چاپ کد خبر: 3034
3 دی 1397
در پی ایراد هیئت تطبیق به مصوبه 19 آذر 97

شورای شهر شیراز به دنبال افزایش نرخ آب بها

شورای شهر شیراز به دنبال افزایش نرخ آب بها

به گزارش اول فارس  از شیراز، در پی ایراد هیئت تطبیق به مصوبه ۱۹ آذر ۹۷ شورای شهر شیراز در مورد افزایش تعرفه آب بهاء و انشعابات آب و فاضلاب موضوع تبصره سوم قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های آب و فاضلاب، این موضوع در دستور نخست جلسه علنی بعدازظهر امروز شورای شهر شیراز قرار گرفت و اعضاء شورا با اصرار بر مصوبه خود، خواستار اجرای این طرح شدند.

در این نشست سیداحمدرضا دستغیب رئیس شورای شهر شیراز، با انتقاد شدید از گرانی‌های در جامعه اظهار داشت: اینکه فرمانداری به صورت کلی اعلام کند با توجه به سیاست‌های دولت نباید افزایش تعرفه آب بهاء نداشته باشید را قبول نداریم و این در حالی است که باید طبق ماده ۹۰ آئین نامه با ذکر مورد دلایل خود را به شورا اعلام کند.

وی افزود: این مصوبه در راستای توسعه شهر است، دولت گرانی اقلامی که در اختیار خودش است را بگیرد، قیمت گوشت و نان افزایش یافته، اگر می‌خواهند کاری بکنند مقابل این گرانی‌ها که دست خودشان است بایستند.

رئیس اداره آب و فاضلاب شیراز نیز اظهار داشت: در سال گذشته لوله پلی‌اتیلین را متری ۱۰۰ هزار تومان خریداری می‌کردیم و امروز قیمت آن به ۲۵۰ هزار تومان رسیده است.

نظرپور در مورد افزایش تعرفه آب‌بهاء بیان کرد: این موضوع مغایر با قانون نیست، فرمانداری باید از ما برای بررسی و ارائه اظهار و نظرها دعوت به حضور در جلسه می‌کرد که این مهم را انجام نداد.

وی افزود: با این مصوبه تنها ۹ درصد افزایش آب بهاء داریم به طوری که در حال حاضر متوسط نرخ آب بهاء به طور میانگین به ازای هر مشترک شیرازی، پنج هزا و ۶۰۰ تومان که به شش هزار و ۱۰۰ تومان در ماه افزایش می‌یابد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار