چاپ کد خبر: 4881
4 اسفند 1397
اصغر سروری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:

شهردار منطقه ۶ شیراز:شهر فروشی نداریم/تجاری‌سازی‌ها در معالی آباد بر اساس طرح تفصیلی است

شهر فروشی نداریم/تجاری‌سازی‌ها در معالی آباد بر اساس طرح تفصیلی است

به گزارش اول فارس از شیراز، اصغر سروری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مساحت منطقه ۶ شیراز ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار است که نزدیک به ۱۶۰۰ هکتار آن حوزه استحفاظی باغ‌ها است، این منطقه به‌عنوان بالا شهر شیراز شناخته می‌شود اما مشکلات خاص خودش را دارد و در مجاورت شهرک‌های جوادیه، منصورآباد و دینکان شبه حاشیه‌نشینی را تداعی می‌کند.

شهرداری منطقه ۶ شیراز با بیان اینکه در گذشته ساخت‌وسازهای مختلفی انجام شد که طبق قانون شهرداری نیز از دخالت در روستاهای داخل حریم شهر منع و نظارت بر عهده دهیاری بود، ادامه داد: زمانی شهرک جوادیه را به بخشداری واگذار کردند و با دهیاری اداره می‌شد که باعث بروز معضلات زیادی در این منطقه شد که از جمله آن می‌توان به ساخت‌وسازهای غیرمجاز و حتی در حریم رودخانه اشاره کرد.

وی افزود: دو رودخانه خشک و نهر اعظم در منطقه ۶ قرار دارد که در جهت حفظ حریم رودخانه و عدم پیشروی آب به طول ۳ کیلومتر دیوارگذاری کردیم.

سروری با بیان اینکه از ۱۶ میلیارد تومان بودجه عمرانی امسال ۴۵ درصد آن را توانستیم جذب کنیم، گفت: شرایط اقتصادی سال آینده ممکن است سخت باشد و شهرداری را نیز تحت تأثیر قرار دهد، برای انجام پروژه‌ها لازم است تا مردم عوارض خود را پرداخت کنند.

 شهردار منطقه ۶ شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: در جهت تحقق شعار انسان‌محوری شهرداری شیراز، ۱۰ هزار متر پیاده‌رو را بهسازی کردیم و عملیات اجرایی پارک چهار هکتاری را نیز پیگیری می‌کنیم و به‌منظور حفظ ماهیت پیاده راه سلامت ساخت ۱۱ فست فود و کافی‌شاپ را نیز از مزایده خارج کردیم.

سروری تأکید کرد: سیاست من در منطقه ۶ انجام پروژه‌های کوچک یا ناقص گذاشتن پروژه‌ها نیست بلکه انجام ۲ الی ۳ پروژه کامل است.

وی از لوله‌گذاری برای از بین بردن آب گرفتی منطقه دینکان نیز خبر داد.

شهردار منطقه ۶ شهرداری شیراز با اشاره به اجرای ۱۸ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری کوهستانی بیان کرد: این طرح بین شهرداری منطقه ۳ و ۶ مشترک است که هماهنگی‌های لازم با سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز انجام شده است.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در انتقاد به تجاری‌سازی‌های گسترده در معالی آباد تصریح کرد: تجاری‌سازی‌ها بر اساس ضوابط طرح تفصیلی است و من نمی‌توانم حقی را که قانون برای یک پلاک قائل می‌شود را منع کنم.

شهردار منطقه ۶ افزود: شهر فروشی یا تراکم فروشی نداریم و همه پروانه‌های ساختمانی که صادر می‌شود طبق ضابطه طرح تفصیلی شهر شیراز است.

سروری در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص مشکلات ترافیکی که با افتتاح مجتمع تجاری نگین در بخشی از منطقه معالی آباد ایجاد شده است، بیان کرد: مسؤول این مجتمع علت بروز ترافیک را عدم استفاده مردم از پارکینگ می‌داند، به گفته وی مشتریان حاضرند ماشین‌های خود را در زمین‌های اطراف و پیاده‌رو و لابه‌لای درختان پارک کنند اما ۲ هزار تومان برای پارکینگ پرداخت نکنند.

وی در ادامه سخنانش یادآور شد: طرح پروژه کوهسار مهدی در شورای قبل انجام شد که دارای مشکلات تملکی بود، شورای پنجم در جهت رفع مشکل تملک این پروژه مصوب کرده است که طی آن به مالکین پرداخت‌هایی هم شد و مقدمات اجرای پروژه انجام شده است.

سروری در پایان گفت: تمام بلوارها در حال گل‌کاری و زیباسازی است تا شهروندان تغییر چهره را قبل از نوروز شاهد باشند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مينا دوشنبه , ۱۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۶:۵۳

لطفاً به داد منطقه ابیوردى برسید با مجوزهاى غیر قانونى که شهردارى داده میشود براى اپارتمانهاى بلند و تعداد واحدهاى زیاد با کوچهاى باریک باعث ترافیک و تراکم و ایمنى جلوگیرى از هر گونه اتش سوزى را نکردن نابودى مناظر کوهاى زیباى شیراز میشود ، و سودجویان فکر جیب خودشان هستند ,لطفاً به فکر نسلهاى بعدى باشید، تشکر

آخرین اخبار