چاپ کد خبر: 90953
6 مرداد 1401

سیلاب در کازرون و کوه چنار : بارش ۲۵ میلیمتر باران در ۲۵ دقیقه

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه کازرون از بارش نیم ساعت و ایجاد سیلاب در معابر کازرون خبر داد.
به گزارش اول فارس ، هادی صنعتی با اعلام این مطلب گفت: همزمان با شروع بارندگی هماهنگی‌های لازم جهت حضور به موقع اعضای مدیریت بحران شهرستان اعم از نیروهای شهرداری‌ها، راهداری و دهیاران جهت رصد بارندگی‌ها در سطح شهرها و روستاها انجام شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه کازرون بیشترین میزان بارندگی در مرکز شهرستان اعلام کرد و گفت: طی ۲۵ دقیقه ۲۵ میلیمتر بارش در کازرون صورت گرفته است که به دلیل سطح زمین و شیب شهر کازرون آب باران در مناطقی از سطح شهر روان شده و موجب سیلاب و آب گرفتگی اکثر معابر و خیابان‌ها شده است.

وی افزود: خوشبختانه تا این لحظه تخریبی بر اثر بارندگی در شهرستان اعلام نشده است فقط در قسمتی از روستای ناصرآباد شرقی به دلیل سطح ناهماهنگی زمین آب گرفتگی معابر به منزل چند منزل حرکت کرده که با حضور به موقع مردم و نیروهای امدادی مشکل رفع گردیده است و شدت بارندگی در روستای گاوکشک باعث آسیب جزئی به درختان چند باغ شده که در حال برآورد و جبران خسارت به باغداران هستیم.

صنعتی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته جهت مقابله سیلاب اظهار کرد: طبق پیش بینی‌های هفته گذشته تا به امروز ستاد مدیریت بحران شهرستان، اداره راهداری، شهرداری‌ها و تمامی دستگاه‌های مربوط در حالت آماده باش قرار گرفته اند و هم اکنون آب گرفتگی‌های سطح شهرستان با حضور تیم‌های عملیاتی شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان در حال رفع می‌باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به پیش‌بینی وقوع بارش‌های رگباری تا روز شنبه ۸ مرداد ماه، از تمامی همشهریان خواهشمندیم تا از قرار گرفتن در حریم رودخانه‌ها، تفرجگاه‌ها، مسیرهای سیل و همچنین حضور در نقاط کوهستانی پرهیز کنند.


خسارت در بخش کشاورزی و آبگرفتگی معابر در کوه‌چنار

بارش‌های رگباری در کوه‌چنار عصر امروز آغاز و در مدت زمان حدود نیم ساعت ۱۷ میلی متر بارندگی داشت که باعث آبگرفتگی برخی خیابان‌ها، معابر و قسمت های مختلف شهرستان شد.

بر اساس این گزارش ، محمود هاشمی سرپرست فرمانداری شهرستان کوه‌چنار  با اشاره به اینکه با حضور میدانی در مناطق مختلف شهرستان از نزدیک مشکلات را رصد می‌کنیم گفت: بارش‌های رگباری در کوه‌چنار عصر امروز آغاز و در مدت زمان حدود نیم ساعت ۱۷ میلی متر بارندگی داشت.

وی گفت: بارش‌ها در این شهرستان باعث آبگرفتگی معابر و چند خانه در شهر قائمیه از جمله محله اولاد کوهپیرایه،  فلکه امام و همچنین در محور بوشهر و پل حاجی آباد شد.

هاشمی ادامه داد: در شهر قائمیه آب از پل کنار داروخانه فلاحت زاده سرازیر و وارد بلوار و باعث آبگرفتگی چندین مغازه شد.

سرپرست فرمانداری کوه‌چنار گفت: در فلکه امام شهر قائمیه نیز بارندگی باعث آبگرفتگی و برای لحضاتی رفت آمد دچار مشکل شد و آب وارد مغازه‌های اطراف شد.

هاشمی با بیان اینکه پل حاجی اباد در مسیر قائمیه به بوشهر نیز دچارآبگرفتگی شد و در حال حاضر مسیر آزاد و به حالت عادی است افزود: در روستای تره‌دان نیز چندین باغ و زمین کشاورزی دچار آبگرفتگی و خسارت شد.

براساس پیش‌بینی هواشناسی، بارش‌های رگباری ناشی از فعالیت جریان‌های مانسون اقیانوس هند طی روزهای پنجشنبه تا شنبه هفته آینده در منطقه ادامه خواهد داشت.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار