چاپ کد خبر: 4690
29 بهمن 1397
شهردار شیراز:

شهرداری برای خط ۲ مترو شیراز اوراق مشارکت منتشر می‌کند

مترو شیراز

به گزارش اول فارس، حیدر اسکندرپور بعدازظهر دوشنبه ٢٩ بهمن در صحن علنی شورای شهر شیراز با بیان اینکه به دلیل رویکرد اتمام پروژه‌های نیمه تمام در شهرداری این کلانشهر در سال جاری فرصتی برای پرداختن به دیدگاه‌های شورا نداشتیم، گفت: علی‌رغم وجود مشکلات فراوان در سال ٩٧ با همیاری، همگامی و برنامه‌ریزی در مجموعه شهرداری موفق به افتتاح و بهره‌برداری چند پروژه بزرگ عمرانی شدیم .

وی با بیان اینکه شهرداری شیراز در سال جاری پیشتاز افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی در بین کلانشهرهای کشور بوده است، گفت: به شورا و مردم قول می‌دهم در دهه دولت و دهه فجر سال آینده ١٠ پروژه شاخص و بزرگ عمران شهری به بهره‌برداری برسد .

شهردار شیراز با اشاره به اینکه همه از محدودیت‌های فراروی شهرداری‌ها خبر دارند، گفت: البته دوستان ما در همین شرایط تلاش‌های بسیار خوبی داشته‌اند .

اسکندرپور همچنین خاطرنشان کرد: با تاکیدات دکتر دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور بحث آسفالت نامناسب کمربندی شیراز نیز تعیین تکلیف شده و مقرر شد که وزیر راه و شهرسازی آسفالت این کمربندی را در اولویت پروژه‌های شهرسازی قرار دهد .

خط ۲ قطار شهری شیراز از شمال شرقی شهر آغاز شده و پس از گذشتن از حافظیه و مرکز شهر، ادامه مسیر به سمت جنوب غربی داده، به میان رود خواهد رسید. از ۱۵.۱ کیلومتر طول این خط، ۱۳.۴ کیلومتر آن زیرزمین و ۱.۷ کیلومتر دیگر روی زمین ساخته خواهد شد. خط مذکور در دو تونل مجزا برای رفت و برگشت قطارها با ۱۳ ایستگاه و یک مجتمع دپو و توقفگاه در جنوب خط احداث می گردد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار