چاپ کد خبر: 44518
16 بهمن 1399

شناسایی و دستگیری متخلفان برداشت سقز در منطقه میانجنگل فسا

با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فسا متخلفان برداشت غیر قانونی سقز از درختان پسته وحشی(بنه) در منطقه میانجنگل شهرستان فسا شناسایی و دستگیر شدند.

سقز

به گزارش گروه محیط زیست اول فارس، مجید کشاورزیان رئیس اداره منابع طببیعی و آبخیزداری شهرستان فسا ، گفت: متخلفان با حضور در منطقه میانجنگل فسا قصد برداشت غیر قانونی سقز از درختان بنه را داشتند که با حضور به موقع ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شناسایی و به دام افتادند.

او، بیان کرد: به استناد تبصره ۷ ماده ۳ و همچنین ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، برداشت محصولات فرعی جنگل و مرتع از جمله شیرابه درخت بنه یا سقز غیر قانونی و ممنوع بوده و متخلفان تحت پیگرد قرار می گیرند.

کشاورزیان با اشاره به اینکه  برداشت سقز از درختان جنگلی بنه موجب آسیب فراوان به این درختان شده و قابل جبران نیست، تصریح کرد: هر گونه بهره برداری از محصولات فرعی جنگلی و مرتعی در قالب طرح‌های بهره برداری امکان پذیر بوده و خارج از آن ممنوع است.

رئیس اداره منابع طببیعی و آبخیزداری شهرستان فسا از طبیعت دوستان و همیاران طبیعت درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی و یا حمل محصولات فرعی جنگلی و مرتعی مراتب را به شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار