چاپ کد خبر: 6322
28 فروردین 1398
معاون شهردار شيراز:

شهرداری نمی‌تواند بالای دروازه قرآن بند تاخیری بسازد

به گزارش اول فارس، آرش فرج زاده عصر چهارشنبه ٢٨ فروردین در صحن علنی شورای شهر شیراز بیان کرد: علی‌رغم اینکه وجود دریاچه در طول مسیل دروازه قرآن الزام آور بوده و بخشی از طرح مطالعاتی پیش‌بینی شده در این محور است اما این مهم باید توسط سازمان آب منطقه‌ای یا دستگاههای مرتبط ایجاد شود، چرا که محدوده این طرح در حریم کلانشهر شیراز قرار داشته و امکان عملیات اجرایی برای شهرداری در این منطقه وجود ندارد .

73792

معاون شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: در صورتی که دستگاه‌های متولی اجرای این طرح را آغاز کنند شهرداری آماده همکاری است .

وی با اشاره به سیل پنجم فروردین ماه شیراز گفت: با وجود آنکه محاسبه میزان سیلاب وظیفه شهرداری‌ها نیست اما برابر اطلاعات ارائه شده از سوی دستگاه‌های متولی مدت زمان بازگشت این باران بیش از ٢٠٠ سال بوده است .

فرج زاده ادامه داد: میزان باران در ١۶ دقیقه پر بارش را ١٩.٣ میلی متر گزارش شده که این امر به معنای ورودی ٧٢.۴ میلی متر بر ساعت است .

وی یادآور شد: مساحت حوزه آبریز دروازه قرآن ٢٧ کیلومتر با شیب متوسط ١۴.٢ درصد تا ٣٠ درصد است و  این امر زمینه تشدید سیلاب را در مدت کوتاهی فراهم کرده است .

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز اظهار کرد: در طرح جامع شهر شیراز که در سال ۶٨ به تصویب شورای عالی شهرسازی کشور رسیده این محور ۴۵ متری به صورت فعلی مورد تایید قرار گرفته است .

وی با بیان اینکه معمولا سیلاب‌هایی با ارتفاع ٣٠ سانتی متر قدرت حرکت اتومبیل‌ها دارد، متوسط ارتفاع سیل شیراز را۴۰ سانتی‌متر بر روی آسفالت عنوان کرد .

فرج‌زاده لایه‌های با نفوذپذیری کم و متوسط، سرعت جاری شدن سیلاب در شیب ٣٠ درصدی و دست اندازی در مسیر طبیعی آبراهه را عامل تصاعدی شدن سرعت تخریب سیلاب شیراز عنوان و اضافه کرد: حجم بارندگی روز ششم فروردین تقریبا برابر یکسال بارندگی استان فارس بوده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار