چاپ کد خبر: 58185
1 تیر 1400

سیارک عظیم ۲۰۱۰ NY65 در حال نزدیک شدن به زمین است

سیارک 1 1
به گزارش اول فارس، به نقل از روزنامه دیلی اکسپرس، داده‌های ناسا نشان می‌دهند که سیارک ۴۴۱۹۸۷ (۲۰۱۰ NY65) در حال نزدیک شدن به زمین است و در ۲۵ ژوئن در نزدیک‌ترین فاصله به این سیاره قرار خواهد گرفت. در گذشته هم سیارک‌هایی با اندازه‎‌های مختلف از کنار زمین عبور کرده بودند و خطری برای این سیاره نداشتند.

سیارکی بزرگتر از مجسمه آزادی
در این خبر ذکر شده که طول بدن این سیارک کیهانی ۱۸۷ متر است پس می‎توان گفت کمی بیشتر از ۴ برابر برج آزادی می‌شود. در حال حاضر این سیارک در حال حرکت به سمت زمین با سرعت ۱۳.۴ کیلومتر در ثانیه است. این سیارک در ۲۵ ژوئن به نزدیکترین نقطه به زمین خواهد رسید و پس از آن با فاصله بیش از ۱۵ برابر فاصله سیاره زمین و ماه از زمین دور می‌شود. در این حالت، بدن کیهانی این سیارک به اندازه کافی به زمین نزدیک خواهد بود، بنابراین کارشناسان آن را جسمی می‌نامند که ممکن است برای زمین خطرناک باشد.

سیارک 2

گفتنی است که تاکنون دانشمندان بیش از ۲۵ هزار سیارک را شناسایی و اعلام کردند که اندازه ۹۰ درصد این سیارک‌ها بیشتر از یک کیلومتر بوده است. تاکنون چندین سیارک دیگر نیز از کنار زمین عبور کردند که جدیدترین آن‌ها چند هفته قبل به زمین نزدیک شده بود و اندازه ای در حد برج ایفل در فرانسه داشت که با سرعتی ۲۰ برابر گلوله تفنگ به سمت زمین حرکت می‌کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار