چاپ کد خبر: 41015
2 دی 1399

شناسایی عامل شکار گوزن میان کتل کازرون با دوربین تله

شکار گوزن

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون گفت: ایجاد محدوده مطالعاتی گوزن زرد میان‌کتل، یک زیستگاه جذاب برای گوشتخواران جثه بزرگ ایجاد کرده است.

به گزارش گروه محیط زیست اول فارس ، جمال خداپرست با اعلام این خبر گفت: وجود گونه گوزن زرد در سایت میان‌کتل، زمینه را برای جذب گوشتخواران جثه بزرگ نظیر پلنگ در این منطقه فراهم کرده است.

او در عین حال خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک این منطقه به عنوان لکه داغ زیستگاهی با تنوع گونه‌های جانوری، برای رهاسازی گونه‌های مختلف در طبیعت، مهیا خواهد شد.

خداپرست یادآور شد: در پی مشاهده لاشه یک راس گوزن زرد ایرانی، بررسی‌های اولیه نشان داد که این حیوان توسط یک گونه گوشتخوار بزرگ جثه شکار شده باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کازرون ادامه داد: برای بررسی دقیق‌تر این موضوع، یک دستگاه دوربین تله روی لاشه کارگذاشته و ظرف کمتر از ۲۴ ساعت، تصویر یک قلاده پلنگ حین تغذیه از لاشه گوزن، ثبت شد. 

خداپرست خاطرنشان کرد که با توسعه سایت تکثیر و احیا گوزن زرد در سال‌های اخیر، گوزن‌ها در شرایط نیمه اسارت نگهداری می‌شوند. 

به گزارش اول فارس سایت محیط زیستی میان کتل در جنوب غربی دشت ارژن و در مجاورت جاده قدیم  کازرون به شیراز،  در منطقه ای واقع شده که به زیستگاه گوزن زرد ایرانی مشهور است. این منطقه با داشتن فضای طبیعی کوهستانی و پوشش جنگلی انبوه و متراکم از درختان بلوط جاذبه های زیادی را در خود جمع نموده است. ارتفاعات اطراف میان کتل به ویژه در قسمت شمال، شمال شرقی و شمال غربی در زمستان های سرد سال از برف پوشیده می شود.

رنگ سبز

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مجتبی چهارشنبه , ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱:۳۱

چراتفریح واقتصادی که باعث شودطبیعت به ورطه نابودی کشیده شود؟لعنت به انسانهایی که برای تفریح یااقتصادطبیعت رادستکاری میکنند

آخرین اخبار