چاپ کد خبر: 90067
28 تیر 1401

طرز تهیه شربت قهوه برای شروع یک روز عالی و پر از انرژی

  • طرز تهیه شربت قهوه

اگر عاشق قهوه هستید و از تمام مواد اضافی موجود در دم کرده خود لذت می‌برید، شربت های طعم دار موضوعی آشنا هستند. افزودن طعم و مزه یک راه سرگرم کننده برای شاد کردن قهوه صبح یا بعد از ظهر شما است.

برای بسیاری از مصرف کنندگان قهوه، قهوه در حالت طبیعی خود طعم عالی دارد – فقط یک برشته تازه و یک پاشیدن شیر. با این حال، هر چند وقت یک بار، ممکن است احساس کنید که طعمی فراتر از آنچه که لبنیات و شیرین کننده های معمولی می‌توانند ارائه دهند، به آن اضافه کنید. اینجاست که شربت ها و سس های قهوه با افزودن طعم های بی نظیر به قهوه شما واقعا می درخشند.

شربت قهوه چیست؟

به طور مشابه، ممکن است اصطلاحات «شربت قهوه» و «سس قهوه» را به جای یکدیگر شنیده باشید. با دو اصطلاح بسیار نزدیک، ممکن است کمی گیج کننده باشد. تفاوت های واضحی بین این دو و همچنین ویژگی های قابل توجه وجود دارد. ما همه چیز را برای شما تجزیه می‌کنیم تا بدانید چگونه و چه زمانی از هر محصول به درستی استفاده کنید و چه چیزی هر محصول را منحصر به فرد می‌کند.

شربت قهوه که معمولا در کافه‌ها و کافی‌شاپ‌ها استفاده می‌شود، نوعی طعم‌دهنده است که می‌توان آن را به قهوه سرد یا گرم، نوشیدنی‌های قهوه، آب گازدار، و محصولات پخته‌شده مانند کیک و نان اضافه کرد، یا به عنوان نم نم روی بستنی‌ها برای افزایش طعم آن‌ها اضافه کرد. شربت‌های قهوه دارای طعم‌هایی از وانیل گرفته تا میوه و شکلات و غیره هستند.

شربت های قهوه در کاربردهای سرد بسیار بهتر از سس ها عمل می‌کنند. می‌توانید شربت ها را به نوشیدنی های سرد شده اضافه کنید و همچنان به اسمز طعم دست پیدا کنید. این برخلاف افزودن شکر یا سس قهوه است که هر دو در ته آن جمع می شوند. در حالت ایده آل، زمانی که شربت قهوه شما از کیفیت بالایی برخوردار است، فقط باید مقدار کمی به نوشیدنی ها یا دسرهای خود اضافه کنید، عطر دلپذیر قهوه یا دسرهای تازه شما افزایش یافته و قوام آن در مدت زمان طولانی تری حفظ می شود. از نظر این قوام، شربت های قهوه مایع تر از سس ها هستند.

اگر طعم های مختلف را دوست دارید، خرید همه آنها می‌تواند هزینه های بیشتری را افزایش دهد. به علاوه، شربت های خریداری شده پر از مواد نگهدارنده هستند. اگر علاقه مندید طعمی تازه و بدون مواد شیمیایی درست کنید، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم. در اینجا، نحوه درست کردن شربت قهوه در خانه را به شما نشان خواهیم داد.

پایه آن یک شربت ساده با مقدار مساوی آب و شکر است. برای این راهنما یک شربت وانیل ساده اما خوشمزه درست کردیم. پس از تسلط بر اصول اولیه، با خیال راحت طعم های دیگر را آزمایش کنید.

طرز تهیه شربت قهوه

سس قهوه چیست؟

سس های قهوه به طور سنتی برای افزودن طعم و بدن به نوشیدنی استفاده می‌شود و باید زمانی که داغ است به آن اضافه شود تا توزیع یکنواختی حاصل شود. گاهی اوقات، از آن به عنوان پوششی روی یک لیوان یا ظرف سرو صرفا برای اهداف زیبایی شناختی، مانند لغزش گل استفاده می‌شود. هر زمان که در یک کافی شاپ تخصصی یک “موکا” سفارش می‌دهید، می‌توانید مطمئن باشید که طعم آن با سس شکلاتی طعم دار شده و شیرین می‌شود.

آن روکش کاراملی روی لاته یا ماکیاتو کارامل شما؟ این هم سس است! در مقایسه با شربت های قهوه، سس های قهوه از نظر کیفیت روان نیستند. به سادگی بطری سس خود را فشار دهید یا پمپ کنید و بر این اساس به دستور العمل های خود اضافه کنید.

طرز تهیه شربت قهوه

طرز تهیه شربت وانیل برای قهوه:

در قابلمه ای روی حرارت متوسط، شکر و آب را با هم مخلوط کنید. بجوشانید، گاهی هم بزنید.

اجازه دهید مخلوط شما بجوشد تا شکر کاملا حل شود. مراقب آن باشید – نمی‌خواهید جوش بیاید! در مرحله بعد وانیل را اضافه کنید و خوب هم بزنید. حرارت را کم کرده و به ضخامت دلخواه بجوشانید.

بافت شربت ایده آل شما به شما بستگی دارد! وقتی شربت شما به اندازه دلخواه غلیظ شد، ظرف را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود. اگر از دانه‌های وانیل کامل استفاده می‌کنید، وقتی شربت خنک شد آن‌ها را صاف کنید. در یخچال در ظرف دربسته نگهداری کنید. شربت قهوه خانگی شما باید تا یک ماه در یخچال بماند. هر زمان که دوست دارید آن را به قهوه خود اضافه کنید!

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار