چاپ کد خبر: 1428
7 آبان 1397

سومین جشنواره انار در فاروق مرودشت

سومین جشنواره انار در فاروق مرودشت

جشنواره گردشگری انار در روستای ۷ هزار ساله فاروق برگزار می‌شود.به گزارش اول فارس به نقل از صدا و سیما، مرکز فارس، امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: برای سومین سال ، جشنواره گردشگری انار با حضور گردشگران، از نهم تا هجدهم آبان در روستای فاروق از توابع شهرستان مرودشت برگزار می‌شود.
امیری با اشاره به نامگداری روز‌های این جشنواره گفت: نخستین روز با نام فاروق الگوی پیشرفت اسلامی – ایرانی، روز دوم فاروق، سلامت، ورزش و جوانان، روز سوم فاروق، کشاورزی و طبیعت و خانواده، روز چهام فاروق و حمایت از تولید و کارآفرینی است.
وی ادامه: فاروق بهشت سرمایه گذاری و گردشگری، فاروق جشن برداشت انار، فاروق آب و قنات، فاروق و تجلیل از سرداران و ۱۲۰۰ شهید والامقام، فاروق و پاسداشت سیره اهل بیت و فاروق آداب و رسوم و شناخت اقوام نام‌های دیگر روز‌های برگزاری جشنواره انار است که تلاش می‌شود مردم با وجوه مختلف این روستای تاریخی آشنا شوند.
سومین جشنواره انار فاروق با رویکرد حمایت از تولید، آب و قنات برگزار می‌شود.
فاروق با تاریخ ۷ هزار ساله به عنوان یکی از چهار روستای هدف گردشگری شهرستان مرودشت شناخته شده و انواع انار فاروق شامل انار شیرین شهوار، میخوش زرده انار، سباب و انار شبستان است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار