چاپ کد خبر: 91242
10 مرداد 1401

شهرداری شیراز هیچ کاری برای اجرای بزرگراه قره پیری نکرده است

 سرپرست شرکت عمران شهر جدید صدرا گفت: شهرداری شیراز تاکنون به تعهدات خود در قبال اجرای بزرگراه قره پیری که کوتاه ترین مسیر دسترسی صدرا به شیراز خواهد بود عمل کند.

به گزارش اول فارس به نقل از روابط عمومی شرکت عمران صدرا، عزیزالله روشن افزود: هزینه و عملیات اجرایی کل این پروژه برعهده شرکت عمران صدرا است و شهرداری شیراز فقط آزادسازی چهار و سه دهم کیلومتر از این محور که در محدوده شهر شیراز قرار دارد و همچنین آزادسازی و هزینه اجرای تقاطع بلوار محلاتی را برعهده دارد.

وی ادامه داد: اما شهرداری شیراز تاکنون هیچ اقدامی در بحث تملک و آزادسازی موقعیت های مذکور انجام نشده و فعالیت عمرانی موثری در این قسمت نداشته است.

photo ۲۰۲۱ ۰۷ ۲۴ ۱۲ ۰۲ ۴۶ e1659326332988

وی اظهار داشت: ساکنین شهر صدرا سال هاست که خواستار احداث یک محور مواصلاتی برای کوتاه تر شدن مسیر دسترسی به کلانشهر شیراز بوده‌اند که اجرای بزرگراه قره‌پیری که بولوار حافظ صدرا را به بزرگراه محلاتی شیراز و شهرک آرین متصل می‌کند می‌تواند تحقق این خواسته باشد.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید صدرا، با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۲۷ درصدی پروژه بزرگراه قره پیری افزود: طول این بزرگراه هشت خطه که عملیات اجرایی آن سال ۹۹ آغاز شد ۱۰ و نیم کیلومتر و عرض آن ۴۴ متر پیش بینی شده و شامل ۶ خط تندرو رفت و برگشت و ۲ خط BRT خواهد بود.

روشن ادامه داد: به منظور سهولت در دسترسی به مسیر در حال احداث بزرگراه قره پیری، مطالعات اجرایی تقاطع بولوار حافظ به این بزرگراه نیز اخیرا به مشاور واگذار شده و سه ماه پس از انجام مطالعات، تصویب طرح و تامین اعتبار لازم متناسب با پیشرفت پروژه، اجرایی خواهد شد.

وی، ابراز امیدواری کرد: با درایت و تدبیر مسئولان ارشد استان و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه، تملک و آزادسازی بخش انتهایی مسیر هرچه سریعتر دنبال شود تا عملیات عمرانی این پروژه همزمان با سایر بخش‌ها به نتیجه برسد.

اختصاص یک هزار میلیارد ریال به پروژه‌های عمرانی صدرا
عضو هیات مدیره و راهبر بخش فنی شرکت عمران شهر جدید صدرا نیز گفت: در سه ماهه نخست امسال اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال به پروژه‌های عمرانی این شهر اختصاص یافت.

جعفر زاهدی دره شوری افزود: یکی از مهمترین این پروژه‌ها که مطالبه اکثر شهروندان صدرا بود، اجرای روشنایی مسیر صدرا به باجگاه از طریق بزرگراه شهید سلیمانی است که هم اینک با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

وی ادامه داد: قرارداد آماده سازی و نصب تابلوها و علائم ایمنی مسیر ورودی صدرا در بزرگراه صدرا به سمت شیراز از سمت دوکوهک نیز منعقد شده که ظرف ۶ ماه آتی به بهره برداری خواهد رسید.

زاهدی دره شوری اظهار داشت: از دیگر پروژه‌های مهم در دست اجرای شرکت عمران شهر صدرا می‌توان به اجرای کانال دفع آب‌های سطحی، ترمیم روکش آسفالت مسیرهای دسترسی به شهر صدرا، آماده سازی و آسفالت معابر سطح شهر و اجرای اتصال بولوار مطهرنیا به بولوار جانبازان اشاره کرد.

شهر صدرا در ۱۵ کیلومتری شمال غربی شیراز است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار