشتری هم که در گذشته اتفاق افتاده است باید مسترد شود.

شورای پول و اعتبار در یک هزار و دویست و بیستمین جلسه مورخ ۱۳۹۵.۴.۸، ضمن تأیید و حمایت کامل از اقدامات و تدابیر بانک مرکزی نرخ سود تسهیلات عقود غیرمشارکتی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و همچنین نرخ سود مورد انتظار عقود مشارکتی قابل درج در قرارداد میان بانک یا مؤسسات اعتباری و مشتری را حداکثر معادل ۱۸ درصد تعیین کرد.

همچنین نرخ سود تسهیلات بانک کشاورزی برای تسهیلات سرمایه‌گذاری معادل ۱۵ درصد و برای سایر تسهیلات معادل ۱۸ درصد تعیین شد. این‌ مصوبه از تاریخ ۱۳۹۵.۴.۱۶ لازم‌الاجرا بوده است.

طبق دستور وزیر اقتصاد بانک های عامل می بایست مازاد سود اخذ شده را از هفتم دی ۱۴۰۰ به تسهیلات گیرندگان بازگردانند.

تولیدکنندگانی که بیش از نرخ قرارداد تسهیلاتی به بانک ها سود پرداخته اند، می توانند در قسمت نظرات مشکلات خود را بیان کرده در آن جا درج کنند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

علی کوهپیما چهارشنبه , ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

دو میلیون وام از بانک کشاورزی گرفته ام هفت ملیون وسید هزار تومان پرداخت کردم نمی دانیم به کی شکایت برد

مهدی چهارشنبه , ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۹:۱۸

سلام بانک مهراقتصاد سابق راویژه بررسی نمایید

احمد جعفری چهارشنبه , ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۸:۰۸

اصل وام ۲۰میلیون بوده۳۸میلیون برای یکسال از ما گرفتن. یعنی در یکسال ۱۸میایون سود.. ب کجا میشه پناه برد. جایی سراغ دارید بفرمایید

بهروز زارع چهارشنبه , ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱:۰۹

باسلام بنده کمتراز یک ملیون وام از بانک کشاورزی گرفتم علیرغم اعلان بانک مبنی برامحال وامهای کشاورزی خسارت دیده از خشک سالی سال جاری بیش از پنج ملیون از محل وجوه گندم تحویلی کم کرده همچنین بنام پدرن نیز این عمل بانک انجام داده بدون درنظر گرفتن مبلغ ذکرشده درقرارداد منعقده چرادروغ دروغ دروغ
مگر نگفتند بهره ،،،،، مگر نگفتن ازپول گندم بانک مجاز به برداشت نیست

آخرین اخبار