چاپ کد خبر: 4014
8 بهمن 1397
استاندار بوشهر یادآورشد:

شورای اقتصاد با تامین اعتبار پروژه راه آهن بوشهر- شیراز موافقت کرد

n83186966 72807265

عبدالکریم گراوند روز دوشنبه  افزود: راه آهن بوشهر – شیراز پیش از این تنها ۲۵۰ کیلومتر آن از سمت استان فارس مصوبه شورای اقتصاد دریافت کرده بود.
وی بیان کرد: با مصوبه شورای اقتصاد اعتبار کل این مسیر از محل فاینانس خارجی تامین می شود که عمده مزیت این مهم سرعت بخشی به طرح راه آهن بوشهر- شیراز است.
به گزارش اول فارس ، استاندار بوشهر یادآورشد: در صورت نبود مصوبه شورای اقتصاد برای تامین فاینانس، این طرح باید از محل اعتبارات ملی اجرا می شد که با این شرایط احتمال اجرا با تاخیر طرح وجود داشت.
وی اظهارداشت: این اتفاق مهم در آستانه بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب در واقع هدیه نظام و دولت جمهوری اسلامی به ساحل نشینان غیور استان بوشهراست.
گراوند ادامه داد: اهمیت این پروژه اتصال راه آهن بوشهر – شیراز به خط ریلی سراسری از طریق اصفهان است که باعث رونق یافتن بیش از پیش این خط ریلی خواهد شد.
وی افزود: باتوجه به توسعه بنادر بوشهر و ایجاد منطقه آزاد تجاری در زمینه حمل و نقل باید ظرفیتی جدید ایجاد می شد که راه آهن بوشهر-شیراز با قابلیت ارسال بار از مرکز کشور به بوشهر برای صادرات و بالعکس نقش تاثیرگذاری در این حوزه ایفا می کند.
گراوند گفت: هدف اصلی طرح راه آهن شیراز- بوشهر، اتصال استان بوشهر به شبکه ریلی ، جابجایی ۳ میلیون تن بار در سال اول بهره برداری و افزایش تا ۶ میلیون تن طی ۱۰ سال ، جابجای یک میلیون مسافر در سال اول بهره برداری و افزایش تا ۲ میلیون نفر طی ۱۰ سال و رونق اقتصادی و اجتماعی این استان است.
استاندار بوشهر یادآورشد: همچنین با توجه به توسعه منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و سرمایه گذاری های کلان داخلی و خارجی در این منطقه اتصال بندر عسلویه به راه آهن از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است.
وی تصریح کرد: توجه به ویژگی های مسیر راه آهن در حمل و نقل ایمن کالا، مسافر، کاهش مصرف سوخت و آلودگی های زیست محیطی اتصال بندر عسلویه از طریق احداث راه آهن شیراز-بوشهر به شبکه ریلی مدنظر قرار گرفته است.
عملیات اجرایی قطعه ۱۰ راه آهن شیراز – بوشهر با اعتبار ۲هزارو ۳۴۳ میلیارد ریال روز ۲۷ دی ماه سال جاری در آئینی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و عبداکریم گراوند استاندار بوشهر در شهرستان تنگستان استان بوشهر آغاز شد.
راه آهن بوشهر- شیراز در امتداد خود شهرهای اهرم ، کلمه ، بوشکان ، فراشبند ، فیروزآباد ، بایگان ، کوار ،شیراز ، زرقان و مرودشت را در برمی گیرد.
طول کل مسیر از سمت شیراز تا بوشهر ۴۵۰ کیلومتر است که به ۱۱ قطعه اجرایی تبدیل شده است.
مطالعات فاز ۲ زیرسازی قطعه ۱۰ این طرح توسط مهندسان مشاور راه آهن انجام شده است.
در محدوده قطعه ۱۰، ۲ ایستگاه هور و اهرم به ترتیب به طول یکهزار و ۱۵۰ متر و یکهزار و ۲۰۰ متر در نظر گرفته شده است.
در این قطعه همچنین ۹ تونل به طول ۲ هزار و ۱۸۴ متر احداث می شود.
برای بخش الف قطعه ۱۰ حجم خاکبرداری و خاکریزی به ترتیب ۶۵۰ هزار و ۵۰۰ هزار و برای بخش ب نیز این حجم ها به ترتیب یک میلیون و ۲۶۰ هزار و یک میلیون و ۲۷۰ هزار تن است.

——————————————————————-
اخبار استان فارس/تازه ترین اخبار استان فارس/ استان فارس/اخبار/خبر فارس/اخبار شهرستانهای فارس/جدیدترین خبرهای استان فارس/ خبر/اخبار

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار