در حالی که برخی از رسانه‌های فارسی زبان خارج از ایران اعلام کرده‌اند که سیما بینا خواننده مشهور و قدیمی ایرانی که در اجرای آوازهای مقامی و محلی تبحر ویژه‌ای داشته، امروز صبح از دنیا رفته است. سیما بینا خارج از کشور زندگی می‌کرد و به همین دلیل هنوز خبر رسمی در این زمینه انتشار نیافته است.
سیما بینا خواننده قدیمی ایرانی است. سیما بینا در خوسف به دنیا آمده است. سیما بینا سابقه کار در رادیو ایران را دارد. سیما بینا از ۹ سالگی کار کرده است.

بیوگرافی سیما بینا:

 سیما بینا متولد ۱۴ دی ۱۳۲۳ برابر با ۴ ژانویه ۱۹۴۵ در خوسف خراسان است و نوازنده، نقاش، آهنگساز و خواننده آوازها و ترانه‌های محلی ایرانی است. او از کودکی در کنار احمد بینا پدری که استاد موسیقی سنتی و شاعر و آهنگساز ترانه‌های اولیه او بود، رشد کرد.

سیما بینا 1

او از سن ۹ سالگی خوانندگی را در رادیو ایران آغاز کرد. ردیف موسیقی ایرانی و تکنیک‌های آوازی را نزد استادانی چون محمد ابراهیم مالکی (استاد موسیقی سنتی خراسان جنوبی), موسی‌خان معروفی و نصرالله زرین‌پنجه فراگرفت. سیما بینا پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشتهٔ نقاشی در سال ۱۳۴۹ تحصیل موسیقی ایرانی و ردیف را نزد عبدالله دوامی و محمدابراهیم مالکی ادامه داد.

او پس از سال ۱۳۵۷ در کنار تدریس موسیقی و آواز با همراهی محمدابراهیم مالکی به پژوهش و گردآوری ترانه‌های محلی ایرانی و بازنویسی آهنگ‌های مردمی و روستایی، به‌ویژه موسیقی‌های محلی زادگاهش خراسان، پرداخته‌است. او با سفر به دورافتاده‌ترین نواحی در سرتاسر این ناحیه توانسته‌است مجموعه‌ای از ترانه‌ها و آهنگ‌های کمیاب و تقریباً فراموش‌شده را جمع‌آوری کند. از سال ۱۳۷۲ سیما بینا برای ارائهٔ گنجینهٔ یافته‌هایش در موسیقی محلی ایرانی به جشنواره‌های موسیقی در کشورهای گوناگون دعوت شده‌است.

سیما بینا 2

او نخستین زنی است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ کلاس تعلیم آواز دایر کرد. همچنین نخستین زنی بود که در تالار وحدت به اجرای کنسرت پرداخت. از سال ۱۹۹۳ میلادی تا به امروز به جشنواره‌های جهانی دعوت شده و موسیقی محلی ایران را به گوش علاقه‌مندان رسانده‌است. کتاب «لالایی‌های ایران» حاصل سی سال پژوهش در سفرهای سیما بینا به شهرها وروستاهای مختلف و ملاقات با مادران پیر و جوان ایرانی است.”منبع:رکنا

به گزارش اول فارس، این خبر از سوی منابع نزدیک به سیما بینا رد شده است. لازم به ذکر است خبر فوت سیما بینا از سوی یک پیج منتسب به هواداران وی در اینستاگرام تکذیب شده است.

سیما بینا